Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Een paar vragen over pesten (soort enquete)

• 14 februari 2013
  • 62 reacties
  • 6150 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik zou het op prijs stellen als jullie deze vragen willen beantwoorden, als je tijd hebt.

Wat is je naam? (Als je anoniem wilt blijven, zet dan even een streepje neer. )

Hoe oud ben je? ( Als het anoniem moet blijven, zet dan een streepje neer )

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? 

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt?

Hoe is het uit eindelijk gestopt?

Kom je de pesters nog wel eens tegen?

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd?

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen?

Dankjewel!!

Ik maak deze ''enquete'' niet voor de lol, 
Maar voor de mensen die op dit moment nog gepest worden.
Echt heel veel respect als je zelf bent gepest en dat zet je hier neer om andere te helpen. :D

- heyamyxo

62 reacties

Wat is je naam?
- Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dat mag je volgens mij niet op dit forum vertellen... mits je je naam in je gebruikersnaam hebt staan.

Hoe oud ben je?
- 14.

- Ik wordt niet specifiek gepest, maar mensen maken wel rot opmerkingen tegen me. Waarom? Omdat ze niet tevreden met zichzelf zijn. Daarom. :)

- Duurt al een tijdje.

- Is nog niet gestopt. Ze doen altijd hersenloos. Ik verwacht nog niet dat het snel zal stoppen.

- Iedere dag, als je het pesters kunt noemen ten minste. :P

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd?
- Niemand. Hooguit kan ik het op dit forum plaatsen, maar niemand is echt zo aardig of begrijpt me goed genoeg waaraan ik zulke dingen zou kunnen vertellen.

- Barst eens uit tegen de pester met de grootste bek! Sla hem of scheldt hem uit, 1 keer. Daar kan die zo van schrikken dat die stopt met pesten en dat de gehele groep dus ook stopt met pesten.
Wat is je naam? Sterre

Hoe oud ben je? 14

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Vroeger, omdat ik rood haar heb & van lezen hield. En nu nog een beetje, omdat ik een ****/**** zou zijn en door mijn rode haar nog steeds.

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? 5 jaar ongeveer? 

Hoe is het uit eindelijk gestopt? Directeur zei dat ze als me nog 1 keer pestten, ze zouden worden geschorst

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Nee, gelukkig niet! 

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Mentor, directeur, ouders

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? Hou je taai, het houd op, maar je moet er dan wel met iemand over praten!! Xx
Wat is je naam?
~Sorry, die hou ik even voor me

Hoe oud ben je?
~Ik ben 14.5 

~Beide, vroeger omdat ik obesitas had en nu word ik meer gepest omdat ik geen zelfvertrouwen uitstraal.Zoja, Hoelang heeft dat geduurt?
~Het pesten duurt nu ongeveer 4,5 jaar en daarvoor begon het al met 4 jaar wat meer buitensluiten. Dus eigenlijk is dat samen 8,5 jaar.

~Het stopt misschien wel nooit, ik moet nu naar een verpleger en counseler, weet dit ook nog maar sinds kort en al mijn docenten, afdelingshoofd zijn door mijn mentor ingelicht.

~Helaas wel..

~Je mentor, zeker weten! Ik heb in deze tijd nog maar 3x hulp gezocht en alleen dit is de enige die helpt! (daarvoor bij school zelf en overblijfjuf)

~Probeer er niet onder te komen, echt vreselijk gevoel is dat! Zelf kan ik verder ook nog wel tips gebruiken =S

Xxx
Wat is je naam? -
Hoe oud ben je? 15

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? vroeger, omdat ik een eigen paard had en omdat ik brony ben

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? duurde ene jaar, maar trok me er weinig van aan.

Hoe is het uit eindelijk gestopt? negeren

Kom je de pesters nog wel eens tegen? nee :3

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? iemand die je het meest vertrouwd.

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? geef er geen **** om, ze zijn je niet waardig
Wat is je naam? (Als je anoniem wilt blijven, zet dan even een streepje neer. )

Jeppo

Hoe oud ben je? ( Als het anoniem moet blijven, zet dan een streepje neer )

13 bijna 14

Ja, omdat ik een makkelijk mikpunt ben en ook nog eens een neurd dusja.

Vanaf groep 2 basisschool tot ongeveer begin groep 8

Doordat ze respect voor me kregen

Ja

Ouders en vrienden

Gewoon doen wat je zelf leuk vindt, hoe langer je jezelf blijft hoe meer respect ze voor je krijgen!
Wat is je naam? -

Hoe oud ben je? 12 bijna 13

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? ik word gepest nu nog steeds waarom: omdat ik raar ben so ik ben wie ik ben

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? tot nu 8 jaar

Hoe is het uit eindelijk gestopt? niet

Kom je de pesters nog wel eens tegen? ja op school

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? leraar je ouders 

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? wees gewoon jezelf verander niet voor pesters blijf wie je bent 
Wat is je naam?  --

Hoe oud ben je? 13 alweer.

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Ja,  vroeger. omdat ik dik ben. en nu nogsteeds..

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? -

Hoe is het uit eindelijk gestopt?-

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Heel vaak.

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen

Hoe oud ben je? Anarchist, duhu.

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Ja, was kleiner dan gemiddeld.

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? 1 maand

Hoe is het uit eindelijk gestopt? Ze kwamen thuis met een gebroken kaak.

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Ja 

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Niet gaan huilen, kom voor jezelf op.

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? ^^^
Wat is je naam? Gaby

Hoe oud ben je? 12

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Ik ben in groep 8 gepest en nu in de eerste een klein beetje wrm? -

Hoe is het uit eindelijk gestopt? Naar de middelbare school gaan

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Soms wel meestal niet

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Mijn BFF
Ik zou het op prijs stellen als jullie deze vragen willen beantwoorden, als je tijd hebt.

Wat is je naam? (Als je anoniem wilt blijven, zet dan even een streepje neer. )

Hoe oud ben je? ( Als het anoniem moet blijven, zet dan een streepje neer )

Dankjewel!!

Ik maak deze ''enquete'' niet voor de lol, 
Maar voor de mensen die op dit moment nog gepest worden.
Echt heel veel respect als je zelf bent gepest en dat zet je hier neer om andere te helpen. :D

- heyamyxo

-
-
ja ik ben in groep 3 gepest en in groep 4 ging ik verhuizen en toen begon het op de nieuwe school in groep 6 en toen ben ik uit eindelijk tot de conclusie gekomen dat ik niet verwou heb bijna zm gepleegd en in afgelopenm kerst vakantie ben ik naar een andere school gegaaan gelukkig gaat het nu wel goed
ik werd gepest met buiten sluiten en mocht vaak niet mee en ze noemde me 1 x puisten kop en paar x poepchinees (ik ben geadopteerd uit china) 
het is gestopt doordat ik naar andere school ging
ja ik kom ze nog tegen en sommige doen normaal en andere gaan heeel overdreven zwaaien
naar welke persoon ik denk je ouders.

De tip vvan mij is vertel het aan je ouders
die kunnen je helpen 
of een vertrouwens persoon maar vertel het aan iemand 
Wat is je naam? nickname: Loppie, echte: /
 Hoe oud ben je? 15
Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? vroeger heel de lagere school, omdat ik mollig ben en altijd zwarte kleren droeg, en mij liet doen, nu is dit anders ben nog altijd mollig maar kleed mij behoorlijk en laat me niet meer doen.
Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? Hoe is het uit eindelijk gestopt? tot mijn 13 jaar, dus ongeveer 5 jaar denk ik.
Hoe is het uit eindelijk gestopt? mij niet meer laten doen !
 Kom je de pesters nog wel eens tegen? euhm ja vaak, en ik ben er niet goed bevriend mee, maar kom er wel met overeen.
Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? ik denk dat leerkrachten u niet zo goed kunnen helpen, het beste is het zelf oplossen door zelfzeker over te komen, u mening geven, goed kleden, doen alsof ge der u niks van aantrekt en vooral harde woorden gebruiken en als ze te ver gaan, ge kunt nog altijd in haar kut stampen of bij ne vent in zijn kruis, maar dat zou ik niet doen, ne jonge zou ik gewoon een klap in zijn gezicht geven, dit zijn mijn tips hopelijk zijn der mensen iets mee !!
Wat is je naam? Laten we het houden op Kath

Hoe oud ben je? 13

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? ik flip nogal snel, en dat vinden/vonden ze hilarisch

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? is nog niet over

Hoe is het uit eindelijk gestopt? niet

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Ik let niet meer op ze (dat probeer ik altans)

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? niemand, het maakt het alleen maar erger als je naar iemand toe stapt

Wat is je naam? Isa Faye, dat is gewoon één voornaam 

Hoe oud ben je? 15

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Ik ben gepest in de brugklas. Er zat een meisje dat hield van liegen in mijn klas en ze deed alsof ze mijn vriendin was terwijl ze achter mijn rug om leugens over me vertelde tegen mijn andere vriendinnen, ik was niet de enige bij wie ze dat deed. Toen ik haar ontmaskerde werd ze boos en begon ze me openlijk te pesten samen met haar aanhang. 

Zo ja, Hoelang heeft dat geduurd? Dat heeft een schooljaar geduurd. 

Hoe is het uit eindelijk gestopt? Het meisje ging naar een andere school 

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Nee, ik zit zelf ook op een nieuwe school, maar soms zie ik haar aanhangers nog op straat. 

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Ik ging naar mijn mentor, maar die geloofde me niet. Ik kon dus naar niemand. 

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? Nee, sorry. Voor mij was het gewoon klote omdat geen enkele volwassene geloofde dat ik werd gepest. 
Wat is je naam? -

Hoe oud ben je? 13

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Vroeger nooit op de basisschool, maar op de middelbare nu wel een beetje .. nah 't is niet echt pesten maar ze zeggen iets over me uiterlijk

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? Ik heb er nu niet meer zoveel last van maar vorige week vrijdag begon het precies. En vandaag hebben ze geen woord gezegd.

Hoe is het uit eindelijk gestopt? Ik ging ze negeren en dan vinden ze het niet meer zo leuk meer.

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Ja ze zitten bij in de klas één zit voor mij en één zit achter mij.,

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Ga naar je vader/moeder of allebei en naar je Mentor of als je op de basisschool zit naar je juf of meester !

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? Negeer ze, ga niet op ze reageren want dat willen ze juist! Ze willen blijkbaar toch je aandacht en die moet je ze niet geven want dat zijn ze je niet waard. En als ze je dan gaan slaan dan sla je ze 10x zo hard terug dat ze hun grens bij jou weten!
wat is je naam? Gabriëlle
hoe oud ben je? 12
Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? ja ik werd gepest ze zeiden veel dingen om mijn buitenkant dat ik lelijk was en zo maar later kwam ik er achter dat ze juist jarloerz waren op mij uiterlijk en zo.
zo ja hoelang heeft het geduurd? ik denk zo`n drie jaar.
hoe is het uiteindelijk gestopt? ik negeerde ze dat vonden ze niet leuk meer.
Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? iemand die je 100% vertrouwd.
Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? wees je zelf en laat je noot kleineren.
Wat is je naam? -

Hoe oud ben je? 16

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Ja, omdat ik bij de jongens bij ak zat was ik makkelijk te pesten.

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? een jaar ongeveer

Hoe is het uit eindelijk gestopt? ik heb het tegen een van mijn leraressen verteld, en zij heeft het tegen de conrector gezegd. Hij dreigde dat die jongens van school af gestuurd werden als ze niet ophielden.

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Ja, ik zit nog steeds bij ze in de klas

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? iemand die je vertrouwt

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? praat erover, het stopt niet vanzelf!
Wat is je naam? Ron

Hoe oud ben je? 14

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Vroeger ben ik wel gepest, omdat ik een beetje anders was, ik was eienlijk gewoon mezelf. Maar als ik nu aan de pesters vraag waarom ze het deden weten ze het niet meer.

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? 3 jaar

Hoe is het uit eindelijk gestopt? Ik begon er beter uit te zien en de juffen werden ook beter in omgang enzo. En ik werd steeds 'cooler'.

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Ja, ik zie een paar nog steeds bij mij op school, maar ze doen nu hartstikke aardig. En de rest zie ik nog op 'club' waar je met je oude klas van de basisschool leuke dingen gaat doen. En 1 daar van is nu een van mijn beste vrienden :)

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Ik ben nooit echt naar iemand toe gegaan. Maar ik denk dat een goede vriend je wel kan helpen, want die begrijpt je.

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? Nee. Sorry.
Wat is je naam? Monique

Hoe oud ben je? 11

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Ik wordt nog steeds gepest en ik weet niet waarom!

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? het duurt al bijna 3 jaar

Hoe is het uit eindelijk gestopt? het is nog niet gestopt

Kom je de pesters nog wel eens tegen? Ja, heel vaak op school

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Voor mij m´n ouders

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? Praat er met iemans over die je vertrouwd.
Ik ben naomi.
Ben 12.
Ik ben gepest waarom weet ik niet. 
Ik ben door mijn hele klas gepest de meste heb ik het vergeven maar ook nog best wat niet.
Ik ben 4 jaar gepest.
Ik denk dat het gestopt is omdat ik er niet op in ging en ze het niet meer leuk vonden maar dat was in 7 en de meesten waren al gestop met het pesten.
Ik kom ze iedere dag tegen niet in het weekend wat ze ziten bij mij in de klas maar gelukig ga ik dit jaar naar de middelbaare 🙂.
Ik heb heel weel steun gehad van me oude juf mirjam ik heb nu nog veel aan haar omdat me ouders gescheiden zijn maar als je het wild weten moet je me topic maar bekijken.
Tip: niet op in gaan dan stop het wel ik dee het wel dus nu ben ik 4 jaar gepest al je dat niet wilt volg dan met tip op

---
Hoe oud ben je? ( Als het anoniem moet blijven, zet dan een streepje neer )
13
Een beetje niet heel erg ( omdat ik lang haar had dus noemde ze me hitler terwijl mn haar blond is wtf?)
2 jaar
Ik zag in dat ik op een nerd leek en heb mn haar kort geknipt ( toen was het pesten wel voorbij)
 Ja dagelijks we zijn nu zelfs vrienden
Je echte vrienden
VERANDER JEZELF NIET ze zeggen  trouwens dat slaan niet helpt . Soms wel
Mijn naam zeg ik liever niet, ii ben 14 jaar en ja ik ben vroeger veel gepest omdat ik wat te dik ben en snel boos word ( dat vinden ze blijkbaar leuk)
Ik werd vooral gepest op de basis school en ik was dus ook erg blij dat ik naar de middelbare ging, hier werd ik weer gepest en werd ik boos. Toen ( ik weet dat het geen goede oplossing is en ik ben er ook niet trots op) heb ik een keer in een woedeaanval de pesters aangevallen en geslagen en toen was het pesten ook opgehouden. Ik kom de pesters nog wel eens tegen in de gang maar ze doen niks meer. En als je veel last hebt kan je altijd naar de vertrouwens persoon gaan       ( hielp wel een beetje ) hoop dat dit geholpen heeft.

Hoe oud ben je? ( Als het anoniem moet blijven, zet dan een streepje neer ) 13 jaar...

Ben je vroeger/nu ooit gepest? En waarom? Tjaa, ik noemde het toen pesten... omdat ze niets beters te doen hadden :S wa

Zoja, Hoelang heeft dat geduurt? 1,5 jaar

Hoe is het uit eindelijk gestopt? K ging naar een andere school

Kom je de pesters nog wel eens tegen? soms

Volgens jullie ervaring, naar welk persoon kun je het best toe gaan als zoiets gebeurd? Naar je vriend/vriendin. Als het heel heftig wordt naar je mentor/ouders

Heb je nog tips voor mensen die op dit moment worden gepest en dit lezen? Ga er iets mee doen. Laat het niet wachten tot het vanzelf overgaat, want daar verpest je je leven mee.
Wat is je naam? 
"Flappie" 
Hoe oud ben je?
14
Ja, omdat ik "anders" was. 
Vanaf groep 4 t/m groep 8
Ik ging naar de middelbare school en er ging niemand van mijn basisschool naar die school
Alleen het zusje van een van die pesters en haar moeder (zusje zit nu bij mij op school en de moeder geeft Nederlands bij mij op school)
MENTOR!!!
Praat er over en vraag hulp! Trek je er niets van aan en wordt er niet onzeker van, je bent leuk zoals je bent!!!

xxx
naam: themask
leeftijd: 17
vroeger gepest: Ja 1 jaar op de bassisschool, maakte het uit met mn toemalige vriendje daarna een jaar lang dood gepest door hem en zijn vrienden.
hoe gestopt: Ik was sterker dan de pesters 
ja vaak: onze ouders zijn vrienden, nu alles weer prima
naar wie toegaan bij pesten: iemand die je vertrouwt (in mijn geval de docent)

xxxx
Naam: Alina
Leeftijd: 15
Word momenteel gepest, omdat ik stevig gebouwd ben.
Het duurt nu al 3 jaar.
Ik zie ze iedere dag op school.
Een goede vriendin, docent. Familie.

Stay Strong!

Reageer