Vraag

gepest vanwege rood haar, mijn schuld?

  • 16 August 2019
  • 7 reacties
  • 420 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
ik ben een jongen van 14 en kzit nu op sportkamp voor twee weken.
eergisteren vertelde men beste vriend me dat ie op een meisje verliefd was, ik vertelde dat door als soort van grap...
gisteren begonnen mensen mij te pesten met mijn rood haar en sproeten. Ze scholden me uit voor Ginger en Vuurtoren,
Toen kwam mijN vriend erachter dat ik het door had verteld en zei hij tegen R** dat het ‘daar beneden’ bij mij ook rood is.
Diezelfde dag gooide ze stenen naar mijn middelste en lachte ze me uit om de kleur van men ‘daar beneden’.
Dit gaat zo door en kmoet hier nog 1 week en een beetje blijven...hoe los ik dit op en is dit mijn schuld aangezien ik mijn vriend verraden heb?

7 reacties

Reputatie 3
Badge +3

nee het is niet jou schuld. ik heb een kijk tip voor jou.

klik hier op voor de tip: De Plaagmuur - Zapp

samen tegen pesten.

Dat je gepest wordt is niet jou schuld! Ik zou je excuus aanbieden aan je vriend. En misschien een begeleider inlichten zoals Roosjuh2 zei. Verder moet je je er niet teveel van aantrekken, dan is de lol er voor hun ook snel weer vanaf denk. En als dat allemaal niet werkt ben je gelukkig over een week weer thuis.

Sterkte, J8j8

Hey, luister! Het was niet heel slim om het verhaal aan andere te vertellen. En iedereen heeft wel van die fouten gemaakt. Ook ik!!! Die reden is geen goede reden om iemand te pesten want er is geen 1 reden waarop iemand een soort vrijstelling krijgt om te pesten. Ik heb maar 2 vrienden en beide zijn roodharig!! Ik vind dat ze prachtig zijn en waarschijnlijk ben jij dat ook. Je kan het over wegen om een begeleider van kamp te zeggen dat je het niet echt fijn vind wat ze doen. Ze hoeven niet drastische maatregelen te nemen (tenzij je dat wilt) maar Gewoon even vragen of ze een oogje in het zeil houden! Dan hoeft er verder niemand te weten dat je het een begeleider verteld hebt. Natuurlijk is dat heel moeilijk en laat ik de keuze bij jou! Maar denk er over na. Je durfte het mij te vertellen en ik sta achter je en ik geloof dat een begeleider dat ook doet! Wat je ook nog kan proberen is vragen of de andere willen stoppen met van die opmerkingen maken! Misschien denken ze dat jij het ook grappig vind. Wat super dom van ze is natuurlijk maar sommige mensen hebben dat echt niet door!!! Verder blijf bij jezelf, want als je trots bent op jezelf heb je daar verder niemand nodig! Je bent alleen al super goed bezig dat je je realiseerde dat je een fout had gemaakt bij je vriend en dat je dat durft toe te geven... Het geeft niet dat je een fout maakt maar het gaat erom hoe je die fout weer recht kan zetten! Suc6 en your amazing!!! - Roos
Badge

Hey @Jelle04,
Ik snap je situatie Ik heb hetzelfde 

Mijn tip is: neem contact op met je begeleider of met je ouders | en probeer op een rustige manier je excusses aan te bieden aan je vriend

Ik hoop dat je iets kan met deze tips

MVG: Quinn

Badge

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 2. Ga respectvol met elkaar om

Wat super naar zeg!

 

Ik ben zelf ook rood en werd ook gepest om mijn rooie schaamhaar en rode haar.

 

Niks van aantrekken en gewoon sterk zijn!

Groet Qio

Reputatie 4
Badge +2

-Onnodige quote verwijderd-
 

- De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 2. Ga respectvol met elkaar om.- Dat ze stenen naar je gooien is absoluut niet oke. En geloof me elke roodharige wordt ginger en vuurtoren genoemd in hun leven zelfs de populaire roodharigen . Het is dus wel een beetje je eigen schuld maar stenen gooien is echt van een andere orde. Is dit nog steeds aan de gang? Dat je echt fysiek gepest wordt? Dan moet je echt naar iemand van een hogere orde. Mentor, decaan etc. 

Niet meer geheimen van vrienden doorvertellen ginger dat is absoluut een no go

Reageer