Gebruikt worden

  • 26 December 2018
  • 1 reactie
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een meisje van 14 jaar in de 2e klas. Ik zit in een klas waar 3 meiden in zitten waarmee ik omga, 2 daarvan die gaan vooral met elkaar maar daar kan ik wel goed mee omgaan, de ander daar zit ik eigenlijk altijd naast maar ik heb vooral het idee dat ik word gebruikt. Dat heeft dat meisje ook tegen anderen gezegd, dat de eigenlijk alleen met mij omgaat omdat ze anders niemand heeft in de klas. Dat is vooral te merken doordat ze in de klas wel aardig doet, maar als we met de rest van ons vriendinnengroepje zijn negeert ze me en wil ze niks met mij te maken hebben. Ook zegt ze allemaal dingen over mij achter mijn rug om, dat moet ik dan weer horen van anderen. Daarom ben ik nu ook naar andere scholen aan het kijken, omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik voel me hier gwn echt k*t door maar ik moet wel gewoon dit schooljaar afmaken, heeft iemand tips om het gwn iets makkelijker te maken?

1 reactie

Hoi,

Je hebt het gevoel dat je gebruikt wordt. Dit is zelfs letterlijk gezegd. Ik denk dat dat ook wel klopt, zo aan je verhaal te horen. Dat is niet tof!

Ik denk dat je nu voor jezelf moet bepalen wat je het beste (of minst slechte) vindt:
-Doorgaan zoals het nu gaat en dus naast haar blijven zitten en dit contact hebben. Ook al is het dus niet echt e.d.
-Het contact verbreken en niet meer naast haar gaan zitten.

Je bent natuurlijk niet verplicht om met haar te zitten, ook al zijn er dan geen andere meiden waar je naast kan zitten. Je kan toch ook prima naast een jongen zitten (of alleen, als je dat liever hebt)?

Je bent op zoek naar een andere school. Veel succes nog dit jaar, ik hoop dat je volgend jaar een fijnere plek vindt :)

Gr. Pin

Reageer