gepest door mentor

• 28 september 2017
  • 9 reacties
  • 920 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
mijn mentor is best gemeen, hij zegt dat ik lelijk ben!

9 reacties

oh dats niet zo fijn, wats de aanleiding dat hij dit gezegd heeft? ?
Hoi,

Ik snap niet dat een mentor zomaar zou zeggen dat je lelijk bent?
Zoals @anoniieemmpjje al zei zou het kunnen dat hij het misschien niet zo bedoelde?
Bijvoorbeeld : Goedzo Ano, probeer je wel meer te concentreren in de les want jongens boeien het echt echt niet of je nou lelijk bent of niet. ( geen idee waar die zin vandaan kwam..)

Je kan altijd proberen te vragen waarom je mentor zo doet? Een gesprek er met hem over voeren.
Anders kan je altijd naar een andere leraar of 1 van je klasgenoten etc om er over te praten.
Hopelijk komt het goed.

xX Maii
@maii precies, maar ik vraag me eerlijk gezegd af waar het vandaan komt. want een mentor of leraar gaatniet zomaar zeggen dat iemand lelijk is, en misschiennbedoelde diegene het sarcastisch of als een grapje. een ouder iemand zal dat niet zomaar zeggen of zonder een bedoeling. misschien kan je het ook met hem bespreken van ‘meneer waarom zei u dat de vorige x’? als je dit een beetje eng vind zou ik het er gewoon over hebben met ons. wij kunnen je helpen xxxx anoniem
Inderdaad @anoniieemmpjje,

In principe is een mentor er om je te helpen met school maar ook met je problemen.
Daarom is het ook best raar, maar wij kunnen niet zeggen dat hij dat sarcastisch zei ofs want je weet maar nooit.
We kunnen niks vaststellen want we waren er niet bij.

@anoniempjexdd je hoeft het er niet persee met ons er over te hebben zoals @anoniieemmpjje zegt.
Je kan het er ook met je ouders en of vrienden er over hebben.
Het zal je veel verbazen maar iedereen heeft een andere kijk op iets en kunnen je daarom je daar ook mee Helpe ( of je het anders te laten zien )

Volgens mij was ik net erg vaag....
sorry daarvoor!

xX Maii
Hoi!

Wat stom dat je mentor dat tegen je heeft gezegd. Ook al was het een grapje, heel veel humor zie ik er niet in. Heeft hij vaker van die uitspraken gedaan? Of is het de eerste keer?

Je kunt je mentor zeggen dat je dat "grapje" niet fijn vond, eventueel via mail, zo weet hij dat hij zoiets niet meer tegen jou moet zeggen. Als hij dan niet ophoud, kun je het aan je ouders en/of vrienden vertellen en hogerop gaan aankloppen, zoals de directie of de leerlingenbegeleiding.

Groetjes
x
Helemaal mee eens.
Hoi,

Ik heb ook een hele vreemde docent op school die vandaag ook weer een rot opmerking heeft gemaakt naar een vriendin. Ze nam het heel zwaar op en werd er best emotioneel van. Sommige mensen snappen niet hoe ver ze kunnen gaan met grapjes. Wellicht is jouw mentor ook zo'n persoon?

Desalniettemin heeft hij niet het recht dat te zeggen, grapje of niet. Kun je het er met hem over praten? Als je dat eng vindt - zeer begrijpelijk - dan kun je ook de hulp van een vertrouwenspersoon inroepen. Die kan je helpen met het praten met je mentor.

Het is wel belangrijk dat je er iets aan gaat doen, voor hij het weer zegt. Je mentor heeft niet het recht dat zomaar te zeggen!

Gr. Pin

Reageer