Vraag

Haat account/Stalking

  • 18 January 2018
  • 4 reacties
  • 426 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zit met mjn handen in het haar... ik wordt al weken gestalkt door een instagram account. Hij stuurt mij en mijn vriend allemaal berichten over dat ik een hoer en een slet ben. Toen we hem beide geblokkeerd hadden ging hij ons emails sturen.

Het enge is dat hij ook echt persoonlijke informatie heeft en weet. Hij heeft in mijn Twitter account gezeten en daarvan screenshots naar mijn vriend gestuurd. Ook is hij in het bezit van fotos die ik alleen via whatsapp gedeeld heb, en heeft hij mijn vriends Facebook gehackt en daar dingen gepost.

Hij blijft echter anoniem en gebruikt een nep naam en nep email adres.

WAT KAN IK HIERAAN DOEN??? Help! Mijn relatie loopt hierdoor dalijk stuk.

4 reacties

Hey,
Die persoon gaat wel nogal ver. Ik vind dat je hiermee best wel naar de politie kunt gaan. Als hij accounts hackt en privé foto's heeft, is er wel echt iets mee aan de hand. Ik denk dat je dit niet zelf meer kunt oplossen en dat je echt de politie erbij kunt halen. Zij kunnen misschien achterhalen wie het is.

Jonah
Hoi!

@Jonahhf heeft gelijk. Die persoon gaat veel te ver. Hij of zij lijkt ook niet te stoppen. Naar de politie gaan lijkt me inderdaad wel handig, want de persoon die dit doet moet begrijpen dat mensen lastigvallen en profielen hacken niet zomaar kan.
De politie kan je goed verder helpen. Zij hebben speciale procedures om dit op te lossen.

Groetjes
x
Hoi,

Je hebt deze gebruiker al zo veel mogelijk geblokkeerd, goed zo. Wis het echter niet. Maak screenshots, foto's, verzamel bewijzen. Met dit materiaal kun je naar de politie gaan. Ook kun je het melden bij Twitter, Facebook en Instagram zelf. Zij kunnen die accounts volgens mij laten blokkeren.

Je zegt dat je relatie hierdoor stuk loopt, hoe bedoel je dat? Je vriend weet toch ook dat dit gebeurt en dat je er niks aan kan doen? Zo niet, dan is het misschien handig dit te vertellen.
Ook lijkt het me slim je ouders te vertellen wat er speelt. Je hoeft dit niet alleen te doen!

Gr. Pin
Heya,

Ookal hebben de mensen hierboven al geantwoord ^^ dacht ik misschien om een tandje bij te helpen 🙂 Wel irritant dat iemand je stalkt, en vooral ook dat hij je foto's heeft, en dat hij waarschijnlijk (Met nadruk op waarschijnlijk) er misbruik van gaat maken. Echter, als je denkt dat degene dat gaat doen zou ik naar z'n mentor gaan, of als de mentor niks doet, aangifte doen bij de politie voor indeuk op privacy, het zijn jou foto's after all, en daar mag jij over beslissen wat ermee gedaan mag worden. Wat je ook kunt doen is vragen aan degene waarom hij dat doet, misschien is hij jaloers, en weet hij er niet goed mee om te gaan, zou onwaarschijnlijk zijn, maar zou altijd kunnen. Anyway, ik hoop dat dit je heeft geholpen!

-Robin

Reageer