Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

gepest omdat ik een groot hoofd heb

• 21 januari 2012
  • 22 reacties
  • 2732 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik peter, ik ben 15 jaar en ik wordt gepest omdat ik een groot hoofd heb. Weet iemand wat ik het beste kan doen??? http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/mad.png

22 reacties

Ga naar een leraar, je ouders, je mentor, de afdelingsleider, whatever wie. Gepest worden is niet normaal. Je bent wie je bent, ben ere trots op!
ze heeft gelijk! misschien kan je kijken of er bij jou op school een maatschapplijk werkster zit en daar kan je misschien mee praten!
Ga naar een leraar, je ouders, je mentor, de afdelingsleider, whatever wie. Gepest worden is niet normaal. Je bent wie je bent, ben ere trots op!
Dat heb ik gedaan maar ze blijven me net zo goed pesten !!
dat had ik ook! vooral omdat ik er telkens naartoe ging werd ik meer gepest maar je moet niet bang zijn! maar blijf zeggen tegen je leraar of wat dan ook dat ze blijven doorgaan en dat je wil dat het stopt want je word er gek van!
Dat heb ik gedaan maar ze blijven me net zo goed pesten !!

Maar hebben de leraren dan niks gedaan? En je ouders, die moeten je toch wel helpen? Misschien moet je naar een andere school... Als je je zo vervelend voelt alleen maar omdat mensen je niet accepteren zoals je bent, dan is de klas jou niet waard.
vervelend voor je!
maar iedereen is zoals hij is en iedereen is uniek voor zich zelf!
dus laat ze maar een poepie ruiken! hahax
ga anders naar je mentor, ouders of leraar.
misschien kunnen zij je helpen
xx
Tekst verwijderd, tegen de forumregels
Ai vervelend voor je,

Je bent wie je bent,en je bent mooi zoals je bent,en als de rest dat niet accepteert,pech dan!

Niet iedereen is perfect,iedereen heeft wel dingetjes waar ze niet tevreden mee zijn!

En jij nu ook,zoals je hoofd.

Maar best flauw dat ze je daarom pesten,het beste is om er weer met iemand over praten,en laten merken dat je het ECHT heel vervelend vind en wilt dat het stopt.

Alles negeren kan ook!

Dan gaat de lol er sneller af voor hun. want ze willen juist dat jij je rot gaat voelen,laat merken dat het je niks kan schelen.

Veel suc6 ermee en hou je taai .

xx
ga er vooral niet op in probeer te laten zien dat je het niet hoort

en ga er mee naar leraar/mentor/vertrouwenspersoon
denk er zo over na "je bent beter dan de mensen die je pesten" dus gebruik zelfspot mijn broer heeft ontsetende flaporen en heeft in groep acht koekjes uitgedeeld op zijn verjaar dad in de voorm van oliefanten (en wat heeft er nou groteren ooren dan oliefanten) dus lach er om en in het einde je bant wie je bent toch ???
en je zelf zijn moet je trots op zijn
hoop dat het lukt
E.N
.............................
je moet niet meteen naar de leraar of je ouders gaan dat komt heel raar over, een beetje zwak.
ik snap best dat je hierom naar hulp gaat zoeken maar meestal word het daar alleen maar erger van dus ik zou
gewoon doen alsof ik het grappig vond, gewoon opmerkingen erover maken en erom lachen en niet laten merken dat je het rot vind dan stopt het vanzelf wel.
Je bent wie je bent en je bent niet opeens lelijk omdat hun dat tegen je zeggen.
Wat maakt het uit hoe je eruitziet, het uiterlijk is een plaatje in je hoofd wat je van iemand vormt, het innerlijk is wat je voelt met je hart.
Probeer hun opmerkingen en gepest niet te letterlijk te nemen, ze vinden het leuk om jou te pesten omdat ze dan denken dat ze macht over jou uit kunnen oefenen. Laat ze merken dat dit niet zo is en je je eigen baas bent. Wanneer ze merken dat ze jou niet meer in hun macht hebben gaat voor hun de lol eraf en houden ze op.
hoi ik word ook gepest op school omdat ik grote voeten heb ik schaam me er dood voor
ik weet niet wat ik moet doen
PLEASE HELP ME!!!
Wees trots, als je idd een groot hoofd hebt betekent dat dat je waarschijnlijk een stuk slimmer bent dan al die pestkoppen!
sorry beetje flauw... maar wel waar!
Ik heb ook een groot hoofd ik hb het ooit gemeten met me voorhoofd en het was best wel lang. Niemand pest me ermee ofzo maar kinderen uit de 5de maken wel vage opmerkingen
Pesten werkt vaak als volgt:
Persoon X wil zich om de één of andere reden stoer/groot/machtig opstellen (vaak om respect af te dwingen bij andere mensen / stoer gevonden worden, of mogelijk heeft hij/zij zelf problemen waar die mee zit).

Een goede manier om dit te doen is door iemand te pesten, ik pest jou, ik ben groot/sterk en jij bent klein/minderwaardig. Visueel oogt dit zo, helemaal op jeugdige leeftijd. De makkelijkste manier om iemand te pesten is om gebruik te maken van opvallende eigenschappen van die persoon; een groot hoofd, grote voeten, kleine borsten, scheve tanden, dik, dun, klein, groot, het is zo moeilijk niet. Sterker nog, iedereen heeft eigenschappen waar die mee gepest kan worden. Het feit dat je hiermee gepest wordt, zegt dus eigenlijk helemaal niets.

Wat je precies tegen pesten kunt doen is moeilijk. Een optie die je kunt nemen is naar een leraar of begeleider gaan en daar je verhaal doen, zij kunnen je misschien tips geven over hoe je bepaalde zaken kunt aanpakken.

Dingen die ik zelf kan aanraden zijn (en let wel, ik ben geen expert, dit zijn enkel mijn ervaringen en observaties), ten eerste:
Laat je niet klein of minderwaardig maken, voel jezelf altijd op gelijkwaardig niveau als diegene die jou pest (eigenlijk ben je zelfs beter aangezien jij niet jezelf probeert beter te maken ten koste van iemand anders). Een goede manier om een neutraal niveau te behouden is door nonchalant of lacherig te doen. "Een groot hoofd, haha, past goed bij m'n lul", "Grote voeten? Lekker veel grip", of wat brutaler of meer confronterend: "Dus?", "Wat moet je nou?" (wees bereid je mannetje te staan hier), of je geeft gewoon een "don't care" blik (of doet gewoon helemaal niks). Kort om, laat je niet in een hoekje drijven, laat mensen niet op je neer kijken, je bent prima zoals je bent, onthou dat. Als mensen daar moeite mee hebben dan is dat hun probleem.
Mocht je verdenken dat die persoon problemen thuis heeft kun je ook proberen bevriend te worden met die persoon. Het klinkt raar maar misschien heeft die persoon meer hulp nodig dan jij.

Secundaire dingen die ik kan aanraden maar die zeker niet mijn eerste punt vervangen: Bouw wat spiermassa op, ga op een vecht- of zelfverdedigingssport als jiu jitsu of taekwondo. Geef jezelf meer "don't mess with me" uitstraling (UITSTRALING he, geen crimineel worden nu, anders ben je net zo erg als die personen). Een vecht- of zelfverdedigingssport geeft je zelfvertrouwen en kan bovendien gebruikt worden om je mannetje staan mocht het ooit zo ver moeten komen***

Wat de dames betreft geldt het spiermassa verhaal niet echt natuurlijk, een vecht- of zelfverdedigingssport kan ik wel altijd aanraden. Het geeft je zelfvertrouwen en de mogelijkheid om jezelf fysiek te beschermen (wat bij lastige jongens ook van pas kan zijn). Wat uitstraling betreft vind ik het moeilijk (dames corrigeer me of vul me aan) maar ik zou zeggen ga voor wat meer sexy, niet sletterig, maar ook niet geitewollen sokken.

Of, en hoever je met de secundaire punten door gaat moet je zelf in schatten.
Je moet nooit jezelf verliezen!

*** Hiermee zeg ik niet dat je ruzie moet zoeken of mensen in elkaar moet trappen. Mijn ervaring leert dat woorden, daden en uitstraling in 99% van de gevallen problemen kan oplossen of op z'n minst vermijden, wees een baas en probeer altijd een gevecht te voorkomen!
Hoi ik word zelf ook zo vaak gepest dus ik heb een aantal tips voor je
1: probeer ze te negeren(ik weet dat het moeilijk is maar wie niet waagt wie niet wint).
2: werkt tip 1 niet dan moet je ze ontwijken.
3:zoek contact op met mensen die je wel mag.
4:zoek hulp van een volwassen b,v je ouders of een leraar/lerares.
en dan heb ik nog maar een ding te zeggen in een soort van gedichtje

Problemen zijn er niet om te geven maar om te delen lucht je hartje hier bij mij en misschien wordt je nog wel blij en dan voel je je fijn zonder pijn want pijn is absoluut niet fijn.
Je moet het zoveel mogelijk proberen te negeren en naar je mentor gaan

xxx
heet je Brandley???
Het is niet de bedoeling om om persoonlijke informatie te vragen op het forum. Dit is in strijd met de forumregels

Groetjes,
Jessy, Kindertelefoon

Reageer