Vraag

een vriend van mij word gepest

• 18 april 2020
  • 10 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Titel moet zijn een vriend van mij word gepest maar kan niet meer veranderen.

Hoi, ik heb een vraagje,

Een vriend van kij word gepest op school. Hij heeft het aan mij verteld maar niet aan zijn ouders. Wat kan ik voor hem doen? Hij wil niet dat ik het tegen zijn ouders zeg. En hij zit niet meer bij mij op school.

Kan iemand tips geven zodat hij niet meer gepest word? 

Hij heeft het ook een keer gehad over of het allemaal nog wel zin heeft enzo. Zijn leven. En..…

Ik weet niet helemaal hoe het met hem gaat nu aangezien ik hem door de corona niet meer zie.

(IK BEN net 13 hij is bijna 14)

HELP ME

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hoi

Wat naar en vervelend, Heb je zijn nummer dan kan je hem appen en steunen un deze tijd.

Je kan altijd vertellen dat hij terecht kan bij 113 dat is zelfmoordpreventie en daar kan je 24/7 anoniem terecht, Hij kan daar ook een gratis en anonieme therapie starten chatten of bellen,

Je kan in deze tijd een mail sturen naar de vertrouwenspersoon op school, Die mag niks zonder toestemming doorvertellen

ik hoop dat je hier iets aan hebt

sterkte  

Reputatie 1
Badge +3

hoi

Wat naar en vervelend, Heb je zijn nummer dan kan je hem appen en steunen un deze tijd.

Je kan altijd vertellen dat hij terecht kan bij 113 dat is zelfmoordpreventie en daar kan je 24/7 anoniem terecht, Hij kan daar ook een gratis en anonieme therapie starten chatten of bellen,

Je kan in deze tijd een mail sturen naar de vertrouwenspersoon op school, Die mag niks zonder toestemming doorvertellen

ik hoop dat je hier iets aan hebt

sterkte  

113 weet hij al, dat dat zelfmoordpreventie is. Alleen, hij heeft nu niet meer dat hij dood wil. Alleen word nogsteeds gepest. 

Hij zit op een andere school en wil het liefste dat niemand het weet. Van al zijn vrienden weet alleen ik dit. Dusja, ik heb hem gezegt dat hij het zijn ouders moet vertellen. Dat wil hij niet. Ik heb hem ook al voorgesteld om aan de mentor op zijn school te vragen of hij niet naar een andere klas kan. Aangezien hij nauwlijk vrienden heeft bij hem in de klas. Als zijn vrienden zijn van de basisschool. 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

wat lastig  dat hij het niet wil vertellen,

omdat het pesten dan moeilijk op te lossen omdat hij het niet wil vertellen.Dat is zeer lastig.

ik zou toch proberen om hem over te halen en aan iemand te vertellen of in vertrouwen te nemen 

succes 

Reputatie 1
Badge +3

Hoi,

wat lastig  dat hij het niet wil vertellen,

omdat het pesten dan moeilijk op te lossen omdat hij het niet wil vertellen.Dat is zeer lastig.

ik zou toch proberen om hem over te halen en aan iemand te vertellen of in vertrouwen te nemen 

succes 

Ja, als ik hem zie probeer ik dat regelmatig.

Dus daar zal ik zeker mee doorgaan. Wat ook lastig is is dat een klasgenoot van hem bij mij in het waterpolo team zit (hem noem ik nu ff d)Hij verteld dingen over die vriend van mij. Als ik aan hem vraag hoe en wat dan zegt hij dat dat niet zo is.

Voorbeeld:

D: hans(niet zijn echte naam) zij tegen mij dat ik je haat.

Hans: dat Heb ik nooit gezegd.

Ik ken hans al langer en geloof hem. Maar het maakt het wel lastig, deze situatie

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,Snap ik is echt lastig,Volg je gevoel zou ik zeggen.Dat werkt soms ook goed doe waar je je goed bij voelt en voer dag uit 

succes

Reputatie 1
Badge +3

Hoi,Snap ik is echt lastig,Volg je gevoel zou ik zeggen.Dat werkt soms ook goed doe waar je je goed bij voelt en voer dag uit 

succes

Oke, ga ik doen

Reputatie 2
Badge +1

Hoi

wat een topper,

You can do this 

Reputatie 1
Badge

Mag ik zijn nummer ik wil hem graag steunen ik ben vroeger ook gepest en ga nu naar een terapeut en ik wil hem graag steunen dus ja please zijn nummer

Reputatie 1
Badge +3

Mag ik zijn nummer ik wil hem graag steunen ik ben vroeger ook gepest en ga nu naar een terapeut en ik wil hem graag steunen dus ja please zijn nummer