Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

geef je mening over pesten

• 31 maart 2014
  • 14 reacties
  • 3175 Bekeken

Ik vraag jullie eerlijk wat vinden jullie van pesten? Ik vind het zelf laf en zielig als mensen pesten.
Groetjes mij

14 reacties

ik vindt het precies hetzelfde want wwarom zou je mensen de grond iin trappen dan ben je echt niet normaal
Als je het bewust doet vind ik het ook laf.
Maar soms doe je het ook onbewust en doe je diegene pijn zonder dat je het weet en eigenlijk wil.
hoi,
ik vind pesten echt gemeen. Ik ben gepest. Ze gingen me pesten met woorden en buitensluiten. Je gaat echt heel erg aan jezelf twijfelen. Zij zijn meestal in een groep en de leraren deden niks (groep 😎. Iedereen die pest denk bij jezelf waarom doe ik dit? Als het aan de situatie bij jou ligt laat andere daar dan niet de dupe van worden.
hallo, 
ik vind pesten het vreselijkste wat er bestaat! het is gewoon de waarde van een ander iemand afpakken. 
ik snap het als je mensen gewoon minder mag maar dan moet je daar gewoon afstand van nemen en 
je leven verder leven. 
hoi

ik ben zelf ook gepest (middelbare school )en word nog steeds gepest en dat is super laf dat ze buitensluiten en het is altijd met een groep van 10 of 11 leeerlingen ofzo maar pesten is gewoon laf om te doen. dat mensen je kwetsen en je negeren en buitensluiten is onacteptabel

groeten
Badge +3
hey,
ik vind pesten gemeen en laf. vooral omdat je meestal zelf goed doorhebt dat je het doet en je maakt mensen ermee kapot
Ik vind pesten iemand de leven vernietigen je Laat Zijn pleZier in het leven verwijderen ik haat het
ik vind het ook laf
Pesten is niet leuk? waarom mensen dat meestal doen is omdat zei niks te doen hebben in het leven. ze willen stoer of hoger zijn. Ze willen anderen laten zien dat ze beter zijn. Iedereen is hetzelfde ben je nou dun of dik mooi of lelijk gelukkig of niet gelukkig.
praten heeft geen zin daar los je het niet mee op maar het lucht wel op als je erover praat maar ik heb al duizend keer gepraat maar het helpt niet

weet iemand raad? (behalve dat je met iemand kan praten)
Triest gewoon triest, mensen die dat doen hebben gewoon een IQ van 0,0 klaar.
Mijn mening van pesten is, in en in triest. wat bezield die mensen die iemands leven zwaar verpesten. zelf ben k lang gepest, maar ben van me af gaan bijten, dat is me erg geholpen.

X- Deems
Hoi ,

Ik ben groep 6 tot en met 3e klas gepest ik zit nu in het examenjaar.

Ik heb nooit echt een hele tijd kut er door gevoegd hoogstens 2 a 3 dagen.

Ik werd meestal gepest met woorden.
Het ergste was eigenlijk wel dat ik door een klasgenoot met iemand anders krukken ben geslagen..
Uit het niets , waarom?
De reden is gwn raar , zelf woon ik gwn Overijssel altijd al gewoont , alleen om dat me vader iets meer in de stad woonre heb ik nooit echt plat gepraat dat vonden ze dus een goede reden..

Mijn tip is negeer het , probeer niet om naar een leraar , decaan of teamleider te gaan probeer het zelf op te lossen.

Vanwege het incident ben ik naar zelfberheersingcursus geweest van uit school gehad heb er wel baard bij gehad !

Mijn mening van pesten het de mensen die je pesten vind zichzelf beter je moet daar juist bovenuit komen daarom is het arrogant van de pester zelf!

Iedereen is wie hij Is dus laat iedereen in zijn waarde .

Hopelijk heb je hier wat aan gehad !

Greetzzz
Hoi,
Ik ben het met jullie eens dat pesten een slechte zaak is en dat het niemand zou mogen gebeuren. Pesten is frustrerend, naar en dom, want je bereikt er niks mee.
Toch denk ik dat je ook naar de andere kant moet kijken. Soms heeft de pester zelf namelijk ook grote problemen (vaak ook niet hoor ) of denkt hij/zij dat je er 'cooler' van wordt door te pesten, vaak zit er veel groepsdruk onder. Dit klopt tuurlijk niet, maar is wel wat er vaak gebeurt. Een pester is niet per direct een slecht persoon.

Houd dus altijd in je achterhoofd dat de pester zwakker is dan jij: hij/zij heeft het nodig om te pesten. Jij niet.
Negeren helpt vaak wel, maar belangrijk is het niet op te kroppen. Negeer de pesters, maar lucht je hart bij vertouwden. Praten helpt vaak wel voor jezelf, maar pakt het probleem zelf niet direct aan.
Succes ermee!

Reageer