Vraag

Hebben jullie tips voor pesten?

  • 27 August 2020
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hebben jullie tips voor pesten?


5 reacties

Niet serieus nemen 

Badge

Ja maar toch is het echt niet leuk man

Ja maar toch is het echt niet leuk man

Is het ook niet, maar er is ook geen manier om het leuker te maken. Het blijft vervelend, tenzij je besluit er niet meer mee te zitten. 

Pesten komt voort uit onzekerheid, de pester is onzeker, dat kan om vanalles zijn. Als je begrijpt dat het daar vandaan komt, snap je ook dat de inhoud, wat er wordt gezegd of gedaan, geen enkele betekenis heeft. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet proberen er boven te blijven staan en het je niet te laten raken. 

Badge

Thanks voor je reactie reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 8b

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Mijn eerste advies zou zijn: Niks van aantrekken.

Aangezien dat best moeilijk is kan je er misschien met een leraar/lerares over praten. Als dat niet helpt kan je het vertellen aan je ouders en kan je vragen of zij er met de docent over willen praten. (Dit heeft mij in ieder geval heel veel geholpen)

Hier is nog een beetje advies

1. Jij bent niet het probleem. Misschien heb je het gevoel dat jij iets fout hebt gedaan en dat ze je daarom pesten. Dat is niet zo. Jij bent jij en als mensen daar niet mee om kunnen gaan is dat hun probleem. Jij moet gewoon lekker jezelf zijn.

2. Let op je (mentale) gezondheid. Pesten kan veel met je doen. Je kan (als het heel erg wordt) een eetstoornis ontwikkelen of zoiets. Dat wil niemand. Je kan aan je ouders of iemand vragen of ze een beetje op je letten. Dat je niet verdrietig bent, dat je genoeg naar buiten gaat en genoeg eet.

Ik hoop dat dit geholpen heeft!

XOXO

~BreezyOcean 

Reageer