Vraag

heb ik nog vrienden en wat kan ik nu doen?

  • 6 July 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hoi,

ik heb besloten om voor volgend jaar een ander vakkenpakket te kiezen, ik vind het vakkenpakket wat ik nu heb veel te lastig.

Mijn “vrienden” doen hier een beetje apart over.

Hier komt het verhaal:

Ik voel mij het hele jaar al slecht over mijn vakkenpakket ik vind het echt veeeeel te lastig, nu doet een vriendin van mij ook een ander vakkenpakket omdat ze dat beter kan gebruiken voor haar werk later. Een andere vriendin deed het vakkenpakket wat wij gaan doen al dus dat zou betekenen dan de kans groot is dat wij bij elkaar in de klas komen. Een andere vriendin blijft bij hetzelfde vakkenpakket en komt dan voor 1 vak alleen te zitten. Ze denken dat ik een ander vakkenpakket doe om bij hun 2 in de klas te komen maar dat is helemaal niet zo.

ik heb dit hun ook al een paar keer uitgelegd maar ze geloven mij niet.

Nu doen mijn “vrienden” al ongeveer 2 weken super raar tegen mij, ze roddelen over mij, ze willen het liefst niet met mij praten, ze lopen altijd snel naast elkaar zodat ik dan alleen over de gangen loop.

Ik denk dat ze geen vrienden willen zijn maar ik durf dit niet te vragen. 
Ik heb op deze school ook geen andere vrienden waar ik bij kan zitten.

pls help mij:( 

wat moet ik nu doen? 
Nu lig ik hier namelijk best veel te huilen in mijn bed omdat ik mij er zo rot over voel.


2 reacties

Ohhh, wat ontzettend rot om te lezen! Je verdiend het niet om zo behandeld te worden. Vertellen of jouw vriendinnen nog daadwerkelijk échte vriendinnen zijn, dat is heel lastig… Waar je denk ik vooral op moet focussen is op wat jij voelt en hoe jij erover denkt? Wil jij nog wel vriendinnen zijn met deze twee meiden? En zo ja, wat kun jij er aan doen? Want persoonlijk denk ik dat dit buiten jouw gedrag ligt, jij kiest voor wat jij fijn vindt (in dit geval een ander vakkenpakket) en als jouw vriendinnen dat niet leuk vinden, dan is dat hun eigen probleem en niet dat van jou :). 

Kijk vooral of je deze vriendinnen wel wilt behouden of niet, daarnaast kan een keertje met ze praten ook geen kwaad (ondanks ik begrijp dat dat heel spannend is). Nieuwe vriendinnetjes zoeken kan natuurlijk ook altijd, maar ik begrijp dat je de vriendschap niet in een keer weg wilt gooien.

Vertrouw op jezelf, jij kunt dit! Uiteindelijk komt het altijd goed! 💗

Reputatie 4
Badge +4

Hallo ik ben een jongen en heb een beetje een soort van geleide situatie gehad ik heb zelf al 2 jaar een ander vakkenpakket dan m’n vrienden dus ik kwam ook in de klas met mensen die ik niet kende maar wat ik dee was gewoon wel mezelf blijven en daarmee heb ik in de nieuwe klas best veel vrienden gemaakt en  als je bij je vrienden niet jezelf kan zijn zijn het niet echt je vrienden.

Als ik jou was zou ik gewoon praten met je vriendinnen en mis doen ze het ook wel omdat ze je niet kwijt willen maar ik zou vooral doen wat goed is voor jezelf en de toekomst veel succes der mee.

Reageer