Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Haataccount op instagram, wat kan ik doen?

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Er is een account aangemaakt die nogal negatief is. Dit account heeft het speciaal op mij gemunt. Ze schrijven lappen teksten over mij in plaats van foto's van mij op hun account. Ik weet niet wat ik hiermee moet doen en ik kan het ook niet zomaar zelf verwijderen. Elke keer als ik nu opnieuw mijn mobiel kijk zie ik allemaal haat berichten en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Weten jullie misschien een oplossing voor mij? Ik weet dat ik er niks van moet aantrekken, maar deze haatreacties stijgen mij nogal naar het hoofd, ook omdat ze voor niks haten en jet bovendien anoniem doen. Kunnen jullie mij helpen? X

16 reacties

En plaatsen* sorry
Badge +3
misschien moet je het tegen je ouders zeggen die weten misschien wat? anders moet je je account verwijderen of als het te gek wordt naar de politie gaan?
Reputatie 1
Je kunt een melding van " Accounts met haatdragende inhoud" maken via de website van Instagram zelf,
zie https://help.instagram.com/443165679053819/?ref=hc_fnav

Intimidatie of pesterijen op Instagram melden.
.
Als een account is opgezet met de bedoeling een andere persoon te pesten of lastig te vallen, of als een foto of reactie is bedoeld om iemand te pesten of lastig te vallen, kun je dit melden. Je kunt ook leren wat je moet doen als je denkt dat iemand zich voordoet als jou of iemand anders op Instagram.

Naast het melden van het misbruik, raden we je ook aan de persoon te blokkeren.

Meer informatie over het rapporteren van andere accounts of berichten die in strijd zijn met onze richtlijnen voor de community.

unquote

Voor meer info en werkende links in bovenstaande tekst, check de site van Instagram

Op wikiHow kun je hierover ook nog handige tips vinden, dus lees het even voordat je een melding gaat doen.
Zie http://nl.wikihow.com/Contact-opnemen-met-Instagram

Sterkte ermee, want dit moet gewoon ophouden.
Hey ik wou ff zeggen dat precies dit gebeurd op mijn school er is een account met 1000 volgers en die post genante foto's van mensen ook naakt van meisjes of in ck ondergoed die worden ook heel snel weg gehaald door instagram omdat ik ze rapporteer maar nu is er een meisje die onder druk was gezet een video van zich zelf vingerend te sturen via snap chat die is opgenomen en nu staat ze op instagram, ik heb met haar ge dm d en ga proberen het account te verwijderen.

- tekst verwijderd door de Kindertelefoon, in strijd met forumregels 6 en 8. -
Hey,
Je kan het account reporten. En daarna zou ik zeggen: blok het! Jij wil het niet zien. En als jij het niet ziet schiet degene die achter het haat account zit er ook niks mee op.
Kan je er met je ouders of mentor over praten? Misschien kunnen zij je steunen en helpen naar een oplossing te denken! Je hoeft dit niet alleen uit te vechten!
Kus,
Ik weet niet zeker maar kan je hier geen aangifte tegen doen? Het is toch cyberpesten of iets wat daarop lijkt?
Jeetje, wat naar, zeg! Ik had ergens gelezen dat als je gepest wordt op internet, dat je dan screenshots moet maken als bewijs. Je weet natuurlijk niet wie ze zijn, maar toch lijkt het me handig om bewijs te hebben. Wie weet kom je er toch nog achter... En als je er niet achter komt is het toch geen probleem, want als het steeds door blijft gaan, moet je naar de politie. Die kunnen dan het IP-adres achterhalen. En doordat ze het IP-adres hebben, kunnen ze ook achterhalen waar het IP-adres vandaan komt en waar die diegene dus woont en dus wie het is. Oh en als je het overweegt op naar de politie te gaan; Zorg dat alleen je ouders dit weten en vertel het nog NIET door aan je vrienden. Wie weet vertellen zij het aan iemand anders door en komt het misschien uiteindelijk toch bij de pester terecht. Je weet maar nooit... Ik hoop dat het nuttig was en hopelijk was deze reactie niet te laat.
@xxforeverxx Dit is zeker cyberpesten! En daar kan je aangifte tegen doen. Maar @2thedarknight, Staat er duidelijk bij dat echt over jou gaat? Dus echt je naam, enzo? Dan moet je er sws meteen een screen shot van maken voordat het weg is! Alleen als je er niet bij staat dan weet ik niet of de politie er iets aan mag doen. Ik denk van wel, ga maar gwn lang bij de politie om te vragen hoe het zit.
Veel suc6 meid! XX silvia
wel heftig hoor en heb ik ook op onze school iets van exposed.nl en daar doen ze dat ook maar dit klinkt heftiger als je vrienden hebt (niet gemeen bedoeld )
praat er over met je mentor als het van school is of met je ouders mischien hebben die tips en probeer alle gemene berichten te ontlopen niet op de accounts kijken of wat dan ook richt je op de leuke dingen ga met je vrienden naar de bios of met je ouders doe iets leuks ik weet dat je er dan niet meteen van af bent maar als je het negeerd en doet als of je er niet om geeft houden ze of een geven moment op echt wacht maar en haal geen gekke dingen in je hoofd zo als zelfmoord he en elke keer waneer ze weer zo'n stomme opmerking krijgt denk dan dat je er bent uit liefde van je ouders en niet om perfect te zijn zeg nou zelf zijn hun perfect iedereen heeft wel een min punt doe leuke dingen en besteed geen aandacht aan mensen waar je niet om geeft maar wel om de mensen waar je wel om geeft maar PRAAT VEEL gr the girl with no name
Nee ik kan je niet helpen
Politie, pfff....

Wat moet de politie daar dan tegen doen?

Beste is om de mensen die dat instagram profiel gebruiken gewoon te achterhalen.
In ergste geval als ze ook op snapchat zitten een IP tracer gebruiken.

Er bestaat nog zoiets al blokkeren, melden en gewoon de uit-knop van je telefoon gebruiken?

Gr,
@B.p
Dat komt best hard over als je er helemaal doorheen zit.. En je wil weten wat er over je gezegd word....
Hallo Carbo,

Er word altijd over iedereen gelult, of je het nu wilt of niet.

Of het nu wat meer openbaar is dan achter je rug om, het is en blijft gelul.

Wat moeten andere mensen dan met dat account?

Is alleen maar voor jou bedoeld, en als jij het negeert is het toch, niet meer relevant voor ze?

Gr.
@b.p dat is waar. Maar het ligt er ook weer aan wat erop word gezet.

2darknight
Wat voor dingen worden er dan op gezet?

Grt.
Het klinkt heel simpel... Maar het is 2 stappen:
1. Meld het
2. Blokkeer het daarna meteen :)

Dan heb je er ook geen last meer van 🙂

Gr.

Reageer