Vraag

Een van mijn vriendinnen pest mij

• 26 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 970 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal! Ik ben Helena, 14 jaar oud en ik zit in 2 VWO. Ik heb een vriendinnengroepje van 6 maar met een van hun heb ik de laatste tijd vaak ruzie. Maar het probleem is: als we ruzie hebben pest ze me en maakt ze me soms belachelijk voor de hele klas. Ik heb haar wel eens wat geheimen verteld maar die vertelt ze nu door en ze pest me ermee. Ik heb haar bijvoorbeeld een maand geleden verteld dat ik voor het eerst ongesteld ben geworden. Toen zei ze nog: Jouw geheim is veilig bij mij. Maar nu, pest ze mij ermee. Vandaag kwam ik iets later de les binnen na de pauze en zei riep: 'Heb je je tampon lekker verwisseld?' Dat vond ik echt erg... ik schaamde me kapot. Ze noemt me ook altijd hoer of slet en ze zegt dat ik lelijk ben en dat er een steekje los zit in mijn hoofd. Mijn andere 'vriendinnen' doen hier niks aan en lachen zelfs mee. Als er in de klas alleen nog een plek naast mij is zegt ze ook: ' Nee, ik wil niet naast deze hoer zitten. Wie wil er ruilen?' Ik. Voel me dan zó ongemakkelijk... ik weet niet wat ik hiermee aanmoet.
Xxx

6 reacties

eerst moet je bedenken van wil je wel nog bevriend zijn?
ja: vraag via je mentor of je alleen met haar mag praten en brobeer het optelossen
nee: laat het gaan, zij brobeert stoer te doen! zeg eens anders erwat van en voel je er niet onzeker van!
.
mag ik vragen waar de ruzie om ging?
.
eigenlijk als een vriendin je geheimen eerst wel geheim hield en daarna niet meer, dan noem je dat geen vriendin! en je andere vriendinnen doen ook niks dat is nog gemener! zie je anders meisjes jou met medeleiding ogwn aan? neem contact met ze en jongens kan natuurlijk ook! want een jongen weet ook dat een meisje ongesteld kan worden en dat ene meisje die jou pest word dat later ook! als we klein zijn dan zijn we meer onzeker omjezelf,je uiterlijk, wat mensen van je vinden enzovoort.
btw, zegt een leeraar niet ervan dat ze niet zo mag praten? bij ons in de lokaar mag je geen slet of hoer zeggen want dan kan je nablijven.
ook kan je het tegen je ouders zeggen wat er gebeurde of met je mentor. je kan vragen aan je mentor of ze wilt opletten op jou vriendin dat ze stopt met pesten en dan zeg je erbij dat je niet wilt dat andere ervan vinden dat kan je vragen!!!

hopelijk heb je er wat aan!!

gr,
hopelozemeisje
Hoi!

Wat stom dat ze je pest. Ze zegt hele groffe dingen, dus je zorgt best dat het zo snel mogelijk stopt. Je kunt naar je mentor gaan, die heeft misschien zelfs al iets van het pesten gemerkt. De kans is groot dat ze je vriendin dan bij de conrector roepen, of bij haar mentor. Die zal haar even goed aanpakken, en dan is de kans groot dat het pesten stopt. Als het pesten dan niet stopt, kun je terug naar je mentor gaan, om te vertellen dat ze wat meer zullen moeten doen, omdat het pesten uit de hand loopt.

Kun je hierover met je ouders praten? Of alleen met je moeder of vader? Zij kunnen je vast helpen en steunen. Als zij mailen of bellen naar je school, begrijpt de school dat het heel belangrijk is om iets aan het pesten te doen. Misschien kunnen je ouders eens met haar ouders praten, dat lost vaak ook iets op.

Succes!!

Groetjes
x
Hey allemaal! Bedankt voor jullie reacties!! @hopelozemeisje De ruzie ging over dat ze 'Als grapje' een piemel op mijn agenda, etui en boekenkaft tekende toen ik naar de WC was. Dat vond ik echt niet leuk en ik werd daar toen ook best boos om. Maar zei zei: 'Het was maar een grapje hoor! Jij kan ook nergens teken!' Toen pakte ze mijn etui af en gaf hem aan degene naast haar. Ik wilde mijn etui terug maar hij werd de heletijd doorgegeven. Toen kwam de docent binnen en daar ben ik toen naartoe gegaan. Die heeft mijn vriendin toen op de gang gezet. Mijn vriendin begon me toen bitch en verrader te noemen en ze zei: 'om zo iets kleins ga je toch niet naar de docent!! Wat een watje ben jij!!' De volgende dag heeft ze in de gang haar been uitgestoken zodat ik erover zou struikelen maar ik had het door en gaf er een trap tegen. In de volgende les had ze haar eigen boeken op de grond gegooid en deed ze alsof ik het had gedaan. Ik moest toen nablijven voor een gesprek met de docent. Uiteindelijk geloofde de docent mij gelukkig wel...Zo is het pesten ongeveer begonnen.

Ik ben nu van plan om het aan mijn moeder te vertellen maar ik ben bang dat ze verdrietig wordt ofzo en eigenlijk schaam ik me ook best wel om het feit dat ik gepest word... en dat ik tegen mijn ouders heb gelogen. Het is nu ongeveer 2 weken bezig en als mijn ouders aan mij vroegen hoe het vandaag op school was zei ik altijd 'goed' of 'saai' maar ik heb ze NOOIT over het pesten verteld... Ik voel me heel schuldig en ik schaam me. Mijn moeder zei vandaag: 'Hè Lieferd, je lijkt de laatste tijd zo verdrietig... hoe komt dat?' Dit was mijn kans om het te vertellen maar ik deed het niet. Ik zei dat alles goed ging. Ik vind mezelf soms zo dom!!!

Xxx Helena
hey Helena3,

Wat ontzettend vervelend dat je gepest wordt en dan ook nog door je eigen vriendin.
Ik ben vroeger ook gepest en vond het heel moeilijk om het mijn ouders te vertellen en voelde me ook enorm schuldig.
Uiteindelijk heb ik het ze verteld en uiteindelijk willen ouders maar 1 ding blijdschap en verdriet met hun kinderen delen.
Dus het is heel goed dat je het je moeder wilt vertellen, dat is heel dapper.
En dat je het niet meteen hebt gezegd toen ze vroeg of er iets was is helemaal niet raar.
Het overviel je wss en meestal heb je even nodig om je voor te bereiden om zoiets te kunnen vertellen.
Dus gun jezelf ook de tijd.
Het is goed om het haar te vertellen. Als je nu een keer vraagt of je even met haar kunt praten en je verwijst terug naar het moment waarop ze vroeg waarom je zo verdrietig was dan zal zij echt wel begrijpen dat je het op dat moment even te moeilijk vond. ook dat kun je tegen haar zeggen.
kortom, neem de tijd en zoek een moment op wanneer jij het zelf prettig vind. ze zal het echt wel begrijpen en ondanks dat je gevoelens logisch zijn je hoeft je niet schuldig te voelen.

heel veel succes!
groetjes EstherXXX
heey,

wat wil je zelf nog? wil je nog vriendinnen met haar zijn?
het klinkt alsof ze is verandert.
het is handig om er met iemand over te praten.

xxx helppppp
@Estherxxx heel erg bedankt voor je reactie!! Na het lezen van jouw reactie voelde ik me gelijk een stuk meer begrepen. Bedankt daarvoor.

Ik heb het vandaag aan mijn moeder verteld. Voordat ik begon moest ik al huilen dus dat ging niet erg lekker... Maar daarna was ik heel opgelucht. Mijn moeder zei: 'Wat goed dat je dit aan mij hebt verteld! Ik maakte me al een beetje zorgen om je, je was een stuk stiller dan normaal. Ik ben blij dat ik nu de oorzaak weet. We gaan hier samen iets aan doen en het gaat helemaal goedkomen.'

Mijn moeder had in gedachten om samen naar mijn mentor te gaan en het te vertellen. Ik durfde dat niet zo goed dus aanstaande maandag gaat mijn moeder het aan mijn mentor vertellen op een mentorgesprek. Ik ben heel blij dat ik het aan mijn moeder heb verteld! Ze helpt me fantastisch!!

Hopelijk gaat het nu goedkomen! Heel erg bedankt voor al jullie reacties!! Dankzij jullie durfde ik het aan mijn mam te vertellen!

Xxxxxx Helena

Reageer