Vraag

helemaal alleen

  • 17 October 2018
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal,
ik ben een meisje van 14 en zit in 2-Havo regulier.
ik wordt genegeerd en buitengesloten in mijn nieuwe klas,, ik zat vorig jaar namelijk in mavo-havo tweetalig. al mijn vriendinnen zijn 2 havo tweetalig gaan doen, en ik als enigste regulier. ik ben in een nieuwe klas geplaatst. Hier kende iedereen elkaar al.
ik werd eerst heel hard genegeerd.
bijvoorbeeld als ik dan iets vroeg keken ze me heel naar aan en zeiden ze niks.
ook als ik mee wil doen ben ik altijd het afdankertje voor als ze iemand te kort komen.
mijn ouders zeiden: "we zullen zien hoe het na de herfst vakantie is, anders kan je naar een andere klas." Het is nu herfst vakantie (voor mij) en het is er nog altijd niet beter op geworden. natuurlijk wel iets maar nog niet veel.
ik wil niet naar een andere klas, want dan krijg je weer een heel gedoe en dan ben ik een aansteller. (voor mijn gevoel)
vaak fietste ik huilend naar huis, en moest ik in bed altijd huilen. dit is nu nog heel soms.

heeft iemand tips om vrienden te krijgen? 🤧

4 reacties

hee,

Wat naar voor je dat je niet word geaccepteerd!!! Misschien is het handig om met je mentor/mentrix te gaan praten... Het is echt heel laf van hun om zo tegen je te doen. Maar onthoud altijd dat het niet aan jou ligt en dat hun eigenlijk gewoon heel kinderachtig doen! Misschien moeten ze er aan wennen dat er iemand bij ze in de klas is gekomen. Maar alles gaat goedkomen !💗
Wat naar..... Ik herken je hier wel in. Vergeet niet dat mensen " kuddedieren" zijn.... Hoe stom dat ook klinkt. Vooral kinderen zijn hier heel erg hard in. Voor kinderen is een veilige omgeving namelijk oh zo belangrijk. Een groepje wat elkaar wat langer kent is een veilige omgeving. Als er iemand nieuw in de groep komt kan deze gezien worden als een soort indringer....Kinderen, of jongvolwassenen, kunnen heel hard zijn. Probeer wel te begrijpen dat dit niet door jou komt maar door het gedrag waar ik het net over had....Stel dat een van die jongens of meisjes naar jou toe zou trekken....dan stapt diegene uit zijn veilige omgeving met het risico dat hij of zij ook niet meer geaccepteerd word door de rest. Dit risico willen ze niet lopen...Dit heeft helemaal niks met jou te maken!! Ik denk dat je instelling heel goed is, je houd vol en wil niet naar een nieuwe klas. Dit kan je helpen en de groep zal jou op den duur ook zeker gaan accepteren. Nu het volgende....de tijd en je kracht....Heb je de tijd en de kracht om hierop te wachten, om dit vol te houden...Je zegt dat het steeds iets beter gaat. Als dat zo is zou je vol kunnen houden en dan komt het goed. Denk je dat je er aan onderdoor gaat? ga dan naar een nieuwe klas, dit heeft niks met aanstellen te maken! Ik snap daarin wel dat je dit eng vind en bang bent dat mensen er iets van vinden. Maak een keuze voor jezelf, stel een tijd of een doel. Neem eens iemand mee om wat te drinken, sporten of noem maar iets. Vaak als je met 1 persoon goed kan opschieten die goed in de groep ligt, dan komt het goed!
dit is wel heel vervelend.
ben je al naar je mentor gegaan en met haar/hem gekeken naar een nieuwe oplossing?
ik denk dat een andere klas toch wel een optie is, je stelt je dan niet aan en misschien word je dan niet genegeerd..
Heyy,
wat een vervelende situatie. Ga in ieder geval niet aan jezelf twijfelen, dat is nergens voor nodig! Misschien kun je een keer met een paar mensen af spreken om samen huiswerk te maken of naar de bios te gaan.
En als je je echt niet fijn voelt in deze klas, kan je ook vragen of je naar een andere klas mag. Je bent dan echt geen aansteller!

Reageer