Vraag

gek in mijn hoofd

  • 24 January 2020
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

soms als ik in de klas zit zie ik mensen naar me kijken en over me praten. laatst zei iemand tegen mij dat ik kanker dom was en iedereen noemt me het depressieve kind.

ik voel me niet veilig op school omdat ik vaak wordt bedreigt en thuis voel ik me niet veilig thuis omdat ik altijd ruzie heb met mij vader en mijn stiefmoeder!

mijn vader zegt dat als ik zo door blijf gaan ik naar een internaat moet..maar dat heb ik liever dan thuis zijn

 

Ik wil heel graag weg van huis alleen ik weet niet waar ik dan naartoe moet en hoe.

 

weet iemand misschien hoe ik zo snel mogelijk weg kan van huis zonder dat ik mijn vriendje verlies?


4 reacties

soms als ik in de klas zit zie ik mensen naar me kijken en over me praten. laatst zei iemand tegen mij dat ik kanker dom was en iedereen noemt me het depressieve kind.

ik voel me niet veilig op school omdat ik vaak wordt bedreigt en thuis voel ik me niet veilig thuis omdat ik altijd ruzie heb met mij vader en mijn stiefmoeder!

mijn vader zegt dat als ik zo door blijf gaan ik naar een internaat moet..maar dat heb ik liever dan thuis zijn

 

Ik wil heel graag weg van huis alleen ik weet niet waar ik dan naartoe moet en hoe.

 

weet iemand misschien hoe ik zo snel mogelijk weg kan van huis zonder dat ik mijn vriendje verlies?

Probeer eerst een te praten met je mentor of een ander volwassen persoon die je vertrou. Praten lucht echt op en is echt gwn heel belangrijk!

Badge +2

Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Hartelijke groet,

Emma D. 

De Kindertelefoon
 

Hey ik-wil-geen-pijn-meer,

Ik ben vroeger ook gepest. Het is heel erg naar. Maar het beste wat je kan doen is met iemand gaan praten die je vertrouwd. Ik heb dat nooit gedaan en het heeft hele nare gevolgen gehad. Ik kon alles wat er gebeurd was niet verwerken waardoor ik depressief werd en geloof me dat wil je niet. Ga praten met iemand, iemand die jij vertrouwt zoals je mentor, vertrouwenspersoon, decaan, vrienden/familie. Er zijn ook bedrijven zoals CJG (Centrum voor Jeugd en Gezin) en daar kan je aanvragen of je een gesprek kan krijgen met je ouders erbij. Ik weet dat dat moeilijk is, maar je kan daardoor de problemen die jij ervaart bespreken met je ouders zonder dat het uit de hand loopt omdat er dan nog een persoon bij is. Ik hoop dat dit helpt.

Mvg,

Wietse_

Hoi

 

Op school en thuis voel je je niet fijn. Je zou graag ergens heen gaan, zonder je vriendje te verliezen. 

 

Zou je, wanneer iemand je aanspreekt op school, op een kalme en respectvolle toon kunnen vragen waarom die persoon dat zegt? Wie weet zullen je klasgenoten zich op die manier realiseren dat jou uitschelden behoorlijk ridicuul is. Uiteraard heb je evenwel het recht een docent of mentor hierbij te betrekken; het gaat tenslotte om pesten. 

 

Als het thuis moeilijk gaat, zou je kunnen proberen om vaker bij vrienden of bij je vriendje te verblijven. Studeren kan dan weer in de bib, als er thuis spanning hangt. Overweeg je op internaat gaan? Wie weet kan wat afstand ervoor zorgen dat de sfeer thuis erop vooruit gaat. 

 

Gr. Kenshin

Reageer