gepest op de basisschool

  • 20 June 2022
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

ik ben op de basisschool heel erg gepest waardoor ik ook een depressie heb gehad. Nu is het wel weer beter en word ik niet meer gepest. Maar het blijft soms toch aan me trekken. Ik kan er eigenlijk niet over praten want dan begin ik meteen te huilen. 

Nu maak ik snel vrienden en heb ik het leuk op school maar ik heb vaak het gevoel dat mijn vriendinnen en vrienden mij helemaal niet mogen. zelfs als ik er met ze over heb gehad blijft het hangen. Heeft iemand tips en zijn er meer mensen die dit hebben?


3 reacties

Hi @jadje2007 , 

wat vervelend dat je het zo ervaart. Goed dat je deze topic hebt aangemaakt! 

Ik denk dat je een beetje een traumatisch effect in je hoofd hebt zitten en dan van de gepeste tijd op de basisschool. Nou geef je al aan dat je een depressie hebt gehad maar dat deze inmiddels al over is gegaan. Ik denk dat je er dan nu optijd bij bent en er ( misschien ) weer tegen aan aan het hikken bent, en je er nu het beste iets tegen kunt doen. 

Je geeft aan dat je eigenlijk niet kunt praten want dan begin je meteen te huilen, maar hier is juist niks mee. Juist als je begint te huilen is het een soort van ‘verwerking’ al die begint. 

Mijn advies aan jou is om in dit geval het goed te bespreken en aan te geven bij je ouders en een afspraak te maken met  je huisarts en daar ook het probleem even goed uit te leggen. Hij of zij sturen je dan door naar een geschikte zorgverlener die jou het beste kan helpen. Je kan het natuurlijk  er over hebben met vrienden / en of alleen je ouders maar ik denk dat het goed is dat je ook een keer met een professional praat. Die hebben er net een andere kijk en beter zicht op, juist omdat je al een keer een depressie hebt gehad. 

Ik hoop dat ik je met dit advies een beetje heb kunnen helpen, mocht je nog vragen hebben of je wilt me feedbacken kan dat gewoon via hier, via @     

 

Groetjes,

 

Just Helping. 

Reputatie 4
Badge +3

hi

ik denk dat je het beste naar een psycholoog kunt gaan. En dat EDMR therapie dan een goede oplossing voor jou is (dat krijg ik binnenkort ook). dan heb je een apparaatje en daar zit dan een lampje in en die moet je dan volgen met je ogen terwijl je er aan denkt en doordat je hersenen dan met zoveel dingen bezig zijn komt er een soort van kortsluiting ofzo en als je er dan aan denkt voel je veel minder verdriet en naar een paar sessies kan het ook al zijn dat je er helemaal niets meer bij voelt als je terugdenkt aan het pesten, dat komt omdat je het dan verwerkt hebt. 

:)

EEM37 

Reputatie 2
Badge

Hoi :),

Ik heb het zelfde gehad op de basisschool. Ik zal een paar dingen opschrijven die mij nu helpen.

 

  • Probeer om op gelijke voeten te staan met je pester(s). Je mag boos op ze zijn maar gedraag je niet zo als je ze ziet. Voornamelijk, omdat ze toen nog '’jong'’ waren en pesten hun '’cool'’ maakten. Meestal hebben of hadden pesters ook problemen. Ik zal wat opbiechten, Toen ik gepest werd deed ik ook soms gemeen tegen jonge kinderen die '’niet cool'’ waren. 
  • Ik denk altijd dat het zelf gewoon sukkels zijn
  • Zoek niet naar de domme dingen van jezelf maar van je pesters. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je pester veel dure merken droeg, maar dat al die items fake waren. 
  • Deze klinkt misschien raar! Maak er grapjes over. je hoeft ze niet perse echt te zeggen. Dit helpt mij om er wat leuker naar te kijken ( terwijl het nog steeds vervelend is) 
  • Laat het allemaal een keer eruit. Laat je tranen gaan, schreeuw een keer of sla en schop iets keihard 

 

Hoop dat dit je helpt. 

groetjes,

 

Reageer