Vraag

Geen vrienden op school

  • 27 September 2020
  • 5 reacties
  • 468 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen 

Ik ben 14 zit in  3 Havo  jongen 

Ik heb geen vrienden op school. Dat komt omdat ik super verlegen ben. Ik vind het vervelend om alleen met telefoon te zitten in pauze want dat ziet iedereen dat ik in mijn eentje zit en geen vrienden heb . Op mijn school veranderen ze elk jaar de Klaassen  Helaas . Ik de eerste deed ik veel om erbij Te horen maar het waren niet vrienden. In 2de klas had ik nepvrienden:ik zat bij mensen in pauze wat niet echt gezellig was op het moment dat ik niemand meer had op bij te zitten kwam Corona dus had ik geen problemen dat ik geen vrienden had . Sinds het begin van dit school jaar zit ik alleen omdat ik besloten heb dat ik niet bij mensen ga zitten waarvan ik besloten heb dat ik niet tegen ze durf te praten of. niks weet om te zeggen . Dus ik zit alleen en ben super verlegen . Ik heb een vriend op andere school van basisschool nog maar die zit ik bijna nooit .ik vind het sowieso moeilijk om vrienden te maken :( 

oja ik wordt soms gepest door iemand want ik had op TikTok een video gemaakt en nu zegt bij de hele tijd het liedje tegen me . Hij zit nu in een andere klas maar in de eerste zat hij wel bij me in de klas . Wil hem echt in zijn ballen trappen . Ik negeer  het altijd maar heeft iemand tips wat ik kan zetten of doen . Ik ben niet sterk 

TIPS?? Tegen verlegenheid 

gr


5 reacties

Badge

Hi, Ik snap je gevoel wel maar ik wil heus wel je vriend zijn? (Ja vriendin) Maar over die tiktok video negeer die jongen gewoon en als je het echt niet kan inhouden trap hem gwn in z'n ballen. Maar zeg eerst natuurlijk stop.. Of trap hem na school in z'n ballen. Maar okay :)

Gr

Hey Anoniempie123abc,

Wat vervelend voor je.

Ik begrijp dat het lastig is om vrienden te maken als er steeds andere klassen zijn. Mijn tips om een gesprek met iemand aan te gaan:

  1. Kies een goed moment.
  2. Zorg dat de ander je ziet en hoort.
  3. Begroet de ander en wacht op een reactie
  4. Als je zomaar een praatje wilt: begin over iets wat je op- of invalt.
  5. Als je iets wilt weten: vraag vriendelijk wat je wilt weten en waarom.
  6. Luister goed naar de antwoorden en vraag als je iets niet snapt
  7. Stel open vragen
  8. Toon belangstelling voor de ander

Ik snap dat het echt super eng vind om het gesprek aan te gaan, dat vind ik ook hoor. Probeer het eens met deze tips en niet geschoten is altijd mis. Als je het niet probeert blijf je altijd alleen zitten en volgens mij wil je dat ook niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel sterkte gewenst!

Xx butterfly

Badge

hey, ik snap je wel. 

Ik zit dan niet alleen maar ik snap hoe je je voelt als je ergens zit waar je niet echt bijhoort. Maar ik heb uiteindelijk besloten om in mijn eentje te zitten tot er iemand was waar ik mee wou zitten, ben zelf 13 en een meisje dus misschien is het voor jongens anders om vrienden te maken. Maar als er iemand is waar je graag vrienden mee wilt zijn. Bijvoorbeeld uit je klas, ga eens dichtbij die persoon zitten en die alsof je het schoolwerk niet snapt, dan maak je contact en als je dat langzaam meer doet misschien wel vrienden. Heb ik zelf ook gedaan, ik heb nu 2 nieuwe vrienden

 

Groetjes van mij

Bedankt voor de reacties ik zal het proberen

Reputatie 2
Badge +3

ik heb precies hetzelfde maar ik ben niet verlegen. dit is mijn 4e school en op al mijn scholen heb ik er nooit bij gehoord. en ik ben al in de 1e week hier al buiten de boot gevallen (figuurlijk) en ik weet hoe vervelend het is SUCCES

Reageer