Vraag

gepest door docent (mentor)

  • 29 September 2022
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Badge

hey allemaal

ik wordt op school dus gepest door mn mentor.

ben bang om hem te zien op school en probeer hem te ontwijken.

ben naar mn afdelingsleider op school gegaan maar die neemt het voor hem op.

ik weet echt niet wat ik moet doen,.

ik dacht dat pesten door leerlingen al pijnlijk was maar dit is nog veel scherper en erger hoe hij doet.

ik durf het niet tegen mn ouders te zeggen en voel me er echt slecht door.

en dat al helemaal omdat ik weet dat dit niet alleen bij mij gebeurd.

iedereen wil dat deze man bij ons op school weg gaat want dit kan gewoon echt niet langer.

 

groetjes!  ( echte naam verwijderd door De Kindertelefoon vanwege de anonimiteit )


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Wow,het is inderdaard een rot gevoel voor je maar ik zal naar de directeur/directrice gaan om te zeggen dat dit gebeurt want dit kan echt nie! ik heb zelf een mevrouw als mentor en ze wil je helpen maar is het plagerig of gewoon pesten echt pesten zoals je lunch en zeggen dat je een k*t kind bent wat je zou kunnen doen. is dat je naar een vertrouwings persoon gaat! ik weet niet hoe oud je bent maar ik hoop dat dit helpt!!

Badge

Hey milou

Het is echt vooral pest opmerkingen maken 

Ik ga volgende week even kijken hoe het er allemaal voor staat en hoop dat mn afdelingsleider ook snel met hm gaat praten 

 

Bedankt!!!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi tientje,

 

Het is inderdaad belangrijk dat je snel genoeg iemand vind die wil luisteren en helpen.

Je schrijft dat je bang bent om hem tegen te komen en hem probeert te ontwijken; Dat is een herkenbaar signaal van gepest worden dat ik ook heb. Als iemand je écht zo lastig valt, lijd dat tot een angst- en vluchtreactie naar de aanwezigheid van dat persoon.

Daar kan je lang mee lopen. In mijn ervaring kan het lijden tot niet naar buiten durven in de vrees dat je je pester(s) tegenkomt wat ook schade aan je vertrouwen kan brengen. Pesten is dus een groot risico wat betreft lijden tot trauma. Daarom is het nogmaals het beste als je zo snel mogelijk met je verhaal terecht kan.  

Badge

Heya, Jouw angst voor je mentor is echt een groooot probleem vooral omdat het je aanspreekpunt is op de school. Zou je meer kunnen vertellen van wat er gebeurd? P.S: Laat het weten aan een Afdelingsleider (zoals ik zie heb je dit al gedaan!) → Super top van je! Het is in iederergeval niet jouw probleem.

 

Ik werd(ben) ook een tijdje gepest geweest. Dit is lastig een pijn die moelijk te genezen is.

 

Bericht aangepast; Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft komt niet overeen met een door ons aangeraden hulporganisatie wij hebben dit aangepast.

 

Kijk op https://www.stoppestennu.nl/ of neem contact op met De Kindertelefoon

 

 

 

Mvg.

Badge

Dankjewel allemaal voor de reacties

Ik heb vorige week stage gehad en daarna een week vakantie ej het deed me goed om niet aan school te hoeven denken

 

Mn mentor heeft intussen gepraat met afdelingsleider en heeft excuses aangeboden en zei dat het niet de bedoeling was om zo over te komen.

Ik loop qua schoolwerk nu erg ver achter en volgende week hebben we al pta s!!    ONEEE HELPP

 

Ik hoop in iedergeval na de vakantie een soort opnieuw op te starten en het proberen te vergeten

Ik heb er voor m'n vakantie veel met m'n vriendinnen er nog over gepraat zodat ik tijdens vakantie en stage er niet aan hoefde te denken

En dat is gelukt gelukkig

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken en reageren!

 

Groetjes tientje

is het pesten al gestopt?
 

Reageer