Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Gepest omdat ik japanner ben

• 16 augustus 2012
  • 13 reacties
  • 840 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey mensen. Ik ben 15 en Ik word op school gepest omdat ik een Japanner ben. Ze gaan dan dingen zeggen die racistisch zijn. (Spleetoog en meer) Ik heb ook een vriendinnetje van 14 die Chinees is. Zei word ook gepest omdat ze Chinees is en een beetje klein. Kunt iemand mij helpen? 

(Sorry voor mijn beetje slechte Nederlands)

13 reacties

heey
dat is erg vervelend,
Je kan er niet veel aan doen behalve het negerenn of alshet doorgaat samen naar je mentor toe gaan,
Of stap op ze af en vertel hoe vervelend je het vindt,
(maakt niet uit hoor, en het valt wel mee 🙂 )
Succes,

xxx
Pestkoppen willen je omlaag halen, maar fuçk hun. Als ze je omlaag willen halen, betekend het dat jij hoger dan hun bent. Laat ze maar praten, haten en stoer doen. Of misschien kun je er beter iets van zeggen, je kan ook met je mentor/leraar/vertrouwenspersoon er over praten.
probeer zoveel mogelijk te negeren. als ze zien dat het je wat doet hebben ze er plezier aan. gun ze dat niet.
meestal stopt het na een tijdje dan.
mocht dat niet zo zijn praat er dan eens over met mentor/mentrix of andere docent die je vertrouwd.
misschein dat die dan kan helpen het te laten stoppen.
hey,
dat is gwn zielig van hun. je moet ze gwn negeren dan word het minder leuk voor hun
of ga naar je mentor ofzo want dit is gwn laag van hun
Ikben zelf ook Chinees en ik heb zelfsEen Adidas vest van China van de olympische spelen **** die sukkels moet je gewoon denken 
Of Terug schelden om te laten merken dat Je geen bangerik ben anders gaan ze je je juist Pesten
Zal ik doen. Bedankt voor de reacties mensen!
Als eerste, je Nederlands is gewoon goed hoor, is al beter dan het gemiddelde hier 😉.

Je moet hen inderdaad geen lolletje gunnen, dus probeer het zo goed als het kan het te negeren en desnoods kan je tegen je mentor/mentrix vertellen dat ze dit doen en die zal dan hopelijk actie ondernemen.
Hi,

Het is misschien niet de beste oplossing maar je zou aangifte kunnen doen.
En over je Nederlands, als je niets had gezegd had ik helemaal niets gemerkt haha.

-Private
Erg vervelend voor je. Als ik jou was zou ik naar je mentor gaan en naar je ouders. Pesten is nooit okay. Zeker niet als ze racistisch gaan pesten. Ik vind dat je voor jezelf moet opkomen. Zeg dat ze moeten stoppen en dat je het heel irritant vind. Je kan ook naar de ouders van die peters gaan. Dan kunnen zij er wat aan doen. Ik was zelf ook gepest en het heeft mij geholpen. 

Nog veel succes
aah sterkte er mee
datsoort mensen wil ik echt hun hoofd inslaan , kk pestkoppen.
Ik denk dat er maar 1 ding is wat helpt tegen pestkoppen en dat is humor.
Als jij van hun pestgedrag grapjes over mezelf kan maken, hebben zij niks meer om je mee naar beneden te halen, want dat doe je zelf al.
Natuurlijk wel op een manier dat het niet serieus genomen kan worden, maar als jij het zegt hebben zij niks meer om te zeggen.

Ik snap dat dat heel lastig is en lang niet iedereen dat vol kan houden, maar het zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Buiten dat zullen pestkoppen het alleen maar achter je rug om gaan doen om niet betrapt te worden, probeer vrienden te maken of er valt echt niks aan te doen 😕
Ik heb zelf vroeger veel mensen gepest, en natuurlijk als jij bij mij in de klas zat met je vriendin en jullie zaten naast elkaar dan zou ik waarschijnlijk jullie tafel chinatown noemen of dergelijke. Maar je kunt dit het beste negeren want dan is de lol er vanzelf vanaf.

Reageer