Gepest door mijn vrienden

• 1 november 2017
  • 7 reacties
  • 1578 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo

Ik ben bevriend met mensen die mij echt zonder stop zitten te pesten ik vind dit niet leuk maar ik ga met ze om omdat het mijn enigste vrienden zijn hun wachten bijvoorbeeld mij na school op en gaan mee op de grond trappen en trappen ze wanneer ik daar nog lig ik moet dan met blauwe plekken naar huis en uitleggen met een leugen wat er gebeurd was en ze geloven mij niet ik ben bang om het te zeggen ik werd bedreigd door hun met een mes als ik ze niet 200 euro per mens maandelijks betaal. help ik ben bang om dit te vertellen

7 reacties

Hoi!

Dit mogen ze echt niet doen. Dit zijn niet gewoon 'geen echte vrienden', het zijn pestkoppen en afpersers!

Ik begrijp dat het eng is dat je met een mes bedreigen en dat ze je in elkaar trappen, maar je moet dit tegen iemand zeggen! Thuis hebben je ouders vast door dat er iets niet goed zit, aangezien ze je smoesjes voor die blauwe plekken niet echt geloven. Je kunt het thuis vertellen, en je ouders kunnen dan samen met jou je mentor inlichten, die dan actie kan ondernemen.

Je wordt ook nog eens afgeperst, voor zo veel geld nog wel, dat kan ook niet. Jouw geld is van jou, en zij, die pesters, hebben daar helemaal geen recht op. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan nog geen €200 per jaar aan elke persoon geven, dus ik wil me hun reactie niet voorstellen als je dat geld niet hebt.

Bescherm jezelf, en mogelijke andere slachtoffers van dat pestgroepje, en stap naar je mentor. Die kan je in bescherming nemen, en de school heeft een procedure om pesters zoals deze aan te pakken, zodat ze jou geen pijn meer kunnen doen.

Groetjes
x
Zij kwamen naar me toe, toen pakte ik hun mes af en ik stak er 1 toen rende ik weg en werd ik aangehouden door de politie en ik zat toen 4 dagen in een jeugd gevangenis.
@Maikel, ok, het is dus niet zo goed afgelopen. Je hebt een van de pesters gestoken, en bent daarvoor vier dagen in de jeugdgevangenis moeten blijven.

Het is normaal dat je gestraft wordt als je zoiets doet, iemand neersteken is niet ok, maar je hebt het waarschijnlijk gedaan omdat je je bedreigd voelde, kan dat? Hier gaan ze in het onderzoek rekening mee houden, dus vertel aan de personen die je ondervragen maar alles: dat ze je pesten en afdreigen. Dat kan in jouw voordeel spelen.

Reageer