Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Enquête over pesten.

• 26 maart 2013
  • 68 reacties
  • 3709 Bekeken

Toon eerste bericht

68 reacties

1. 13
2. gepest
3. Ik ben in groep 8 gepest en dat was een best zware tijd voor mij. Als ik terug denk aan die tijd, komen er eigenlijk automatisch tranen omhoog. Ik ben gepest vanwege mijn lengte. 
4. Ik was en ben geen pester. Dat zal ik ook nooit worden, want ik vind het iets vreselijks.
5. Ik ben gepest en het is gestopt toen ik van de basisschool naar de middelbare ging. Ik denk dat ik gepest ben omdat ik anders was, maar ook omdat de pesters het gewoon leuk vonden om te doen of omdat ze zelf onzeker zijn.
6. Ik loop niet mee met pesters.
7. Ik ontloop het eigenlijk ook niet..
8. Als ik zie dat er iets gebeurd, kom ik voor die gene op. Pesten is VRESELIJK. Doordat ik ben gepest, zie ik het als een hele ergre misdaad.
1.Hoe oud ben je?
15 jaar
2. Wat ben je?
-gepest
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten?
Ik ben van groep 1 tot groep 8 gepest omdat ik  me ''anders gedraagde'' als de rest,  (ik ben autistish) nu wordt ik alleen nog een beetje door de jongens getreiterd en uitgescholden voor schaap ;s  
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je?
----------------------------------------
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent?
toen ik naar de middelbare school ging, heb ik nieuwe vrienden gemaakt, die er nu nog steeds voor me zijn (:
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters?
---------------------------------------
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt?
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten?
1.Hoe oud ben je?    
13
2. Wat ben jij? Kies uit:
-gepest

ik word heel erg gepest 

5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent?
ik d8 altijd dat ik anders was en niet gewoon maar nu zie ik in dat hun gwn laf zijn
1. 13jaar .
2. gepest & opkomer .
3. ik word gepest omdat ik anders ben en mezelf snijd. ik luister naar metal en daar heeft iedereen blijkbaar een hekel aan. maar ik ben er trots op. ik ben blij dat ik anders ben, en niet normaal. ik probeer het te negeren en meestal lukt het ook wel. maar als je het elke dag hoort, is het toch moeilijk .
4. x .
5. kijk bij vraag 3. mensen schelden me uit voor kutemo, en dat soort dingen. ze maken snijbewegingen naar me omdat ze de sneden in mn armen zagen. ik word geduwd, getrapt, soms geslagen .
6. x .
7. x .
8. een vriend van mij word ook gepest. hij zit in mn klas en hij word gepest omdat hij klein is. hij kan er ook niet echt tegen als mensen opmerkingen maken en meestal flipt hij dan. maar ik zeg meestal van, kap eens, laat hem met rust. en dat doe ik omdat hij het niet verdient. niemand verdient dit. het moet stoppen. en daar kan je zelf wat aan doen. 
1. 14
2. Gepest
3. Buitengesloten
4. -
5. Ik ben anders, mijn passie voor dans is groter dan voor wat dan ook, mensen kunnen dat niet begrijpen.
6. -
7. In mijn nieuwe omgeving wordt er niet gepest.
8. -
1.Hoe oud ben je?
13
-gepest
-ontloper
3. Zou je je Antwoord hier boven kort kunnen toelichten?
Het is gestopt omdat ik naar de leraar/mentor ben gegaan (op basisschool en middelbare school gepest) ik ben denk ik gepest door dat ik anders ben
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt?
Ik ben bang dat ze me dan weer gaan pesten
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten?
Ik ben dit niet juist omdat ik echt als de dood ben dat ik weer wordt gepest
Groetjes mij
1.Hoe oud ben je? 14 jaar

-pester
-gepest <-
-meeloper
-ontloper
-opkomer voor slachtoffer

3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? ~ Ik was gepest maar ik heb nu veel te veel zelfvertrouwen dus ze zijn gestopt, dus nu kom ik voor mensen op

4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? Nope...

5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik werd gepest omdat ik gewoon raar was

6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? Nope

7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? Nope

8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Omdat het bullshit is dat mensen gepest worden, ze zijn ook gewoon mensen en zijn gewoon hetzelfde, alleen een stukje breder of een beetje anders, who cares
1.Hoe oud ben je? Bijna 15 :)
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik word al sinds heel lang gepest omdat ik altijd anders was, daardoor heb ik heel erg in de put gezeten maar ook heel veel zelfvertrouwen gekregen. Nu kom ik altijd op voor mensen die gepest worden. Helaas zorgt dit vaak voor ruzie tussen mij en de pester maar dat kan me niks schelen.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? IK ben geen pester maar ik heb vast wel ooit iemand gekwetst. Dat doet iedereen namelijk maar ik heb nog nooit iemand opzettelijk pijn gedaan. Dat vind ik namelijk echt niet kunnen.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Het pesten bij mij is gestopt omdat ik eindelijk mn bek open durfde te trekken. Ik werd uitgescholden, gekleineerd, buitengesloten. Soms werdt het ook fysiek.
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? Nee
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? Nee
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Ja, Omdat ik eerst ook gepest werd. Niemand verdient het om zich waardeloos, alleen, eenzaam, kut etc. te voelen door een persoon die dit voor de lol veroorzaakt. Er is namelijk geen ******* aan. Daarom help ik anderen.

xx
1. 17
2. gepest, (pester) opkomer
3. ik ben zelf gepest geweest vanaf 7 tot 14 op school en in de buurt waar ik woonde
   nu word ik door mn broertje stiefbroertje soort van gepest in huis :s
   zelf heb ik ook best wel vaak nare opmerkingen gemaakt naar mensen maar dan hadden we van te voren al ruzie
  (is nu dan ook opgelost en heb ook netjes sorry gezegd voor mn gedrag)
 opkomer omdat ik als kleutertje al een meiske in mijn klas liet meespelen als iedereen haar buitensloot en ik ook nu nog steeds mn mond opentrek als ik iets zie gebeuren
4. omdat ik boos was op die persoon maar dat is ook weer uitgepraat onderlijng
5. van 7 tot 14 begon doordat ik op die leeftijd te volwassen was van alles wat er was gebeurd en de andere kindjes konden er niet mee omgaan. en later omdat een vriendin van mij het moeilijk had. en ze bij mij er achter kwamen dat ik ook aan s.h. leed maar dan al langer dan mijn vriendin. ook omdat ik wat alternatiever ben dan andere 😛 mn broertjes zijn voornamelijk vervelend omdat ik inderdaad anders ben dan normaal. en alles wat ik doe is lelijk en stom en om te braken zeggen hun dus ja :S (dan nog pesten kan bij iedereen gebeuren en duidelijke redenen zijn er nooit. vaak zie je wel dat kinderen die het al wat moeilijker hebben er wel gevoeliger voor zijn)
6. ik ben anders dan de rest (zij doen mijn na :p
7. een tip geef ik hierbij. ontlopen is niet altijd de oplossing soms moet je de confrontatie aan gaan en laten zien dat je bestaat. is heel eng dat weet ik maar soms kan het goed helpen ;)
8. ik vind het erg om te zien dat andere gepest worden ik word liever zelf gepest dan dat ik moet toekijken 

(hopelijk heb iets aan de antwoorden en succes met je onderzoek :)

1.Hoe oud ben je? 15
-pester
-gepest ik ben gepest
-meeloper
-ontloper
-opkomer voor slachtoffer  ik ben nu een opkomer
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten?  vroeger werdt ik gepest vanwege mijn strenge ouders en mijn dyslexie en auditieve verwerkingsproblemen (ps wil je weten wat dat is google ff)
ik kom nu op omdat ik weet hoeveel pijn het kan doen.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je?b
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent?  waarom ik ben gepest heb ik al gezegd. het is gestopt doordat mijn moeder eind groep 7 mijn pesters heeft gebeld en met de ouders heeft gesproken. een dag later moest ik op school een gesprek met ze alle 7 en sinds dien zijn ze gestopt en ik ben nu heel goed bevriend met ze alle 7.
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? ik ben gepest en daar om kom ik voor ze op want ik weet hoeveel pijn het kan doen en ik 2 vriendinnen die heel erg gepest worden en die durfen niks te doen dus kom ik voor ze op

ik hoop dat je er wat mee kan

x Gevoelens
1.Hoe oud ben je? 14
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? ik heb een bloedhekel aan mensen die andere gaan peste zonder een rede. Vooral met woorden probeer ik op te komen voor de gepeste. Soms moeten m'n vuisten er aan te pas komen, omdat de pesters boos op jouw worden omdat jij voor diegene opkomt.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? nvt
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? nvt
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? /
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? /
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? ja mijn beste vriend had ooit een poging tot zelfmoord gedaan omdat hij gepest wordt. Nu gaat alles gelukkig goed.
1.Hoe oud ben je? 14
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
-Opkomer voor slachtoffers
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik ben samen met een van mijn beste vriendinnen een Anti Pest club opgericht, omdat mijn andere bff dus vreselijk werd gepest. We hebben nu wel 17 Leden
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? -
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? -
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? /
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? /
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Wat je al kon lezen eigenlijk, we zijn er ook voor de hele school, we hebben leerlingen van de 1e, 2e,3e,5e klas Hebben we. 
De vragen:

1.Hoe oud ben je?
15
-gepest
Ben meer dan 8 jaar lang gepest
/
Omdat ik in die tijd gezet was, nu niet meer maar op 1 of andere manier vinden jongeren mij gewoon niet aardig :(
/
/
/
De vragen:

1.Hoe oud ben je? 13
-gepest
-meeloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik ben gepest op de basisschool van groep 4 tot de 2 groep 6 daarna ben ik naar een andere school gegaan en ben ik een meeloper geworden.

4.Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik ben te dik en ik was onzeker
5.Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters?om stoer te zijn en ook populair te zijn.
1.16
2.-gepest
    -ontloper
3. Ik ben mijn hele leven gepest tot aan dit afgelopen schooljaar. Ik heb maar 1 vriend gehad tot dit schooljaar. Toen ontliep ik iedereen. Maar nu heb ik vrienden die dat ook hebben meegemaakt. Ik heb dankzij hen veeeeel meer zelfverdrouwen en daarom kan ik opkomen voor anderen. Dat durf ik nu ook.
5. Ik ben vaak gepest om mijn uiterlijk, ik heb een bril. Maar ik ben ook 6x verhuisd. Dat hielp ook niet echt. Uitendelijk was ik het gewoon zat en sloeg ik (letterijk en figuurlijk) terug.
7. Ik ontloop het nu niet meer, maar ik deed het omdat ik bang was om het voor mezelf nog erger te maken...
8. Omdat ik weet wat de slachtoffers meemaken en er gewoon niet tegen kan! Pesters zijn in mijn ogen gewoon domme mensen. Ook al weet ik dat ze vaak ook zelf problemen hebben. Maar dan vind ik dat ze er hulp voor moeten zoeken en het niet op anderen moeten afreageren. Of ze nou een bril hebben of een gezicht vol pukkels.
1.Hoe oud ben je?
16 jaar

2. Wat ben jij?
-gepest

Ik ben op de basisschool gepest en kom altijd op voor de zwakkeren in de groep (daarmee bedoel ik de mensen die het pispaaltje zijn en veel getreiterd worden)

Ik ben vroeger wel eens erg gemeen geweest naar een meisje met een spraagebrek, daar pestte ik haar dan mee. Dat deed ik omdat ze vriendinnen werd met mijn beste vriendin en ik vond dat bedreigend. We hebben het bijgelegd, ik vind het nog altijd erg.

Op de basisschool werd ik gepest omdat ik niet deed zoals iedereen en omdat ik bevriend was met de "rare" mensen uit de klas.

Ik weet hoe het voelt, en ik vind het enorm kinderachtig. Daarom kom ik voor ze op, het is een soort natuurlijke reactie van mij (vaak onbewust al )
Badge +17
1.Hoe oud ben je? 14
-pester half jaar geweest
-gepest basisschool en aan het einde van dit jaar
-meeloper meestal, maar niet met pesten.
-ontloper 
-opkomer voor slachtoffer laatste tijd
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik weet niet waarom.. Ik heb goed nagedacht waarom ik aan het pesten was en ben toen tot de conclusie gekomen dat het juist heel dom is om te doen, je maakt er geen vrienden mee. Gepest, geen flauw idee. Meeloper, gewoon met normale discussies over alledaagse dingen enzo, ik ga niet met mensen andere mensen pesten om er bij te horen, zo triest ben ik niet. Opkomen voor slachtoffer, ja. Laatste tijd begin ik door te krijgen hoe mensen zich voelen als zij worden gepest en daarom wil ik opkomen voor mensen, maar nog veel tijd heb ik daar nog niet voor genomen.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? Ik was een pester. Waarom ik pestte? Om mijn frustratie kwijt te raken. Slim? Nee. Stoer? Nee. Zwak? Ja.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik ben gepest op de basisschool, en in het laatste half jaar. Nu niet meer. Waarom is het op de basisschool gestopt? Omdat ik naar de middelbare school ging. Ik werd waarschijnlijk gewoon gepest omdat ik er niet uit zag en me niet 'normaal' kon gedragen. Ik ben in een paar jaar tijd enorm veranderd. Waarom is het het laatste half jaar gestopt? Omdat ik niet pikte dat ik werd gepest. Eén iemand uit mijn klas vond ook dat mensen me niet redelijk behandelden. Ik heb met hem veel gepraat. Uiteindelijk heeft hij de 'hoofdpester (hoe moet je het noemen?)', tevens zijn beste vriend, duidelijk gemaakt dat het te ver ging. Hij heeft heel erg geprobeerd z'n excuus aan te bieden en dat heb ik aanvaard. Je moet namelijk ook met de situatie om kunnen gaan en sommige periodes achter je kunnen laten liggen. Hij heeft weer anderen overtuigd, mijn oude vrienden, die zijn nu ook gestopt met pesten, maar echte vrienden? Dat worden we niet meer. Waarom ben ik gepest dit half jaar? Ik ben dit jaar blijven zitten. Ik wilde er bij horen. Ik heb een homo uit m'n klas lichtgepest zodat ik stoer overkwam. Ik heb toen zitten nadenken, en kwam tot de conclusie dat het zielig is ván mij en vóór hem. Toen ik gestopt was met pesten vonden mensen dat ik erg 'zwak' was nu ik niets meer zei en zij hebben hun kans gegrepen en mij gepest.
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? -
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? -
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Ja. ik ben zelf een slachtoffer geweest en ik weet hoe enorm klote het is om nooit even niets aan je kop te hebben. Nooit heb je rust en je kunt je nooit volledig focussen op dingen omdat anderen vervelend tegen je doen. Ik wil ook dat zij een chill leventje kunnen hebben, dat is waarom. 

Sorry nogal lang verhaal..
1.Hoe oud ben je? 13
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? als ik merk of zie dat iemand wordt gepest kom ik altijd voor die gen op.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je?-
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? omdat ik hetslecht vind als mensen eenander kapot wilt maken en dan ook de types nemen die net iets onzekerder enz zijn. verder volg ik gwn mn gevoel.

Reageer