Gesprek met mentor over zelf pesten

• 5 November 2016
  • 7 reacties
  • 864 Bekeken

Ik moest laatst na mijn repetitie uur met een paar andere kinderen bij mijn mentor komen. Het blijkt dat zij over mij en een paar vrienden heeft gepraat met haar collega's. ze zei daar dat wij een kind buitensloten en hem uitlachen. Maar dat komt omdat hij raar doet. Ik heb nu ook wel het idee dat ik iets verkeerd doe, maar als hij iets raars zegt moet ik lachen. Mijn mentor heeft verteld dat mijn ouders op school kunnen komen als ik zo door blijf gaan maar dat wil ik niet. Ik probeer hem niet uit te lachen maar het lukt gewoon niet. En nu maak ik hem ook nog verdrietig terwijl dat niet mijn bedoeling is. Wat moet ik doen? Ik probeer niet te lachen maar het lukt niet.
Iemand ervaring of tips.

groetjes van mij

7 reacties

Hoi,

Misschien kun je proberen je wat afzijdig te houden van diegene. Dan merk je het niet als hij iets grappigs doet. Of aan iets heel stoms denken als je het voelt opkomen.

Je kunt ook met het groepje en dat kind een gesprek aanvragen en alles uitpraten. Dan kun je al je intenties uitleggen en zeggen dat je het per ongeluk doet.

Probeer goed te praten en alles voor iedereen duidelijk te krijgen.

Gr. Pin
Hey, ik denk dat je zoals Pin al zei misschien moet proberen om niet zo veel meer op die persoon te letten.
En ik denk dat het ook helpt als je dus een gesprek aangaat met dat kind, desnoods met je mentor erbij. Dan kun je alles uitleggen, zeggen dat je het niet zo bedoelt en misschien ook uitleggen wat die persoon "verkeerd" doet en misschien kan hij/zij er dan zelfs iets aan doen! En misschien kun je ook gewoon eens een gezellig gesprek hebben, meestal als je een persoon beter kent vind je de dingen die diegene zegt minder raar en kun je gewoon mee lachen in plaats van uitlachen.

Ik denk dat het heel veel oplost als jullie gewoon een goed gesprek hebben en alles duidelijk is (dus eigenlijk gewoon wat Pin zei :P)

xoxo Guintje
Hoi!

Probeer niet te veel in diegene zijn buurt te komen, ook al lijkt het dan dat je hem buitensluit, dan ben je tenminste zeker dat je niets verkeerd doet. Probeer misschien te begrijpen waarom hij raar doet, misschien doet hij alleen maar zo om op te vallen en er dan wat meer bij te horen. Misschien als je met hem praat, doet hij normaal omdat hij dan iemand gevonden heeft en niet meer raar hoeft te doen.

Groetjes
x
mijn mentor heeft mij ook wel eens aangesproken op buitensluiten
Waarom zou je iemand uitlachen? dat kan iemand heel veel pijn doen. probeer daar mee te stoppen dan krijg je geen gezeik & je doet die jongen niet pijn & verdrietig!
Brobeer die jongen anders te ontwijken of brobeer er goed met hem er over te praten want als je niks doet dan krijg je allemaal gezeik

Reageer