Vraag

Geen leuke klas

  • 8 May 2016
  • 7 reacties
  • 1020 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy!

Ik zit sinds dit schooljaar in een nieuwe klas. Aan het begin was het echt superleuk! Alleen ik had wel het gevoel dat mijn *vriendinnen* geen echte vriendinnen zijn en ze me zouden laten stikken. Dat is dus ook zo. Ze trekken heel erg veel met elkaar op zonder mij en nog een. Ander meisje. Ik ging een keer samen met dat andere meisje die ook word buitengesloten in de aula zitten tijdens een tussenuur toen ze ons er weer niet bij wilden hebben. En dat meisje vertelde me dat ze ons expres buitensluiten omdat ze ons niet mogen en steeds gemener doen ofzo want dat meisje had dus de telefoon van een van die meisjes gepakt stiekem en keek in haar whatsapp berichten en toen kwam ze hier dus achter. Toen hebben we besloten om niet meer met hun om te gaan. Maar dat meisje gaat nog steeds met hun om en die *vriendinnen* doen wel aardig tegen haar en niet tegen mij. En ik kan er niet meer tegen! Ik heb nu niemand om bij te zitten in de pauze en morgen begint school weer na de meivakantie en ik zie er echt tegenop! Die meisjes zouden allemaal een niveau hoger doen en dan was ik van ze af maar nu gaan ze dus niet meer en ben ik van plan om er voor te zorgen dat ik zelf een niveau lager moet. Want ik vind het echt niet meer leuk. Ik kan ieder moment huilen bij de gedachte dat ik ze morgen weer zie. Help xx en ik wil het niet vertellen aan de mentor ofzo

7 reacties

Hallo, ik begrijp je huidige situatie, het eerste wat je wel zou moeten doen is de hogere school krachten inlichten, want ze zijn er om je te helpen, en over de vorm van het pesten, ik zou ze vanaf nu vermijden, en bekijk je omgeving als ze je achtervolgen, want dit zou uit kunnen lopen tot fysiek geweld, en als ze je achtervolgen raad ik je aan om in een drukke omgeving te blijven want daar kunnen ze je niks aandoen, dus; licht hogere school krachten in, vermijd de pesters, en probeer in een drukke omgeving te blijven, dat raad ik je aan.

Vriendelijke groet - Anoniem135.
Je kan beter wel naar iemand van school gaan. Ze kunnen je dan volgend jaar in een andere klas plaatsen en dan hoef je ook geen niveau lager te doen. Probeer nu op school ze gewoon te negeren. Ik begrijp dat je moet huilen als je aan die gedachte denkt. Probeer de moed te houden en te denken dat het niet heel lang meer duurt. Houd vol!

X
heey,
ik begrijp je probleem:8. ik zit ook wel soms in de pauze alleen.. je voelt je dan echt een loner en zo saai alsof je anders bent. maar dat is helemaal niet zo. en die vriendinnen die zijn fake!:@ liever 1 goede vriend dan een vrienden groepje met 10 neppe "vrienden" 😉. vergeet ze, en ga niet omdat zij in je klas zitten, proberen een lager niveau te halen. vergeet het verleden en kijk wat je later kunt bereiken. 😳 en blijf uit de buurt van buitensluiters als ze je nodig hebben zal dat vast iets zijn om je te gebruiken en als je het niet aan je mentor wilt vertellen, vertel het aan een andere docent die je kan helpen. houd het vol 🙂 succes !
Het beste is naar een volwassenen te gaan (mentor,coördinator,ouders) hun gaan met je praten en een oplossing zoeken,want niemand moet bang naar school.. en negeer de meiden, jij weet beter!
Badge
Hallo,
Ik ga na de zomervakantie naar klas 1 ik heb al kennis met me klas gemaakt maar ik vindt de meeste kinderen stom en de jongens heb ik niks mee ik dacht ohh wat leuk ik kom bij me vriendin in de klas ik zit er wel bij maar zinsdien is heel erg veranderd zij heeft allemaal nieuwe vrienden gemaakt dat vind ik niet erg maar ze is heel erg irri veranderd het gaat alleen nog maar over al die kinderen
Hey Liekevdl4

Je hebt kennisgemaakt met je toekomstige klasgenoten, maar kan het niet goed vinden met je medeleerlingen. Je vriendin zal bij je in de klas komen te zitten, maar je hebt het gevoel dat ze heel erg veranderd is.

Naar mijn gevoel kan je na één kennismakingsmoment moeilijk zeggen of je met je klasgenoten overeen zal komen. Misschien waren velen zenuwachtig, en gedroegen ze zich daarom anders dan ze dagelijks zouden doen. Wie weet was ook je vriendin zenuwachtig, en gedroeg ze zich hierdoor wat minder gezellig.

Ik stel voor dat je het begin van het nieuwe schooljaar afwacht, zodat je je medeleerlingen wat beter kan leren kennen. Met je vriendin zou je in de vakantie kunnen afspreken, zodat jullie het misschien weer wat beter met elkaar kunnen vinden. Mogelijks gedraagt ze zich anders rond jou, dan hoe ze zich in groep gedroeg rond de nieuwe klasgenoten.

Groetjes
Kenshin
Badge
Ja bedankt kenshin 🙂

Reageer