Gepest door leerkracht

  • 5 October 2017
  • 10 reacties
  • 2978 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
- bericht aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit.-

Hallo,
Sinds een tijdje word ik gepest door mijn leerkracht praktijk
Hij loopt me met alles te naaien en behandelt me anders dan alle andere leerlingen.
Ik weet echt niet meer wat te doen.
Kan iemand me helpen?

10 reacties

Hoi!

Wat stom dat die leerkracht zo doet. Kun je dit aan je mentor vertellen? Die is er om je te helpen, zeker in dit soort situaties!
Je kunt een mail naar je mentor sturen, dan is de drempel naar een gesprek lager.
Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aangeeft. Wie weet heeft die leerkracht in elke klas wel zo’n leerling die die pest, en zo help jij niet alleen jezelf, maar ook veel andere leerlingen.

Succes!

Groetjes
x
ik zou zeggen. brutaal wezen. als hij iets zegt waar je niet mee eens bent zeg je. "pardon?" of "sorry?" en dan zeg je gewoon eerlijk wat jij vindt waar de rest bij is. en als je dan de klas uit gestuurd wordt, wat kan jou dat dan schelen. dan loop je gewoon weg met eventueel een middelvinger opgestoken en dan ga je naar huis ofzo of je gaat even het dorp/ de stad in. nog beter is is dat je dit kunt aangeven bij de directeur/directrice. want zoals ik het hoor is dit onacceptabel wat er bij jou gebeurt.
Gewoon laten gaan en even een gesprek voeren met de schoolleiding
hey

het is heel naar wat je docent doen en volgens mij mag een docent mag je niet eens anders behandelen dan de rest zo als meer al zeggen zal ik gaan praten met je ouders mentor of een ander vertrouwenspersoon

Met vriendelijke Groet
Naam-loos
Kan je voorbeelden noemen
hey
wat vervelend. kan je hier met je mentor of ouders over praten? of je kan ( samen met een vriend) eerst een mailtje naar die docent sturen, is denk ik makkelijker dan het gesprek aan gaan, waarin je op een nette manier vraagt waarom hij zo doet of wat je precies wilt zeggen tegen hem. als dat niks oplevert kan je ook een mail naar de schoolleiding sturen, of degene die op jou school over dit soort dingen gaat.
succes
fallen angel
Ey,

Dat is echt niet goed inderdaad. Ik zou eerst met de leraar zelf praten samen met een vriend/in. Kijken of er mogelijkheden zijn om dingen uit te praten. (niet dit alleen doen).

Als dat niet helpt dan inderdaad of meteen melding te doen bij je mentor. Wat je ook kan doen is bewijs materiaal eerst te verzamelen om vervolgens te melden. (video,audio, situaties opschrijven).

Groetjes
Hey

Vervelend voor je net zo wat safek zegt je moet eerst bewijzen verzamelen want anders weten ze het niet zeker probeer stiekem een les te film en dan heb je wel bewijs materiaal en zeg het tegen het tegen iemand en je moet wel alles opnemen met het gesprek met haar als je het doet

Groetjes
Saar03
Wat rot. Ik zou in iedergeval met een andere docent (misschien ook met je ouders erbij) erover praten. Volwassenen hebben meestal de overmacht, dus ik snap dat dit een lastige situatie is. Ga erover praten en hou ook in de gaten dat je resultaten er niet onder gaan lijden.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik zou geen bewijs verzamelen ook al zeggen velen dat, dat handig is? Je mag op schoken niet zomaar iemand filmen of opnemen ook niet als die leraar gemeen doet.

Je bent het zwarte schaap in de klas en de leraar reageert zijn frustratie af op jou. Dat is klote inderdaad. Zoals hier boven al gezegd, praat met mensen erover bijv. Je mentor. Of stuur die leraar een mail met de vraag waarom hij jou gebruikt als een zwart schaap.

Misschien bedoeld de leraar dat helemaal niet zo en vind die het erg om te horen dat jij je zo voelt bij hem. Samen in overleg kun je meer bereiken dan mensen buiten de situatie erbij te trekken.

Lukt het dan niet kun je naar je mentor of schoolhoofd gaan. Dan gaan er snel dingen veranderen.

Maar praat zelf (en alleen) met deze leraar. Je weet niet waarom die het doet, en op school kan je niks gebeuren. Dat weet hij ook wel.

Gr:Mr. S

Reageer