Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Gepest

• 19 juli 2017
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Hallo

Ik ben toen ik jong was gepest. 3 jaar lang ongv. En ik zit er nog steeds mee ben daardoor een stuk angstiger. Ze gooide dingen naar Mn hoofd. Scholden me uit enzv. Maar nu kwam ik ze een tijd terug tegen. Nouja een van die kinderen. En begon hij me uittelachen althans zo leek t dus ik kwam thuis belde Mn vader huilend op. Die kwam me ophalen. Zijn we naar dat huis van die jongen gereden. Heeft mijn vader hem bedreigd. Dus dat zusje moest huilen. Die jongen durfde paar dagen niet naar buiten. De politie begreep ons verhaal ook wel. Maar die jongen ontkent dat hij mij gepest heeft. Dat steekt wel. Ik moet hierdoor zelfs traumaverwerking. Ik hoop echt dat hij ooit sorry komt zeggen

Groetjes suikerspin

5 reacties

Ik geef je een tip die bij mij heeft gewerkt, probeer het zelf op te lossen bijv. Een flinke klap in zijn gezicht. Dat maakt meer indruk op hem. Op school zijn je ouders er ook niet bij dus dan zou hij gewoon door kunnen gaan
Hoe moeilijk het is, mijn tip is schijt aan hebben. Ik ken je niet maar je bent goed zoals je bent. Ook jij mag er wezen en ook jij bent leuk. Laat de pester lekker doen. Klinkt makkelijk gezegd en is de beste maar de moeilijkste en lastigeste oplossing. Ik hoop dat ik je heb geholpen
Badge +1
Ik heb zelf op pest training gezeten. Dus hoe je kan reageren op iemand als de je pest. Maar voor mijn gevoel werken die trucs niet. Het is misschien heel raar en agressief maar om echt indruk te maken moet je hem een klap verkopen.
Reputatie 6
Hoi,
Ik snap de reacties hierboven, dat een klap verkopen zou helpen. Dit is echter niet de oplossing. Ja, ze hebben jou enorm veel pijn gedaan en veel meer dan 1 klap, maar door te slaan ben je net zo fout bezig als zij. Geweld lost niks op.
Ik hoop dat je traumaverwerking gaat helpen! Pesten is echt verschrikkelijk. Ik hoop dat er ooit serieuzere stappen worden ondernomen voor pesten.
Gr. Pin
Hoi!

Ik snap dat het frustrerend is dat die pester zijn rotgedrag ontkent. Mijn pesters doen dat ook, hoewel het in mijn situatie aan hun onmogelijk is dat ze hun gedrag ontkennen (lang verhaal).

In de gangen van school worden er nog steeds scheldwoorden (heel kwetsende) naar mijn hoofd gegooid, maar ik heb geleerd er rustig bij te blijven. Ik moet toegeven, ik heb al een pester tegen de kluisjes gegooid, maar dat heeft me heel erg in de problemen gebracht. Niet doen dus, geen geweld.
Als je je binnenkant voelt kolken van woede, haal dan diep adem en zeg in jezelf: 'Ik ga niets doen, ik ben slimmer dan zij.'. Dit helpt bij mij altijd.

Groetjes
x

Reageer