Hele schooljaar gepest

  • 23 April 2018
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai, ik ben een 12 jarige meisje dat uit Griekenland komt. Ik ben al een tijdje in Nederland (5/6 jaar) maar altijd wel gepest. Op m'n vorige school viel het mee. Ik had nooit vrienden en ik werd daar heel erg verdrietig om. Ik zelf werd eerder volwassener dan andere. Vanaf mijn 7/8e schreef ik mails, belastingbrieven ect.Door de kennis enz. accepteerde ik het. Maar toen moest ik naar een nieuw school. Waarschijnlijk mijn ergste 2 schooljaren. Ik word non-stop gepest. Het meest op internet (watsapp). Jongens noemen me vieze Griek, ect ect. Ik probeer het te negeren maar het lijdt me alleen naar 1 gedachte: Wraak nemen. 1x gedaan, foto's op internet geplaatst (spijt van gekregen). En nu na 1 jaar noemen ze me hacker? Bedreigen om naar de politie te gaan terwijl ZIJ MIj pesten? Vaker naar de juf geweest maar alleen slappe maatregelen (praten met elkaar). Kan iemand zeggen hoe ik de laatste maanden kan overleven? Heb nu ook een pony en dat maakt het al helemaal erg.. ik vind het gewoon zò irritant..

2 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Dit is best wel pijnlijk om te horen. School hoort leuk ( Dat is het toch nooit) te zijn. Maar als je dan elk jaar en op elke school wordt gepest dan gaat er stukje voor stukje iets kapot bij jou. Wraak nemen was misschien niet echt de meest goede keuze, maar dat is gebeurd. Als zij naar de politie zou stappen, dan zou de politie wel aan je vragen waarom je het hebt gedaan? Als jij dan gewoon verteld dat die jongens jou altijd en elke dag pesten, dan denk ik dat de politie het wel met jou eens zullen zijn. Ze keuren het ofc niet goed, maar ze zullen het wel begrijpen.

Ben je al is naar je ouders geweest met dit probleem? Ik denk dat zei school wel hard willen aanpakken als ze dit horen. Ik zou als vader in ieder geval woedend zijn! En ik zou willen dat het opgelost wordt! Maar dan ook echt opgelost en niet een slap praatje maar strenge aanpak.

Als de juf niks voor je kan betekenen, dan zou je nog een stapje hoger kunnen gaan, praten met het schoolhoofd ( iedereen heeft die) of met directeur van de school ( is volgensmij het zelfde als schoolhoofd but idk).

Hoe overleef je de laatste maanden?

Door erover te praten met je ouders, die juf, schoolhoofd, directeur, vertrouwenspersoon ( heeft elke school).
Praten lijkt misschien niet altijd de beste optie, maar dat is het wel!

Gr: Mr.S
Hoi!

Wat jammer dat je gepest wordt. Hier word je ongelukkig van. Het is heel oneerlijk dat ze je pesten, dus er moet iets aan gedaan worden.

Op school zijn er nog geen doeltreffende maatregelen genomen. Het wordt tijd dat dat gebeurt. Misschien ziet school de ernst van de situatie niet in. Het advies van @Mr.S kan hier van pas komen. Je ouders om bijstand vragen kan school wakkerschudden, en ze doen inzien dat ze iets moeten doen.

Wraak leidt zelden tot een gewenst resultaat. Het is een begrijpelijke daad, en ik vermoed dat school dat ook zo zal zien. De pesters vallen je zo hard lastig, het is normaal dat jij iets terugdoet.

Je hebt een pony, wat het volgens jou erger maakt. Ik vermoed dat je het kapsel bedoelt, en niet het dier op vier hoeven?
Doe en draag alsjeblieft wat jij leuk vindt. Pesters willen pesten, en als ze zich op iemand gericht hebben, vinden ze eender wat goed om op af te geven. Neem wat ze zeggen alsjeblieft niet persoonlijk, en begrijp dat het niet aan jou ligt, maar aan hen.

Nu actie ondernemen is de boodschap. Hoe overleef je de laatste maanden? Zoals @Mr.S zegt, erover te praten. Je staat er niet alleen voor, je hoeft dit niet alleen te doen.

Groetjes
x

Reageer