Geen vrienden meer om afkomst

  • 19 February 2020
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik weet niet of dit echt in het ‘pesten’ vak past, maar ik denk het wel. Een vriend die ik al jaren ken wil geen vrienden meer zijn vanwege mijn afkomst. De ‘verschillen tussen ons’ zouden te groot zijn, ook al zijn we al zo’n 4-5 jaar beste vrienden. Ik ben volbloed Nederlands, witte mensen zijn volgens mijn vriend racisten en onvriendelijk. Zover ik weet is mijn vriend nog nooit op een racistische manier benaderd door een blank persoon, we deelden alles met elkaar. Wel gebruikt mijn vriend veel social media en wordt hier (naar mijn mening) geïndoctrineerd met veel posts over hoe mensen met een kleur slecht worden behandeld door blanken (veel van deze berichten zijn afkomstig uit Amerika, waar racisme natuurlijk een groot probleem is). Volgens mijn vriend pas ik te goed binnen de norm van een blank persoon en probeer ik mij niet goed genoeg aan te passen aan de multiculturele samenleving en ultralinkse opvattingen. Ik snap niet waar dit statement vandaan komt. Ik houd er namelijk geen extreme politieke opvattingen op na en heb vrienden vanuit allerlei verschillende culturen die ik respecteer. Om heel eerlijk te zijn voel ik me een beetje gediscrimineerd om mijn huidskleur, hoe stom dat ook klinkt als Nederlander. Mijn vriend weigert met mij te praten en zegt me te ‘haten’. Zo’n persoon kan ik haast niet missen, ben haast blij dat ik nu een negatieve bron minder in mijn leven heb. Toch kan ik het niet helemaal bevatten… 


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey Lovelive00,

 

Ten eerste wilde ik even zeggen dat dit zeker onder pesten valt en ook onder discriminatie.

Het is volkomen absurd wat ze heeft gedaan en heeft gezegd. Dat jouw oude vriendin zo heeft gesproken komt waarschijnlijk uit iets wat ze op internet gezien heeft. Maar om jou en alle andere volbloed blanken dan in een hoekje te zetten is net zo erg als alle getinte in een hoekje te zetten. Vergeet niet dat racisme niet alleen gaat over blanken die dingen zeggen over getinte. Het kan ook andersom. Daarom vind ik het verschrikkelijk dat jij dan racist wordt genoemd terwijl zij de daadwerkelijke racist is.

Misschien een beetje hard maar ik ben blij voor je dat ze niet meer in je leven is

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

T-Town

Reputatie 3
Badge +2

ik wil je vriend wel zijn

Reputatie 5
Badge +4

Hey,

hoe moeilijk het ook klinkt, ik denk dat je hem gwn moet laten en doorgaan met je leven. Tenzij je nog niet met hem hebt gepraat, dan zou ik met hem praten en uitleggen dat hij juist degene is die nu een racist is. Maar als hij gwn door blijft gaan met dit gedoe geef hem dan niet nog een kans. Dat heb ik wel gedaan en heeft me alleen meer verdriet gegeven. 

Reputatie 1
Badge

ik wil je vriend wel zijn

Lol

Hey,

Wat je vriend nu doet is juist racistisch. Hij plakt gewoon een sticker op je hoofd omdat je geboren bent met een ander kleurtje op je vel. Het is heel vervelend dat hij de situatie uit Amerika met de situatie in Nederland vergelijkt. Als jij echt zo slecht zou zijn, dan was je toch geen vrienden met hem geweest? Misschien moet je maar blij zijn dat hij uit je leven is. Jij verdient beter. Probeer wel geen haat naar hem toe te houden, dat helpt je niet. Hij heeft een keuze gemaakt, en die heeft een vervelend resultaat gegeven. Daar kun je nu niks meer aan doen. Vergeven is misschien nog wel het beste, zodat je niet steeds hieraan denkt als je hem tegenkomt.

Succes!

xxAlice

 

Reageer