gevaccineerd? nee.

  • 11 March 2022
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoiii, 

ik ben hier weer eens om mijn verhaal met jullie te delen.

normaal ben ik hier niet zo van en spreek ik me liever niet uit over deze dingen, maar op dit moment voelt het voor mij als nodig.

laatste tijd merk ik steeds meer dat ik raar aangekeken word door mensen omdat ik niet gevaccineerd ben. 
ik krijg bijna elke dag “wappie” naar mijn hoofd toe gesmeten. Ik werd raar aangekeken (door volwassenen) in de winkel omdat ik geen mondkapje op had. Ik werd niet meer geholpen op school door sommige docenten omdat ik anders over corona dacht dan zij. Op social media werd ik verwijderd door veel van mijn oude vrienden. Maar waarom? Omdat ik geen prikje heb genomen zoals hun? Omdat ik een andere mening heb? 
ik voelde me vaak buiten gesloten en weggezet als “het zwarte schaap”. Inmiddels ben ik hier overheen gekomen door een groep hele lieve tieners die hetzelfde voelde en dachten als ik.

 

ik ben hier dan ook niet om een discussie over corona te starten, maar om jullie te vragen om geen onderscheid te maken tussen gevaccineerde of ongevaccineerde, show some love. Heb een beetje respect voor elkaar en elkaars meningen ookal wijken ze af. 
 X 

 

( naam verwijderd door de Kindertelefoon vanwege anonimiteit )


6 reacties

Hallo @Weethetgewoonnietmeer :)

DIt beschouw ik even als een essentieel topic.

Ik heb zelf juist met coronaphobia te maken, een grote angst voor het Coronavirus. Desondanks, maak geen onderscheid of iemand wel of niet gevaccineerd is. Het is iedereens eigen keuze. Omdat vaccinatie niet helpt tegen de besmetting van het virus. De zorg is op dit moment niet overbelast omdat heel veel mensen gevaccineerd zijn of immuun zijn door besmetting. Ik ben heel erg tegen verspreiding van desinformatie over de vaccinaties en tegen het overtreden van maatregelen. Maar vaccinatie is iemands eigen keuze. Het is niet benodigd om iemand als een paria te behandelen omdat die niet gevaccineerd is.

Als je bezorgd dat iemand zonder vaccinatie jouw besmet. Houd dan 1,5 meter afstand. Ik blijf zelf ook gewoon afstand houden en dubbele mondkapjes dragen. Ik blijf ook gewoon in isolatie. Ik volg nog steeds thuisonderwijs vanwege het virus. Dat is eigen keuze. Hou rekening met anderen. Als iemand afstand wil houden, respecteer dan die afstand. Net zoals dat mensen het ook zouden moeten respecteren als iemand zich niet wil laten vaccineren tegen het Coronavirus. Iedereen heeft zijn eigen mening. Ik ben zelf van mening dat vaccinatie helpt tegen het virus en dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd moeten worden. Maar ik zou nooit zijn voor het pesten van ongevaccineerden. Gezien dat juist bijdraagt aan de polarisatie in de samenleving en je iemand daarmee kwetst. 

Het SARS-CoV-2 virus maakt geen onderscheid. Wel of niet gevaccineerd. Besmet wordt je gegarandeerd als je niet oplet. Daarom is het belangrijk om niet te focussen of iemand wel of niet gevaccineerd is maar te focussen op het feit of iedereen de huidige maatregelen (die er amper zijn helaas) na te leven.

-TheMightySlayer <3

Hey,

Ik begrijp zeker wat je zegt. Of je je nou wel of niet laat vaccineren is je eigen keuze. Ik heb het wel zo snel mogelijk gedaan, omdat ik twee nichtjes had gekregen en er anders niet heen mocht. Verder boeide het me niet zo eigenlijk. 

Gewoon een vraag, niet vervelend bedoeld, maar waarom wilde je eigenlijk geen vaccinatie? 

~Ikke13

Reputatie 3
Badge

Hoi hoi, 

ik snap dat je je hebt laten vaccineren om naar je twee nichtjes te mogen,

ik heb mij niet laten vaccineren omdat ik mijn tante van 34 jaar oud, kwijt ben geraakt nadat zij zich liet vaccineren, ze werd ineens dood op de wc gevonden, hier is nogsteeds geen verklaring voor gevonden ondanks dat het al een jaartje geleden is toen de vaccinaties er net waren, ook heeft mijn stiefvader, nadat hij zich heeft laten vaccineren, geen gevoel meer in zijn benen (zijn huisarts heeft gezegd dat dit een mogelijk gevolg kon zijn van zijn vaccinatie. Hiernaast ben ik opgevoed in een familie die allemaal geen vaccinaties hebben gehad, ook niet alle vaccinaties die je na je geboorte zou moeten hebben.

Reputatie 3
Badge

Hallo @Weethetgewoonnietmeer :)

DIt beschouw ik even als een essentieel topic.

Ik heb zelf juist met coronaphobia te maken, een grote angst voor het Coronavirus. Desondanks, maak geen onderscheid of iemand wel of niet gevaccineerd is. Het is iedereens eigen keuze. Omdat vaccinatie niet helpt tegen de besmetting van het virus. De zorg is op dit moment niet overbelast omdat heel veel mensen gevaccineerd zijn of immuun zijn door besmetting. Ik ben heel erg tegen verspreiding van desinformatie over de vaccinaties en tegen het overtreden van maatregelen. Maar vaccinatie is iemands eigen keuze. Het is niet benodigd om iemand als een paria te behandelen omdat die niet gevaccineerd is.

Als je bezorgd dat iemand zonder vaccinatie jouw besmet. Houd dan 1,5 meter afstand. Ik blijf zelf ook gewoon afstand houden en dubbele mondkapjes dragen. Ik blijf ook gewoon in isolatie. Ik volg nog steeds thuisonderwijs vanwege het virus. Dat is eigen keuze. Hou rekening met anderen. Als iemand afstand wil houden, respecteer dan die afstand. Net zoals dat mensen het ook zouden moeten respecteren als iemand zich niet wil laten vaccineren tegen het Coronavirus. Iedereen heeft zijn eigen mening. Ik ben zelf van mening dat vaccinatie helpt tegen het virus en dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd moeten worden. Maar ik zou nooit zijn voor het pesten van ongevaccineerden. Gezien dat juist bijdraagt aan de polarisatie in de samenleving en je iemand daarmee kwetst. 

Het SARS-CoV-2 virus maakt geen onderscheid. Wel of niet gevaccineerd. Besmet wordt je gegarandeerd als je niet oplet. Daarom is het belangrijk om niet te focussen of iemand wel of niet gevaccineerd is maar te focussen op het feit of iedereen de huidige maatregelen (die er amper zijn helaas) na te leven.

-TheMightySlayer <3


hoii, dankjewel voor je berichtje :)

ik heb veel respect naar jouw manier van omgaan met corona. 
maar zoals ik al zei, net zoals jij denken er veel mensen hoor. Maar laten we dan ook begrijpen dat er mensen anders denken. Er zijn altijd meningsverschillen in elk onderwerp, mij gaat het erom dat bij corona iedereen zo boos kan worden als iemand anders denkt. 

Begrijp je frustratie hierom echt goed! Echt naar dat ze zo op jouw reageren.

Sommige bij ons thuis waren wel gevaccineerd en sommige niet. Uiteindelijk kregen we corona en mijn moeder was daar bijna aan dood gegaan, heeft lang in het ziekenhuis gelegen enzo.

Dan zijn er mensen die je veroordelen of niet meer willen spreken omdat je niet gevaccineerd was. Alsof het je eigen schuld is..mijn moeder had de vaccinatie niet kunnen nemen wegens ziektes die ze heeft en corona is ook heel gevaarlijk.

Ben het echt met je eens dat er meer respect nu moet zijn

Reputatie 1
Badge

Ik ben zelf ook niet gevaccineerd. en dit is een vrij land dus mag je zelf weten of je een vaccinatie neemt of niet en of je mondkapje draagt of niet. En trouwens een vaccinatie duurt normaal twee jaar om te testen en het coronavirus is in drie maanden gemaakt. En de directeur van Pfizer heeft zelf toegegeven dat het corona vaccin niet werkt om corona te bestrijden. Dus je bent goed bezig laat je niet in de kunnen slepen. 

Reageer