gepest worden leidt misschien tot rechtzaak

  • 3 May 2021
  • 8 reacties
  • 132 Bekeken

Badge

Hallo dit is mijn (14 V) Verhaal over hoe ik gepest werd en mijn pester me nu wil aanklagen. Het klinkt een beetje gek dat weet ik maar ik zal het uitleggen.

Dus ik heb ptss en daarom kon ik niet meer naar school en na een half jaar tuis zitten ben ik naar een soort opvang/dagbesteding gegaan, na dat ik er ongeveer een jaar zat kwam er een meisje (laten we haar Saar noemen) waar ik het eerst wel mee kon vinden maar het ging al snel miss.

Iets wat je over Saar moet weten is dat ze het meest zelfgeabsobeerde mens is wat ik ooit heb ontmoet, alles gaat over haar en ze kan nooit wat mis doen, verder zijn haar ouders heel rijk en schept ze daar heel veel over op. Ze is ook heel manipulativ en was altijd de leraars favorietje en kwam over mee weg omdat "ze het moeilijk heeft gehad" ja want ik niet?!? En dat is toch geen excuus voor haar acties??! En als iets niet haar zin ging ging ze altijd nep huilen Dus bedenk het meest irritatie mens wat je kan bedenken en dan keer 100 en dan heb je haar!

Dus na een tijdje omdat ze zo irritant is wou ik geen vrienden meer met haar wou zijn maar hoen begon ze heel gemeen te doen, en echt zo erg dat ik daar emotionele trouma van over heb gehouden. En ik geef to dat ik soms ook wat terug deed maar daar ben ik niet trots op maar het was lang niet zo erg als wat zij had gedaan, maar wat zij ook deed (mijn aanvallen, beledigen, spullen kapot maken, mensen tegen mij op zetten) ze heeft daar nooit straf of consequenties op gehad terwijl als ik ook maar iets kleins deed ik al meteen een gesprek met mijn ouders en begeleiders moest hebben en sorry moest zeggen enzo, maar zij dus nooit. Ik zal je niet vervelen met alle dingen die ze heeft gedaan want dan zou dit een 3 uur lang bericht zijn XD.

Maar toen ik weer naar school kon en een tijdje later zij ook had ik geen contact meer met haar tot ze weer contact zocht om mij te iriteren en pesten, en toen kon ik er niet meer tegen omdat ik de woede die ik naar haar had nergens kwijt kon en het gevoel van onrecht omdat zij nooit consequenties heeft gehad. Dus toen heb ik een Instagram account gemaakt (ikhaatSaar ofzo was het (maar dan met haar echte naam XD)) waar op ik verhalen posten over hoe erg ik haar haat en wat ze heeft gedaan tegen mij, ik heb hier ook een foto van haar met commentaar geplaatst. Dit account was completed anoniem en ik had niemand vertelt dat ik hat hat gemaakt. Maar toen na een tijdje was ik gestopt en had ik dit verwijderd maar daar had hier screenshots van gemaakt en hier mee naar haar ouders gegaan, en die willen nu aangifte doen voor laster, wat hoge boetes kan hebben die wij echt niet kunnen betalen. Het probleem is dat ik wel aangifte zouden kunnen doen voor emotionele trouma enzo maar zij heeft bewijs en wij niet, ook zijn de enige mensen die voor mij zouden willen getuigen de andere kinderen dus ik weet niet hoe goed dat gaat werken.

maar goed ik weet dat wat ik deed niet goed was en het spijt me heel erg (rede dat ik het deed zonder nee te denken komt ook door een stoornis die ik heb, maar die noem ik liever niet) maar het voelt heel onrechtvaardig dat zij nooit consequenties heeft gehad maar ik wel. 

Als je nog vragen hebt over dingen of als iets niet duidelijk was vraag maar! Als iemand nog tips heeft hoor ik die ook graag. En ik zal jullie updaten als ik kan! 


8 reacties

Heb je bewijs van het gepest van Saar (bijvoorbeeld een screenshot ofzo)? Dit kun je in de rechtszaak gebruiken.

Reputatie 2
Badge +3

probeer iets te regelen

PS; saar 10 keer erger is de pestkop in mijn klas

Reputatie 6
Badge +3

Ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Het is inderdaad het handigst om zoveel mogelijk problemen uit de weg te gaan.

Groetjes iemand.

@Lost in Life Ik ben van mening dat het in dit geval beter is je eigen daden te benoemen, maar wel te benadrukken dat het een reactie is op de daden van Saar. Saar de schuld geven heeft geen zin want dan wordt het een welles-nietes-verhaal en dan is de kans op de rechtszaak ook groter. In dit geval is het beter de schuld op je te nemen want je gaat daarna toch uit elkaar.

Reputatie 6
Badge +3

Hey Kawaiichoco,

Van wat je nu hebt geschreven over wat je gepost hebt lijkt me het niet heel erg en gezien jou situatie lijkt het me niet echt eerlijk van de pester, maar ja zo zijn pesters. Een excuusbrief kan de rechtszaak wel voorkomen samen met wat praten, maar dan moet ook duidelijk worden wat Saar allemaal tegen jou heeft gedaan. Anders wordt het een verhaal waarin jij de slechterik lijkt, terwijl je dat juist niet bent. Het was niet heel handig om die posts te maken, maar wel begrijpelijk. Jij voelt je gewoon machteloos! Het lijkt me dus heel belangrijk dat ook aan het water komt wat Saar heeft gedaan!

Succes met alles!

Groetjes iemand.

Badge

Hey, wat een vervelende situatie heb je doorgemaakt!

Een Instagram is nooit 100% anoniem, d.w.z. men kan er, met trucjes, altijd wel achterkomen welk telefoonnummer/e-mailadres en dus welke persoon er achter zit. Of met IP-adres, dat kan ook.

Hoe dan ook, het is niet heel erg gek dat haar ouders boos zijn. Hoeveel heb je gepost op dat account? En hoe erg? Als het echt heel beschadigend is, dan is het wel laster. Dat mag wat mij betreft echter wel wat genuanceerd worden want je bent slechts 14 jaar en dan ga je geen rechtszaak beginnen. Althans, dat vind ik.

Mijn advies is om te proberen te schikken. D.w.z. dat je er ofwel met ofwel zonder jouw ouders eruit probeert te komen met Saar en haar ouders. Dit kan d.m.v. een gesprek of een goede excuusbrief. Je hebt er immers spijt van. Dat scheelt een hele rechtszaak die niemand uiteindelijk wil.

Op je vraag over hoe veel en hoe schadelijk, er waren op het nu verwijderde account, zo'n 3 posts met niet zo heftige spraak (als in geen scheldwoorden, geen gemeenen opmerkingen over het uiterlijk. Maar meer dingen die ze heeft gedaan waar ik me aan irriteer) en mijn ouders weten er al van.

Ik heb al een excuus brief gemaakt (onder aan) Maar het probleem is dat haar ouders op haar lijken, en niet echt aardige mensen zijn om het zo maar te zeggen, en denken dat ze nooit wat mis heeft gedaan. Dus mijn begleider probeert contact met ze te zoeken om de brief te geven.

En om even duidelijk te maken wat soort person Saar is zal ik je vertellen dat zij geweld tegen een baby heeft gepleegd. De tekst is verwijderd vanwege forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens. 0 consequenties niks! Dankzij haar ouders. En iedere keer dat ze dat verhaal vertelt moet ze er heel erg om lachen en vind ze het grappig.

Nu de brief die ik heb gemaakt, als jij of iemand nog tips heeft hoor ik het graag (alle gegevens zijn veranderd trouwens)

 

Hey SAAR dit is KAWAIICHOCO,

Ik wou graag zeggen hoe erg het me spijt voor wat ik gedaan heb, en als ik je pijn heb gedaan ik weet dat haat niks oplost maar toch was ik op een punt waar ik zo boos was dat ik niet meer wist wat ik moest doen en mijn haat wou uiten online op Instagram als een soort opluchting. 

Ik weet niet hoe ik het goed kan maken maar ik denk dat jij zo graag als ik wil dat dit gewoon voorbij is we verder kunnen gaan en geen contact meer met elkaar hebben. Ik weet dat er aan beide kanten dingen mis zijn gegaan maar dat ik de genen was die te ver ging. Ik schaam me heel erg voor wat ik heb gedaan en wou dat ik het terug kon nemen. 

Ik was heel boos en er zat veel woede in me door dingen die onopgelost zijn tussen ons, en dingen die er gebeurt zijn en waar ik nog steeds last van heb op DAGBESTEDING, maar dat zijn problemen waar ik doorheen moet werken en jouw slecht laten voelen gaat niet helpen. 

Ik will nooit meer zoiets doen en ik beloof dat ik stop en je niet meer zal contacten.

Het spijt me heel erg, KAWAIICHOCO

Badge

Hey, wat een vervelende situatie heb je doorgemaakt!

Een Instagram is nooit 100% anoniem, d.w.z. men kan er, met trucjes, altijd wel achterkomen welk telefoonnummer/e-mailadres en dus welke persoon er achter zit. Of met IP-adres, dat kan ook.

Hoe dan ook, het is niet heel erg gek dat haar ouders boos zijn. Hoeveel heb je gepost op dat account? En hoe erg? Als het echt heel beschadigend is, dan is het wel laster. Dat mag wat mij betreft echter wel wat genuanceerd worden want je bent slechts 14 jaar en dan ga je geen rechtszaak beginnen. Althans, dat vind ik.

Mijn advies is om te proberen te schikken. D.w.z. dat je er ofwel met ofwel zonder jouw ouders eruit probeert te komen met Saar en haar ouders. Dit kan d.m.v. een gesprek of een goede excuusbrief. Je hebt er immers spijt van. Dat scheelt een hele rechtszaak die niemand uiteindelijk wil.

Ja ik heb wel een excuus brief gemaakt, alleen het probleem is is dat ze lijkt op haar ouders, en hun ook denken dat ze nooit iets heeft gedaan en ze zijn zelf ook niet echt aardige mensen om het zo maar te zeggen. Mijn ouders weet er wel van en ik probeer via mijn belijder die brief aan haar ouders geven. En op het nu verwijderen account stonden maar 3 posts die niet super haat vol waren (als in geen scheldwoorden of beledigingen op het uiterlijk, alleen verhalen over de dingen die ze heeft gedaan en mijn irritatie)

Hey, wat een vervelende situatie heb je doorgemaakt!

Een Instagram is nooit 100% anoniem, d.w.z. men kan er, met trucjes, altijd wel achterkomen welk telefoonnummer/e-mailadres en dus welke persoon er achter zit. Of met IP-adres, dat kan ook.

Hoe dan ook, het is niet heel erg gek dat haar ouders boos zijn. Hoeveel heb je gepost op dat account? En hoe erg? Als het echt heel beschadigend is, dan is het wel laster. Dat mag wat mij betreft echter wel wat genuanceerd worden want je bent slechts 14 jaar en dan ga je geen rechtszaak beginnen. Althans, dat vind ik.

Mijn advies is om te proberen te schikken. D.w.z. dat je er ofwel met ofwel zonder jouw ouders eruit probeert te komen met Saar en haar ouders. Dit kan d.m.v. een gesprek of een goede excuusbrief. Je hebt er immers spijt van. Dat scheelt een hele rechtszaak die niemand uiteindelijk wil.

Reageer