help zit iemand te pesten en ik wil het stoppen

  • 21 April 2019
  • 7 reacties
  • 304 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
sinds dit jaar zit er een iets gezettere jongen bij mij in de klas. en ik heb hem dus behoorlijk gepest met dingen te roepen he dikke en zo. en 1 keer gezegd we kunnen tegen hem we kunnen allemaal niet even dun zijn als mij. alleen laatst heeft hij zo hard gehuild dat hij hier mee naar de directeur is gestapt en wij nu corvee straffen hebben gekregen op school. ik heb wel behoorlijk spijt van mijn actie's hoe kan ik dit het beste zeggen

groeten marit

7 reacties

Je zou naar hem toe kunnen gaan of je zou hem een berichtje kunnen sturen, om te laten weten dat het jou spijt.
Het zou ook kunnen helpen als jij er anderen op aanspreekt dat zij hem goed moeten behandelen.
Hey,

Wat je deed is onaardig van je. t' Is goed dat je de stap zet om je excuses aan te bieden.

Laten we beginnen met wat je fout deed, waar je precies spijt van moet hebben. Je pestte hem, noemde hem vaak dik, waardoor hij moest huilen.

Een manier om het goed te maken is een brief schrijven, een handgeschreven. Schrijf erin wat jij fout deed en probeer niet te zeggen dat hij iets slechts heeft gedaan, dan geef je hem in feite de schuld. Hier is een link waar staat hoe je het kunt goedmaken: https://nl.wikihow.com/Je-verontschuldigen

Je kunt ook op WikiHow opzoeken hoe je het moet goedmaken. Je zult andere manieren zien.

Groetjes,
Geen_Naam
Hey Marit

Zoals MensPersoon en Geen_Naam zeiden, bestaat de eerste stap erin je excuses aan te bieden. Ook is het goed om, als je hoort dat die jongen gepest wordt, de pesters hierop aan te spreken en het pesten eventueel te melden.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +4
Je kan je excuses aanbieden aan hem, gewoon persoonlijk dat lijkt mij het beste. Daarnaast hem gewoon met rust laten. Fijn dat je bewust bent van je daden.
sinds dit jaar zit er een iets gezettere jongen bij mij in de klas. en ik heb hem dus behoorlijk gepest met dingen te roepen he dikke en zo. en 1 keer gezegd we kunnen tegen hem we kunnen allemaal niet even dun zijn als mij. alleen laatst heeft hij zo hard gehuild dat hij hier mee naar de directeur is gestapt en wij nu corvee straffen hebben gekregen op school. ik heb wel behoorlijk spijt van mijn actie's hoe kan ik dit het beste zeggen

groeten marit

Hey Marit, als ik jou was zou ik gewoon je excuses aanbieden en het niet weer doen

Groetjes caitlin
Best met rust laten want ik ben ook gepest geweest omwille mijn geaardheid tot op een dag ik moest huilen en de klas 3 maanden straf kreeg. Velen zeiden sorry al was ik neerbuigend want was het sorry omdat ze zich schuldig voelde of sorry omdat ze 3 maanden straf kregen? Je begrijpt dat het slachtoffer het als niet gemeend kan aanzien

Hallo maritv :)

Goed dat je wilt stoppen met het pesten alleen ik snap niet waarom je begonnen bent met pesten want pesten is gewoon ronduit laf en laag. Heeft hij het jou vergeven? 

-Dr8gon99

Reageer