Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Gepest omdat ik lelijk ben

• 30 maart 2012
  • 31 reacties
  • 2475 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik wordt gepest in men klas (midelbare) omdat ik lelijk ben waar slaat dat op dat is gwn discriminatie en ze schoppen en duwen mij express en dan zeggen ze soory en gaan ze lachen http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/frown.png wat moet ik doen???

31 reacties

heb ook ook heel vaak gehad....

je moet ze negeren al als het erg is raadpleeg een leeraar of je ouders
helpt niet...
Je moet ze niet negeren, je moet laten zien dat je sterk bent,
Ik werd eerst ook gepest en toen heb ik gezegt dat ik al met mijn mentor heb gepraat en toen stopten ze met pesten.

Succes!
ookal doe ik dat ze houden niet op 😞
je kunt altijd nog kijken of je naar een andere klas kunt

is bij ons op school ook zo vaak gebeurd dat iemand heel erg gepest werd, dat ze naar een andere klas konden

heeft tot nu toe altijd gewerkt (naar mijn weten)

succes ermee nog, en wat ze ook zeggen, zolang jij maar weet dat er ook genoeg mensen zijn die om je geven,
Je moet ze niet negeren, je moet laten zien dat je sterk bent, Ik werd eerst ook gepest en toen heb ik gezegt dat ik al met mijn mentor heb gepraat en toen stopten ze met pesten. Succes! ookal doe ik dat ze houden niet op 😞

ik ben zo'n persoon die niet durft te vexhten en als ik vecht ik aan het einde tril (al was het niet eens heftig) maar als ik wel een ding heb gellerd is dat je ze niet moet laten zien dat je lijd/leid dan is het niet meer leuk voor hun. ik weet niet of je als mij bent maar als het op vechten aankomt moet je de leider slaan dan durft het hele groepje niets meer tegen je te doen

succes
ik weet het, maar als ik 1 van de pesters sla word ik gelijk in elkaar geslagen,
je moet gewoon laten zien dat je sterk bent.
dat hoeft niet perse vechten te zijn.
je hebt gelijk als ik vecht zit er morgen een leger van 100 mensen op de stoep die mij willen slaan :S en heel erg bedankt da jullie reageren :))
soms lijkt niks te helpen daartegen dat is soms heel erg kut ik word ook heel erg gepest meestal loop ik weg. en in de pauze ga ik altijd een stuk lopen en ze gwn ontwijken. en ik spreek nooit met iemand af het het wel een paar keer gedaan maar toen gingen ze eieren naar me gooien en tandpasta op al me spullen smeren en mijn fiets is ook een keer van een halfpipe afgegooid. meestal zit ik gewoon binnen of ga ik naar de paarden toe. en wat je al helemaal niet moet proberen is roken!! (heb ik ook een tijdje geprobeerd).
ja roken is slecht maar soms loop ik voorbij de jongens en die roken buiten en dan ruik ik die geur en voel ik me happy :S
roken heb ik ook nog nooit gedaan...
Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat je lelijk bent. Sowieso als je denkt dat je lelijk bent gaat je zelfvertrouwen naar beneden. Door al dat gepest wordt je nog onzekerder en gaan ze misschien alleen maar verder. Weten jouw ouders er eigenlijk vanaf dat dit speelt op school? Ik zou dit als je het nog niet gedaan hebt eerst maar even bespreken met je ouders. Vaak als zeggen ouders of andere mensen dat je dan naar de mentor moet stappen. Uit mijn ervaring weet ik dat het geen enkele zin heeft, omdat ze daarna gewoon weer opnieuw beginnen. Alleen zou je dit niet aankunnen want het is
(denk ik) een groepje met pesters en waarschijnlijk eentje die het ergste is. Natuurlijk kun je niet in je eentje tegen hun op. Dat lukt bijna niemand, al helemaalniet als je niet zo veel zelfvertrouwen hebt. Wat voor mij effectief was geweest is dat mijn ouders direct naar de directeur zijn gestapt. Zo kregen de pesters een harfere aanpak dan als we bij een mentor dit hadden veryeld. En geloof me als je het via de mentor doet is het vaak zo dat 1. Of ze houden de mensen gewoon eerst in de gaten en et worden pad maatregelen genomen als ze het merken. Maar waarschijnlijk zullen ze het niet merken omdat pesters het nooit doen als de leraar kijkt. 2. Er worden wel maatregelen genomen, maar binnen no time beginnen ze gewoon weer opnieuw. Dus mijn tip is om gewoon naar de directeur if teamleider ofzo te stappen.
de directeur is aardig maar hij is weg van onze school onze teamleider mag me neit ze haat me .. en men mentor doet er niks aan miscchien een fasoenlijk woordje maar dat word dan erger en erger
Heb je dan misschien een leraar waarmee je het wel goed kan vinden? Misschien is het dan slim om die in vertrouwen te nemen. En waarom zou een teamleider jou niet mogen? Is daar iets mee voorgevallen ofzo? Maar wat wel belangrijk is dat jij volgens jou een goede keuze neemt. Kwa gevoel moet het goed liggen. Maar echt heb het er met mensen van school over. Als er leerlingen uit je klas zijn waarmee jij het goed kan vinden, ga dan met hun om en maak ook met hun bespreekbaar dat je word gepest. Vaak is het zo dat de meesten uit jou klas het niet eens door hebben dat je word gepest...
Ik heb niet echt een leraar die ik vertrouw ... Maar alle kindere pesten me ze zijn echt meelopers zelf de hele school doet het .
Wat bezielt hun toch je bent zoals je bent iedereen heeft goede punten en slechte.
je moet doen alsof het je niks scheelt wat ze zeggen. antwoord er bv op : wat maakt dat nou weer uit ofzoiets dan is de lol voor hun er na een tijdje weer vanaf!

Goodluck! xx
je mond open trekken laat zien dat,niet bang bent dan,houden ze zo op
Hey mensen.. Bedankt voor het reageren allemaal .. Ookal was het 1/2 jaar geleden, ik lees het nu pas. Ik wil even medendelen dat ik in de 1ste dus 2 jaar geleden werd gepest en dus deze topic schreef.. Toen ik in de 2de zat was het weer zon beetje gestopt want toen had ik mensen die voor me opkwamen je had wel pesters maar dan waren er in men klas maar 3 en in de school stuk of 5 wat in de 1ste meer was want in de 1ste klas haatte de hele school me bijna en men hele klas haatte me maar laten we komen op nu... Nu zit ik in de 3e klas, ik moest een richting kiezen dus dat heb ik gedaan. Al mijn vrienden alle mensen die voor me opkwamen gingen weg van school de een ging. Naar een ander school en de ander naar een ander land. Ik spreek ze niet vaak meer 1x in de maand ofzo op facebook,whats app,skype. Maar ik wordt nu WEER gepest ... Omdat ze me lelijk vinden alle mensen die me haten zijn samen gekomen in men klas en hebben een haat aan me ik had maar 1 vriendin over en die heeft me verraden. Ik wordt nu gepest omdat ik nogsteeds lelijk ben ik ben dom ik ben raar ..... HELP ME ... Je weet echt niet hoelang ik dit volhou sinds groep 5 tot de 3e klas wordt in al gepest dat is al 7 jaar lang ...

(Sorry voor de hele lange bericht ik moest me gewoon uiten op dit bericht..)
Ten eerste zit je op hetzelfde niveau als je klasgenoten en ben je dus niet.dom.
Ten tweede is ieder mens mooi, al is het maar van binnen. Hetgeen wat mooie mensen mooi maakt is voornamelijk een kwestie van zelfvertrouwen. En daar zijn tips voor zegmaar. Sta rechtop enzo. Negeer de mensen die je pesten en kijk wie er niet mee doen. Wie staan er bij en kijken ernaar? praat eens met die mensen en richt je op school, sport, hobby's, werk... Ook zijn er cursussen bij psychoterapeutische praktijken. Die kun je ook eens volgen om daarmee meer zelfvertrouwen uit te stralen. Uitstralen is al voldoende: mensen doen veel aardiger tegen je en dan krijg je het zelfvertrouwen vanzelf.
Maar het belangrijkste: wees jezelf en laat zien wat voor geweldig iemand je bent:)

Ps. Ben zelf ook jaren gepest dus weet hoe moeilijk het is maar het helpt wel..
Negeren helpt niet want dan denken ze dat je zwak bent maar als ik probeer op te komen voor mezelf dan lukt het nooit ik ga automatisch in men woorden struikelen en ik kan dan automatisch niks zeggen of zeg ik iets doms wat nergens op slaat .. Kben bang ... :|
Negeren werkt als je het zelfverzekerd doet. Verder zijn zinnen als "alsof jij zo mooi bent" altijd oké.
Ga anders op een vechtsport. Niet in ten kunnen slaan, maar omdat veel kinderen en volwassenen er zelfvertrouwen van krijgen. Ik heb op school proeflessen karate en nunchaku gehad en ok vond het echt vet leuk!
Karate heb ik al eerder gedaan maar ik vonde het niet zo leuk en ik deed eerder boksen op school vondt ik helemaal niet leuk .. Aleen als ze zo doen kan ik ze niet slaan want als kinderen slaan op men school dan roepen ze de politie erbij en dan moet je in de cel enz voor mishandeling dus moetik ervoor zorgen dat ze eerst slaan maar hun slaan niet .. Hun doen aleen pijn met hele erge woorden
Ewa turk luister dan ,
Ikken zulke mensen wollah die mensen denken ze zijn die hele?
Zehma perfecte mensen maar je moet gewoon voor jezelf opkomen wat willen ze doen jou slaan? Kifesh die.
Als ze je pesten gewoon sterk zijn en vooor jezelf opkomen. Maar niet te ver gaan met opkomen want dan gaan ze wel te ver. Maar je moet wel weten je kan voor jezelf opkomen!
Om het pesten te laten stoppen moet je een van de pesters een keiharde klap geven, serieus.
Neem bijvoorbeeld Eminem. Je kent hem wel toch? Een wereldbekende rapper die vroeger gepest werd. 
In een interview zei hij: "I  used to get punked and bullied by children on the block. They stopped when I cutted of a kittens head and put this in a kids mailbox"
"Ik werd gepest door kinderenn van mijn buurt. Ze stopten wanneer ik een kats hoofd in hun brievenbus stopte."
Nou zeg ik niet dat je een kat moet onthoofden !!!!!!!!!!!!!!!!, maar ik zeg dat je moet laten zien dat je NIET lelijk bent. 
Duw is een keer terug, roep is wat terug als ze wat zeggen.
Laat zien dat je niet minder waard bent!
Eww misselijk verhaal.

Reageer