Gepest door mijn vriendje

• 12 november 2017
  • 9 reacties
  • 1550 Bekeken

Mijn vriendje heeft naakt fotos van mij en bedrijgt mij met dat ie het gaat delen. Hij pest mij omdat k best wel last heb van puisten en dat ik dik ben, maar zogauw ik het uit maak deelt ie die foto wat moet ik doen?!?!

9 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi !
O jee , dit is een hele lastige situatie ! Het is niet erg slim om naaktfoto's naar iemand te sturen , zelfs je vriendje niet , maar ik denk dat je dat ondertussen al wel door hebt .
Puisten hebben is iets doodnormaal in de puberteit , waarschijnlijk heeft hij er ook gehad / heeft hij er / zal hij er krijgen . Dit gaat ook vanzelf over , dus geen zorgen over maken ! Ook dat dik zijn niet , want als je al dik bent ( wat ik niet weet , weet enkel dat veel tienermeisjes zich dikker voelen dan ze zijn) is dat hoe je bent , en mag niemand je er om pesten .
Het lijkt me het handigste om over die foto's met iemand te praten . Dit kunnen je ouders zijn , een leerkracht ,... Misschien zelfs de politie , maar weet niet zeker hoe dat zit . Zij en ev. een leraar zijn wel in functie om zijn gsm af te pakken om dat te controleren en de foto's te kunnen wissen .
Succes !
Groetjes , Lot
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

dankje voor het zeggen maar hij zit op een andere school en min ouders zijn boos op me van wat ik gedaan heb dus ja.
Reputatie 6
Badge +11
Vervelend ! Politie ?
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

ik weet niet
Reputatie 7
Badge +14
Hi zeilmeisiee,

jouw vriendje is niet echt een goede vriend voor jou, zeker niet als hij gaat dreigen met jouw naaktfoto's. Ik snap dat je daar mee zit.

Er is een website en die heet https://www.helpwanted.nl/
Zij zijn er speciaal voor zulke dingen als dreigen met naaktfoto's, dus ik raad je aan er even op te kijken.
Je kiest eerst of je in de categorie "kinderen" (links op het scherm) of "jongeren" (rechts op je scherm) valt. Ik kan niet zo snel een leeftijdsgrens vinden, maar ik denk dat je sws goede info krijgt, ook al zou je per ongeluk de verkeerde categorie kiezen. Je kunt dan verder doorklikken op het soort probleem dat je hebt, bijv. bedreigd of gechanteerd met foto of video. Per onderwerp is er een hele lijst met informatie over dingen die je kunt doen, dus lees het goed door. Dan weet je welke stappen je verder kunt nemen.

Er is ook een meldingsformulier en daarop kun je 24/7 een melding invullen, op elke pagina (geloof ik) van de website staat een oranje knop "vul de meldformulier in", je komt dan op deze pagina https://melden.helpwanted.nl/?lid=3, kies daar het onderwerp en de rest wordt vanzelf duidelijk denk ik, want ik heb zelf niet verder geklikt.

Als je iets niet begrijpt of als je liever met iemand van helpwanted wil chatten kun je dat doen maandag-vrijdag tussen 14.00 en 17.00 uur,. Op de meeste pagina's staat rechtsboven een oranje knop "chat met Helpwanted.nl", anders kun je deze link gebruiken en dan kom je direct op die pagina https://www.helpwanted.nl/jongeren/chat/

Verder staat er sws veel info op deze website, dus kijk er even rond.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt en dat het vervelende probleem met je vriendje, die bedreiging met naaktfoto's, snel opgelost wordt.

Als je nog iets te vragen hebt, kun je dat altijd in je topic doen of bij helpwanted en natuurlijk kun je ook chatten met iemand van de kindertelefoon, kijk op https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/ voor meer info

Je kunt natuurlijk ook hulp van je ouders vragen, want ik begrijp dat je die het al verteld hebt. Misschien willen ze de info op helpwanted.nl ook wel even lezen, zodat ze jou nog beter kunnen helpen.

Groetjes,
M&M's
Als je nog een klein beetje 'normaal' kan doen bij hem, probeer dat ook en laat hem niet zorgen dreigen om die foto's te versturen. Je kan als hij ff weg is ofz bīvoorbeeld aam het douchen of geen idee ( wel iets wat eventjes duurt dus niet de wc want je moet de tel goed doorzoeken) dan kan je de foto's verwijderen zonder dat ie het doorheeft. Probeer naast hem te zitten als hij zijn tel oppakt en zo om zijn wachtwoord te weten.
Als je dit niet kan en dat kan ik ook echt heel goed snappen want dit is eigg echt heel dom haha de dan wat de mensen hierboven zeggen en zorg dat een volwassene ervan af weet.
Weet je zeker dat het je vriendje is? In een relatie doe je niet zo.
Hoi!

Wat je vriendje doet is heel erg gemeen. Dit is chantage. Hij heeft geen enkel recht die foto's te delen en al zeker niet om jou hiermee te chanteren.

Je ouders zijn boos. Je zou ze nog eens goed kunnen uitleggen dat hij echt heel gemeen doet, en dan zouden je ouders moeten snappen dat je hulp nodig hebt.

Hij zit op een andere school, maar dat is op zich geen probleem. Je kunt dit bij jouw school melden, en jouw school kan dan met die van hem in contact komen en jou helpen, want school is er om de leerlingen te beschermen.

Jij bent het slachtoffer en jij verdient steun en hulp. Die jongen moet begrijpen dat een relatie zo niet werkt.

Groetjes
x
Badge +2
Wait what, hij is je vriendje, vind je lelijk en wil nie dat t uit gaat. Why. Is ie bang dat ie zin grote eikel is dat niemand m wil.
Dat van die naaktfotos is hopelijk maar eenmalig. Tis echt dom omdat te doen. Die boys sturen zelf namelijk ook nooit iets

Reageer