Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Een paar vragen over pesten (soort enquete)

• 14 februari 2013
  • 62 reacties
  • 6161 Bekeken

Toon eerste bericht

62 reacties

ik ben Esther. ik ben 16 jaar.
ik ben vroeger gepest, omdat ik onzeker was en omdat ik daardoor het makkelijkste slachtoffer was. degene die mij pesten die reageerden haar verdriet op mij af door mij buiten te sluiten, uit te schelden en de schoppen en te slaan.
ik heb het na jaren verzwijgen aan mijn ouders opgebiecht toen ze mijn blauwe plekken hadden ontdekt. mijn ouders zijn toen naar schoo gegaan en daarna is het schoopen en slaan geschopt. maar ik bleef een buitenbeentje totdat ik naar de middelbare ging. Ja soms.
naar je ouders of school gaan lijkt mij altijd het beste!
Wat is je naam?
Rosa (mijn schuilnaam op internet)

Hoe oud ben je?
Niet van belang.

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom?
Ik ben vroeger heel veel geplaagd geweest en ook een aantal jaren gepest, omdat ik een eerlijke rustige meisje was wat niet graag loog. Op het moment heb ik een collega bij mijn werk die me af en toe nog weleens plaagd.

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt?
Sinds groep 1/2 t/m de 3e klas.

Hoe is het uit eindelijk gestopt?
Doordat ik naar een kleinere klas ben gegaan waar de pesters niet in zaten.

Kom je de pesters nog wel eens tegen?
Nee ik ben gelukkig verhuisd!

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd?
Ik kreeg tips van internetvrienden waarmee ik camde.

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen?
Mij werd altijd gezegd wees JEZELF en verander NIET voor een ANDER. Ik heb daar op moment nog steeds moeite mee, maar het is het proberen waard. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar probeer het. Als je het wilt delen met een mentor of mentrix en je vind het moeilijk, dan kun je het op een briefje schrijven en het geven.
hey!

Wat is je naam? Emilie

Hoe oud ben je? 17

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? sinds mijn 7e word ik al gepest, waarom? heb nooit een goede reden gekregen... wel vinden ze dat ik lelijk en dik ben....

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? vanaf mijn 7e, nu nogsteeds...

Hoe is het uit eindelijk gestopt? nog niet, helaas

Kom je de pesters nog wel eens tegen? elke dag

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? ik kan het beste naar mijn zus. ze is 20.. bij mijn ouders kan ik niet terecht en docenten geloven me niet. mijn zus is de enige bij wie ik terect kan

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? geen tips maar wel een berichtje: kop op! je bent een pracht persoon, uniek op je eigen manier. zolang jij je fijn voelt in je lichaam maakt het niet uit of je littekens hebt, stevig gebouwd bent of juist heel erg klein. volg je dromen, het komt wel goed :o
Wat is je naam?
-

Hoe oud ben je?
13

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom?
Een keertje bij een meisje uit mijn straat en ook bij een jongen uit mn straat, omdat ik iets dikker ben dan normaal

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt?
Euh, 4 uurtjes? Daarna heb ik uitgehuild op een schommel in de speeltuin dicht bij mij

Ik liep weg

Kom je de pesters nog wel eens tegen?
Ja

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd?
Naar je mentor/vertrouwenspersoon, bij mij heeft het niet lang geduurt maar ik was er wel heel verdrietig om en voelde me gekwetst

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen?
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar kom voor jezelf op. Ga naar die ene persoon die jij vertrouwt en lucht je hart bij diegene. Blijf sterk, jij bent goed zoals je bent en wij houden van je :o
Naam: Sanne
Leeftijd: 16
Ik ben op de basisschool gepest van groep 5 tot en met groep 8.
Ik zie ze nog dagelijks omdat ze in mijn straat wonen en zodra ze zin hebben, pesten ze weer.
Ik weet niet echt naar wie je toe kan gaan want ik heb het nooit iemand gezegd.
Tip: als je er niet over kan praten, schrijf het dan op
/
Ja. Omdat ik volgens hun eruit zie als een homo/meisje en omdat ik bruin ben
Ik ben pas verhuist naar Belgie
En word hier al sinds dag 1 gepest op deze school maar daarvoor was het ook al op mn oude school en dat duurde 5 jaar
Elke dag op school
Ik praat nooit met andere mensen over mn problemen
Stay strong!
[b]Wat is je naam? [b]
-
[b]Hoe oud ben je?[b]
-
[b]Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom?[b] 
het is waarschijnlijk niet bedoelt als pesten want ze zeggen vooral zeehond tegen en/of doen het geluid van een zeehond na.
in de eerste was het erger, want als ik het klaslokaal uitliep en er stond een klas dat riep iemand altijd langharigebeftekkel.

[b]Zoja, Hoelang heeft dat geduurt?[b]
het nu nog steeds wel als ik door school heen loop. het is in de eerste begonnen en ik zit nu in de tweede.
het is nu nog steeds wel wat minder vanwege ik naar een mentor ben gegaan en een paar nu gestopt zijn.

[b]Kom je de pesters nog wel eens tegen?[b]
ja elke dag op school en soms op de fiets ook een paar in het dorp en het zijn vrienden van mijn broer maar die zijn nu allemaal eigenlijk wel gestopt en doen nu best wel aardig tegen mij.

[b]Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd?[b]
als het op school is naar je mentor of zo iets. als je dat niet durft naar je vriendin die het meest vertrouwt of naar je ouders.
ik heb uiteindelijk een gesprek gehad met de mentor en de gene die mij telkens langharigebeftekkel, zeehond enzo noemde en nu is het bij diegene gestopt en een paar uit andere klassen zeggen het maar dat vindt ik nu niet heel erg pesten meer.

[b]Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen?[b]
durf naar iemand toe te gaan het helpt je echt. en verander niet vanwege de pesters want meestal pesten ze jou omdat ze zelf zijn gepest. en er is nooit een goede reden om de pesten onthoud dat.
[b]Wat is je naam? [b]
-
[b]Hoe oud ben je?[b]
-
[b]Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom?[b] 
het is waarschijnlijk niet bedoelt als pesten want ze zeggen vooral zeehond tegen en/of doen het geluid van een zeehond na.
in de eerste was het erger, want als ik het klaslokaal uitliep en er stond een klas dat riep iemand altijd langharigebeftekkel.

[b]Zoja, Hoelang heeft dat geduurt?[b]
het nu nog steeds wel als ik door school heen loop. het is in de eerste begonnen en ik zit nu in de tweede.
het is nu nog steeds wel wat minder vanwege ik naar een mentor ben gegaan en een paar nu gestopt zijn.

[b]Kom je de pesters nog wel eens tegen?[b]
ja elke dag op school en soms op de fiets ook een paar in het dorp en het zijn vrienden van mijn broer maar die zijn nu allemaal eigenlijk wel gestopt en doen nu best wel aardig tegen mij.

[b]Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd?[b]
als het op school is naar je mentor of zo iets. als je dat niet durft naar je vriendin die het meest vertrouwt of naar je ouders of een ander familielid.
ik heb uiteindelijk een gesprek gehad met de mentor en de gene die mij telkens langharigebeftekkel, zeehond enzo noemde en nu is het bij diegene gestopt en een paar uit andere klassen zeggen het maar dat vindt ik nu niet heel erg pesten meer.

[b]Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen?[b]
durf naar iemand toe te gaan het helpt je echt. en verander niet vanwege de pesters want meestal pesten ze jou omdat ze zelf zijn gepest. en er is nooit een goede reden om de pesten onthoud dat.
Hallo, ik ben Spike.
Dit is niet mijn echte naam maar ik blijf liever anoniem
Ik ben 14 jaar oud
Ik ben gepest omdat mensen mij er raar uit vonden zien, omdat ik autistisch ben en omdat ik geen vrienden had.
De 1e en 2e klas middelbare school, totdat ik afstroomde naar havo (Dat heeft hier niets mee te maken overigens)
Ja, op school. Dan probeer ik ze zo vals mogelijk aan te kijken en ze te laten merken dat ik ze klootzakken vind.
Ik wist het niet. Als ik naar iemand zou gaan zou ik denken dat het gepest alleen maar erger zou worden.
Praat er over en laat niet die woede ophopen. Ik had de neiging om dat rotkind recht op zn varkenskop te rammen
Naam: -
Leeftijd: 13
Of ik ooit gepest ben: Ja, heel erg zelfs, omdat ik weinig vrienden had en omdat ik die ook moeilijk kon maken.
Hoelang duurde dat: Zo'n 4 lange jaren.
Hoe heb je het gestopt: Gewoon negeren, werkt altijd.
Of ik de pesters nog tegen kom: Nee, gelukkig niet.
Naar wie je het best heen kan gaan: Je ouders of iemand die je vertrouwd.
Tip: Als mensen je pesten gwn negeren.
Naam: -
Leeftijd: 16
Ik ben van groep 5 tot en met groep 8 gepest en soms als ik ze tegen kom doen ze het nog
Ik werd gepest omdat ik de kleinste en jongste van de klas was
Het dagelijkse is gestopt doordat ik naar de middelbare ging, maar ik kom ze nog regelmatig tegen
Ik heb nooit iemand iets verteld dus ik weet niet met wie je het beste kunt praten
Ik heb heel veel gehad aan muziek en aan dansen, hierdoor heb ik het (deels) kunnen verwerken

xx
1. -
2. -
3. Ja. Ik weet eigenlijk niet waarom.
4. Van groep 3 tot groep 8.
5. Een lange serie gesprekken en psychologen.
6. Nee.
7. De school.
8. Laat ze jou persoonlijkheid niet veranderen.

Reageer