Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Enquête over pesten.

• 26 maart 2013
  • 68 reacties
  • 3711 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben Roos, ik ben 14 en heel erg geïnteresseerd in het onderwerp pesten. (Klinkt raar :P)

Zou je, als je dit leest de vragen lijst hier onder willen invullen en in een reactie willen zetten? 
Dit is een serieuze enquête, wees dus eerlijk. Alvast bedankt. :)

De vragen:

1.Hoe oud ben je?
2. Wat ben jij? Kies uit:
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
-opkomer voor slachtoffer
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten?
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je?
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent?
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters?
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt?
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten?

xx Roos.

68 reacties

1. 13
2. gepest, ontloper
3. gepest: ik heb een oranje haarkleur, ontloper: ik ben bang dat ze mij meer gaan pesten
4. /
5. Ik heb een oranje haarkleur
6. /
7. ik ben bang dat ze mij meer gaan pesten
8./

Xxx
1. 14
2. (pester, telt normaal gewoon plagen ook?) opkomer voor slachtoffer
3. Ja ik weet niet of plagen ook bij pesten hoort, want ik bedoel, ik pest niet iemand van zeggen dat ze lelijk zijn of agressieve dingen weet ik veel wat, maar ik maak wel eens opmerkingen die niet serieus bedoelt zijn, dus plagen. Dat telt toch niet?
En opkomer voor slachtoffer, want ik vind het gemeen van mensen die wel echt pesten dus kom ik voor die personen op.
4. Nee, alleen onserieuse opmerkingen maken tegen mensen en plagen.
5. Nee ben zelf nooit gepest.
6. Nee ik heb een hekel aan meelopers
7. Nee, ik ga er juist op af en dan help ik de mensen die worden gepest, want het is zielig voor diegene omdat die niks heeft misdaan.
8. Jep, die mensen zijn je superdankbaar en dan heb je weer een vriend erbij! En die personen hebben meestal best wel een beschadigd zelfvertrouwen dus als jij ze kunt helpen hebben zij er ook weer een vriend bij en worden ze een stuk zelfverzekerder! :)
xxx
1.13
2.gepest
3.van groep 2 tot groep 5 (basisschool ) ben ik genegeerd en uitgescholden .
4.-
5. Het is nu over
6.-
7.-
8.nu kom ik voor iedereen op met m'n vriendinnen. En vrienden omdat ik zelf gepest ben
Ik hoop dat het nuttig was xxx
1.Hoe oud ben je? 13
-pester
-gepest < Vroeger
-meeloper < deze
-ontloper < deze
-opkomer voor slachtoffe.
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ehm... Ik vind het zielig als mensen gepest worde.  als de pesters er niet bij zijn. ga ga ik nadat ze gepest zijnmeestal met ze praten. Meestal wil ik de pesterijen gewoon ontlopen die er bezig zijn. En soms loop ik mee  omdat ik vroeger gepest ben. maar durf ik niets te zeggen
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? -
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? cuz i'm fat.
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? idunno, denk omdat ik zelf nniet weer gepest  wil worden.
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? Omdat ikbang voor ze ben en gewoon niet gepest wil worden
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten?

1.Hoe oud ben je? 16
-pester (soms maar dan wel met reden)
-gepest/ nee
-meeloper/ nee
-ontloper/ nee
-opkomer voor slachtoffer/ ja
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten?/ idontknow
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je?/ ik heb wel eens gepest maar dat had een reden
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent?/
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters?/ nee
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt?/
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten?/ omdat ik het zielig vind
1.Hoe oud ben je? 17

-ontloper

ik wordt zelf niet echt gepest , maar pest anderen ook niet
ik heb nooit gepest.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent?
ik wordt niet gepest.
nee
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt?
ik wil er liever niet mee te maken krijgen.
nee
1. ik ben 13 
2. gepest (nogsteeds)
3. moelijke vraag ;D
4. ik pest niet omdat ik weet hoe het voelt
5. ik word nogsteeds gepest... elke dag scheldwoorden dingen die ze afpakken enz.
6. ik ben geen meeloper
7.   -
8.   -
1. Ik ben 13
2. Opkomer! 
3. Ik ben erg fel op het pest gebied. Ik durf goed boor iemand anders en mezelf op te komen en dat doe ik ook. 
4. Ik heb nooit gepest, omdat ik het verschrikkelijk vind. 
5. Ik word niet gepest. 
6. Nee, ik ben geen meeloper. 
7. Nee, ik ben geen ontloper. 
8. Ja. Ik weet hoeveel mensen je pijn kan doen met pesten. Niemand verdient dat en iedereen is mooi en goed zoals hij of zij is!
xxx 
[QUOTE=AlwaysPeopleWhoLoveYOU!!;69898]Hoi ik ben Roos, ik ben 14 en heel erg geïnteresseerd in het onderwerp pesten. (Klinkt raar :P)

Zou je, als je dit leest de vragen lijst hier onder willen invullen en in een reactie willen zetten? 

De vragen:

1.Hoe oud ben je? 14
-gepest
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? ik ben heel er gepest.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? -
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? ik heb er wat van gezegt, omdat ik best wel dik ben ben ik gepest denk ik.
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? -
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? -
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten?-
1.Hoe oud ben je? 14
2. Wat ben jij? werd Gepest, opkomer voor slachtoffer
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Omdat ik zelf gepest ben wete ik hoe t voelt en probeer andere een beetje te helpen door aardig tegen ze te doen.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? /
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik weet niet waarom ik ooit gepest ben, ik hoorde er gewoon niet echt bij. in deze klas gelukkig wel:)
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? /
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? /
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Het zelfde als bij 3.

xx Maddie
1.Hoe oud ben je?
13
-gepest
ik wordt op school heel erg gepest waarom? weet ik niet al heel mijn schooljaar lang en ik zit in de 1e
er is eigenlijk nooit een reden geweest. ik weet het ook niet en het gaat gwn door. ze steekt al mijn vrienden op en ze zijn nu allemaal tegen mij.
1.Hoe oud ben je? 15
-gepest

Ik word nu al 12 jaar gepest en kan niet echt meer naar mezelf kijken of trots op mezelf zijn. 

Ik weet het niet, ik begin alleen te geloven wat ze zeggen.
1.Hoe oud ben je? 12 
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik ben en word gepest ik weet hoe het voelt en drm kom ik zoveel mogelijk op voor slachtoffers van pesten 
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? N.v.t.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik weet niet wrm ik gepest ben en word ik ben wel anders als andere en doe waar ik zin in heb ik denk dat het daar ook wel mee te maken heeft het pesten is minder geworden door marietje kessel project waar   de pesters (alleen de meisjes) inzagen dat ze me echt pijn deden doordat ik wanneer ik mijn verhaal moest vertellen hard begon te huilen en ze zagen in dat het hun schuld was helaas was dit maar 1 iemand het pesten is nog niet helemaal gestopt maar ik hou me sterk omdat ik over ong. 4 maanden van iedereen af ben!!!
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? n.v.t.
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Ik heb net al gezegd dat ik zelf ook gepest word ik weet dus hoe het voelt en probeer kinderen die het niet verdienen te helpen maar ik help geen kinderen die bijv. pesten en dan de volle laag terug krijgen 
1.Hoe oud ben je? 12
-pester 
-gepest ----
-meeloper  
-ontloper
-opkomer voor slachtoffer -----
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? ik ben 1 jaar geleden gepest geweest en kom nu op voor de kinderen die nog gepest worden. 
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? ik ben naar een andere school gegaan en daar help ik nu kinderen die gepest worden. 
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? omdat ik zelf ook ben gepest 

xx Roos.
1.Hoe oud ben je? 12 over een maand 13
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
Ik zit in de eerste en ik word gepest een vriendin van mij nog meer gepest en ik kom ook voor haar op.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? Ik heb nooit gepest.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik word nu gepest op school
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? Ik loop niet mee met pesten
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? Ik ontloop het omdat ik niet nog meer gepest wil worden.
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Ik kom voor mijn vriendin op omdat ze heel erg gepest word, daarom word ik ook gepest we horen er ook totaal niet bij..
Hoi ik ben Roos, ik ben 14 en heel erg geïnteresseerd in het onderwerp pesten. (Klinkt raar :P)

De vragen:

1.Hoe oud ben je? 14 
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik werd vroeger op de basisschool sinds half groep 4 gepest tot en met groep 8. Elke dag werd ik vernederd door een aantal kinderen de rest deed niks of deden mee..
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? Ik heb zelf naar mijn idee nooit iemand gepest, hoogstens wel is gekwetst maar mensen maken nu eenmaal fouten en daar heb ik dan ook mijn excuses voor aangeboden.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik heb zelf geen idee waarom ik gepest werd, waarschijnlijk omdat ik anders was. Ik kleedde me anders, ik kwam véél eerder in de pubertijd. Ik ben ervanaf gekomen toen ik naar de middelbare school ging, ik nam mezelf voor het me nooit meer te laten overkomen. Ik had in het eerste jaar geen vriedinnen, was wel alleen en op een gegeven moment begon een meisje opmerkingen te maken die heb ik uiteindelijk in elkaar geslagen, daarna moest ik heel erg huilen de docenten begrepen het wel en kozen mijn kant. 🙂 Daarna heb ik vriendinnen gemaakt uit een andere klas, ik zit nu in de 2e bij hun in de klas en ik heb meer vrienden dan ik ooit gedroomd had kunnen hebben. Toen ik gepest werd heb ik gewoon hoop gehouden, ik hielt gewoon hoop in de toekomst en geloofde dat alles beter zou worden in de toekomst, en ja dat gebeurde! :)
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? Ik ben zelf geen meeloper maar ik denk dat als iemand zou meelopen is dat uit angst, angst voor de pester. De meeloper wilt zelf niet pesten maar wil ook niet gepest worden.
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Als ik iemand zie die gepest word wil ik meestal wel opkomen voor diegene maar dat is lastig want ik heb nog wel zoiets van oke even uitkijken dalijk gaan ze jou weer pesten, in principe hoef ik daar niet bang voor te zijn ik bedoel ik heb een heleboel vrienden die me wel zullen steunen, toch is het lastig, maar als ik iemand uiteindelijk durf te helpen dan doe ik dat echt, met alle macht dat ik heb.

xx Roos.

ik hoop dat dit goed is ^^

groetjes, namen
1.Hoe oud ben je? 13
2. Wat ben jij? Kies uit: beetje meeloper maarvooral opkomer
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? af en toe loop ik mee maar als de pesters te ver gasn dan wijs ik ze daar wel pp
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? al sla je me dood, geen flauw idee
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? -
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? ggeen idee  sorry
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? -
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? anders is het sneu

De vragen:

1.Hoe oud ben je?
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper

xx Roos.

1. 12
2. pester, gepest, opkomer slachtoffer
3. pester. Ik probeerde mijn pleegbroertje weg te pesten. Sinds deze week ga ik het proberen om ermee te stoppen. School gaat helpen.
    gepest. op de basisschool.
    opkomer slachtoffer. Als er iemand gepest wordt, kom ik vrijwel altijd voor diegene op.
4. Mijn pleegbroertje. Zie 3.
5. Het stopte toen ik naar een andere school ging.
6. n.v.t.
7. n.v.t.
8. Het mag niemand overkomen, behalve mijn vijanden.
1.Hoe oud ben je? # 14 jaar.
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
#Ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? # Ik ben iemand die het pesten negeert en de pesters zoveel mogelijk probeert te ontwijken.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? # Nee.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? # Ja ik ben gepest en nu gaat het nog steeds door.
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? # Nee.
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? # Ik ontloop de pesters die mij pesten ik negeer het gewoon.
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? # Ik ben opgekomen voor een meisje dat zelf niet zoveel durfde, ik heb haar hier enorm mee geholpen. En dat voelde goed.
1.Hoe oud ben je? 14jaar,
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik ben gepest, een paar jaar lang.
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? Ik heb nog nooit iemand echt gepest en ik zou dat ook nooit willen doen,
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? Ik ben naar een andere klas gegaan, en heb met mn mentor erover gepraat.
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? x
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? x
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? Ik heb het zelf meegemaakt en ik weet daardoor hoe je je kan voelen. Ik wil niet dat andere mensen zich zo gaan voelen,
xx
Evita 
1.Hoe oud ben je? 12
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? ik word gepest omdat ik anders ben ik ben gewoon raar ben
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je? ----
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? ik denk anders ik ga voor de gekke rare party deel van mij en zij kunnen dat niet waarderen
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters? -----
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? ik vind dat psten niet kan iedereen heeft wat en dat maakt ons speciaal en hun kunnen dat niet waarderen dus daarom help ik de slachtoffers van pesten
1.Hoe oud ben je? 13
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
hangt ervanaf wie
3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? ik ben gepest. en het hangt er vanaf wie er gepest word, als het iemand is die ik neit mag...
4. Ben/was je een pester: waarom heb je gepest of pest je?-
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? omdat ik dun ben/was, en anders ben/was
6. Ben je een meeloper: waarom loop je mee met pesters?-
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt?-
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? pesters zijn zielig.
1.Hoe oud ben je? 13
-pester
-gepest K ben vroeger best vaak gepest :(
-meeloper
-ontloper tis soms best moeilijk voor iemand op tekomen (k ben het aan het leren hoor 😉 )
-opkomer voor slachtoffer k vind pesten kut, dus wil ik niet dat er gepest wordt.
5. Ben je gepest/word je gepest: hoe is het gestopt, waarom denk je dat je gepest wordt/ bent? weet ik veel, omdat ze niets anders te doen hadden :S het is gestopt toen ik naar de middelbare school ging...
7. Ben je een ontloper: waarom ontloop je de confrontatie met het idee dat er gepest wordt bij jou in de buurt? zie boven
8. Ben je een opkomer: is er een reden waarom jij opkomt voor slachtoffers van pesten? zie boven
De vragen:

1.Hoe oud ben je? 15

-gepest

3. Zou je je keuze hier boven kort kunnen toelichten? Ik werd gepest omdat men mij een hollander vond, hoewel ik dat maar 50% ben. Maar ondanks dat 
t kwam ik wel altijd op voor anderen.

Ik ging naar de middelbare school. Aangezien ik er nooit als het mode plaatje uit zag en van een andere afkomst was. 

Ik weet hoe het is. 

1.Hoe oud ben je?
-pester
-gepest
-meeloper
-ontloper
1. 12jaar
2. pester, gepest, meeloper, opkomer voor slachtoffer.
3. pester: ik probeerde mijn pleegbroertje weg te pesten. Sinds kort probeer ik te stoppen omdat dat mishandeling is.
    gepest: op de basisschool werd ik gepest en buitengesloten.
    meeloper: Op de middelbare school doe ik wel eens mee met pestpartijtjes
    opkomer: Ik kwam in groep 8 op voor een jongen uit mijn klas. (ik ben niet verlieft) hij zit nu ook bij mij in de klas en ik kom nog steeds wel eens voor hem op.
    Voor vrienden kom ik ook altijd op.4. was, omdat ik dacht dat ik mijn pleegbroertje weg kon pesten. Ik vind dat hij een deel van mijn leven verpest.
5.werd gepest, ik ging naar de middelbare en toen stopte het.
6. Ik weet het eigenlijk niet. Ik denk omdat ik alle woede van thuis ergens op af moet/wil reageren, en sommige mensen mag ik niet.
7. ik was bang dat ze me zouden slaan net als mijn moeder.
8. Soms vind ik pesten gewoon niet kunnen, ik heb er geen zin in dat het gedaan wordt, of ik kom op voor vrienden. Dat is een van de redenen waar je vrienden voor hebt.

Reageer