gala kleding

  • 2 May 2019
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey forumpje,😁

Ik zit nu in het 4de leerjaar en doe bijna mijn examen. Ik word al 4 jaar op deze school beledigd door mijn kleding, uiterlijk en gedrag.

Omdat ik dit jaar examen doe heb ik ook het gala natuurlijk, Ik heb net als de meeste meiden veel jurken gepassen en gezocht naar een jurk die ik bij mij vond passen. nou dit werd het allemaal niet dus ik heb een pak gehaald. alleen nu ben ik bang omdat ze me al apart vinden dat ze me nog meer gaan beledigen/uitschelden.

heeft iemand tips hoe ik moet dealen met dit of hoe ik me zelfverzekerd kan laten overkomen?

groetjes LNP

ps. ik wet niet 100% zeker of dit het goede subform is😅

6 reacties

Je moet je er niks van aan laten trekken. Je moet proberen ervoor te zorgen dat het lijkt als je straalt. Wees gwn vrolijk en als ze een opmerking maken moet je gwn lachen ofz.
Reputatie 3
Badge +4
Je hoeft niet onzeker te zijn, omdat jij je fijn voelt in een pak, jij het een mooie pak vind en omdat jij het wil. Je kan net als iedereen een jurk nemen die op elkaar lijken, maar jij bent niet zoals die andere.
Je bent hartstikke stoer dat je naar die gala gaat terwijl je weet dat ze wat gaan zeggen... weet je hoeveel mensen dan gewoon thuis blijven? Weet je dat mensen dan van school af gaan als ze gepest worden? En jij hebt het vol gehouden, 4 jaar lang... jij hoeft nergens onzeker over te zijn, want wat jij doet is hartstikke knap.

En ehh je kan nu iedereen laten weten wat je van ze vind want ja.... je gaat toch naar een andere school 😉 laat jezelf maar zien!

Je bent een sterk persoon en ik hoop dat je alsnog een leuke gala heb 🙂
Het lijken me wel erg heftige pesterijen!
Zou je misschien willen overwegen om na dit schooljaar een nieuwe start te maken op een andere school?
Het lijkt me dat dat je echt veel vrijer zal doen voelen.

Heb je al hulp voor je eetstoornis en depressie? Zo ja, kun je tegen die hulp ook praten over het pesten?
Zo nee, dan zou ik je echt heel erg aanraden om daarvoor te kijken. Zo iemand kan je ook helpen je zelfbeeld wat op te krikken.

Groetjes
Lot
Misschien als de school enzo toch zo lui zijn en denken heel simpel na over een leerling die echt heeeeeeel lang van de 4e jaars nog steeds word gepest etc. Eigenlijk jou dat je probeert naar de baas van je school gaan om zo in te grijpen met andere leerlingen en docenten enzo wat er allemaal gaande is met je over dat pesten enzo..

En als dat niet helpt kan je naar de politie gaan en een klacht indienen over je school enzo, want dat is meer de enige optie om te doen om naar de politie te gaan..

Want je moet ook eens flink ingrijpen als er niks aan dat gepest enzo etc. Word gedaan en geen enkel docent ofzo doet niks eraan.

Pesten mag echt niet gebeuren.
Eigenlijk wil en vind ik en het zal beter zijn dat er ZOWIEZO niet word gepest op scholen enzo. (Maakt niet uit elke school dat is)

En ik vind het maar flauwe kul dat er word gepest zonder een echte reden ervoor.
Het slaat eigenlijk niks op..
Hey!

De beste manier om zelfverzekerd over tekomen is door zelfverzekerd te zijn.
Denk bij jezelf "Ik voel me goed in dit pak, dit is helemaal oké". Op die manier ga je dat ook wat uitstralen.
Als mensen er commentaar op geven kun je gewoon zeggen dat je je er inderdaad iets fijner in voelde.

Weet er iemand van de dingen die anderen tegen jou zeggen? Het lijkt me nuttig om eens te bespreken metje mentor, want het is wel effectief pestgedrag als ze constant dergelijk commentaar leveren.
Probeer goed voor jezelf op te komen en te zeggen waar het op staat en dat jij volkomen oké bent zoals je bent!

Ga ervoor! (en heel veel succes met je examen)

Groetjes
Lot



ik ben heel vaak in de afgelopen 4 jaar naar docenten, mentor en zelfs pestcoördinator geweest maar ze doen er niks aan omdat het te veel verschillende mensen zijn.

heb zelf iets in mijn benen waardoor ik soms moeilijk loop. nu ging een leerling uit de 3de tegen mijn been trappen waardoor ik begon te huilen van de pijn. ik had dit gemeld en toen zeiden ze "het spijt me *naam* wij kunnen hierin niks voor jou beteken" terwijl ik die dag niet meer kon lopen bijna

en zelf verzekerd zijn is voor mij heel lastig ik heb al 4 jaar een lichte eetstoornis en ben depressief waardoor ik vaak heel slecht over mezelf denk.

toch dankjewel voor de tips
Hey!

De beste manier om zelfverzekerd over tekomen is door zelfverzekerd te zijn.
Denk bij jezelf "Ik voel me goed in dit pak, dit is helemaal oké". Op die manier ga je dat ook wat uitstralen.
Als mensen er commentaar op geven kun je gewoon zeggen dat je je er inderdaad iets fijner in voelde.

Weet er iemand van de dingen die anderen tegen jou zeggen? Het lijkt me nuttig om eens te bespreken metje mentor, want het is wel effectief pestgedrag als ze constant dergelijk commentaar leveren.
Probeer goed voor jezelf op te komen en te zeggen waar het op staat en dat jij volkomen oké bent zoals je bent!

Ga ervoor! (en heel veel succes met je examen)

Groetjes
Lot

Reageer