Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem dat me echt dwarszit. Er is een foto gedeeld waarop een lovetester staat met mijn naam en het woord “gay” erbij. Het is 100% , en die afbeelding wordt steeds maar doorgestuurd.

Ik vind dit echt niet oké en het lijkt maar niet te stoppen. Het maakt me erg ongemakkelijk en verdrietig. Ik weet dat ** het heeft gedaan, maar ik weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Heeft iemand tips of advies?

Alvast bedankt!

Eefke

**De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens

Hoi,

Wat vervelend dat dit gebeurt! Dingen zoals lovetesters hebben allemaal willekeurige resultaten en zijn dus niet gebaseerd op de waarheid. Je kan wanneer je die afbeelding voorbij ziet komen, zeggen dat dit allemaal niet waar is.

Als diegene die de afbeelding heeft gemaakt bij jou op dezelfde school zit, kun je dat melden aan je mentor of je rector(of juf/meester als je op de basisschool zit). Maak screenshots van de die afbeelding en de berichtjes waarop die afbeelding staan, als bewijs en laat ze zien aan diegene aan wie je het verteld. Zeg daarbij dat die afbeelding je heel ongemakkelijk en verdrietig maakt.

Als de afbeelding op sociale media pagina's staat, zoals instagram, kun je de post melden met de reden "pesten/harassment” en misschien wordt die dan wel door de moderators van die app verwijderd.

Ik hoop dat het snel stopt!

Groetjes van mij

Hey! 

Zoals @Charlotte2024 al zegt, zo een love tester is helemaal willekeurig. 
Ik zou je aanraden inderdaad met een juf/meester of docent/mentor/rector contact op te nemen! Ik snap dat dit vervelend is. 

Je kunt het ook melden bij instanties zoals whatsapp, snapchat, discord, instagram en noem maar op, op welk platform het ook rondgaat. En je kunt er dan een reden bij zetten.

Over de willekeurigheid van de love tester, ik doe informatica, dus leg je graag uit hoe dat werkt. Meestal zijn dit namelijk gewoon simpele python codes die er zo uitzien:

import random

def love_tester(name1, name2):
    score = random.randint(0, 100)  # Willekeurige score tussen 0 en 100
    print(f"Liefdestest score voor {name1} en {name2} is: {score}%")

# Vraag om de namen
naam1 = input("Voer de naam van de eerste persoon in: ")
naam2 = input("Voer de naam van de tweede persoon in: ")

# Voer de love test uit
love_tester(naam1, naam2)

Wat hierboven eigenlijk staat is dat er bij het invoeren van naam 1 en van naam 2, een willekeurig getal wordt gegenereerd tussen de 0 en de 100, waarna er een % teken achter wordt geplakt. Je zou dit dus als verwering tegen de foto kunnen gebruiken!

Ik hoop dat dit je situatie wat verbeterd! 

Mvg,

Your friend Luke!!

Reageer