doordat ik rood haar heb word ik gepest

• 21 January 2012
  • 21 reacties
  • 3215 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik word vaak gepest op school toen ik nog op de basisschool zat werd dat steeds erger omdat ik rood haar heb!!
ik zit nu op de middelbare school en word daar nog erger gepest ik vindt het nu echt niet meer leuk!!

het slaat nergens op ik ben hier heel verdrietig over wie kan me helpen?http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/mad.png

21 reacties

Ze zijn gewoon jaloers op je mooie haar ;D
Maar als je het echt niet leuwk vind kan je je haar verven
je zou idd je haar kunnen verven heb je er ook al met je mentor over gepraat of tegen hun gezegt wie jouw pesten.? miscchien moet je dat eens die je mentor kan je vast helpen of iemand anders bij jullie op school.
Succes!
klopt maar ik heb het al welleens tegen me mentor gezegt maar het helpt niet!!! ik word het nu gwn zat!
heb je het ook al tegen je ouder verteld misschien dat die een gesprek aan kunnen gaan met je metor of iemand anders bij jullie op school of als ze je weer peste een keer vol uithalen bij mij is het toen ook op gehouden.
ik snap het heel erg goed een van mijn BFF heeft ook Rood haar ze word vaak Ginger genoemd maar het lulige is dat ze Ginger heet
Haha, dat is idd best lullig..
Nou mischien moet je je anders gaan gedragen..
Door ook grappig te doen over je eigen haar..
Ik heb het normaal ook niet echt op gingers..
Maar bij mij zit er 1 in de klas en die gast is echt zo geniaal..
Hij zegt zelf ook dat tie ginger is en kan ook best lache om die antiginger filmpjes..
Je moet je gewoon wat zelfvertrouwen geven door middel van jezelf in de groep te mengen..
Hoi leroy,
Trekt je er niks van aan. Ik ben naar een vertrouwenstraining geweest. Dit werkte heel goed, Ik ben nu een stuk zelfverzekerder 🙂.
Ikzelf heb geen rood haar, maar ik zie heel vaak hoe mijn vriendin word gepest. Ze vind het heel erg, en ik leef echt met haar mee.Ik zeg altijd tegen haar dat ze gewoon rechtop en zelfverzekerd moet gaan staan. En vaak als mensen ginger naar haar roepen, roepen we allebei tegelijk iets raars terug. Dan schieten we in de lach en kijken die mensen ons een beetje raar aan, maar dan zijn ze wel stil. Als jij hun laat blijken dat het je niet raakt en dat jij trots op jezelf bent, gaat de lol er voor hun er al snel af.
Klopt helemaal!

Zo mag ik het horen!
niks van aantrekken, als je het nog niet wist de meeste mensen pesten omdat die ook gepest worden, onzeker zijn of erbij willen horen 🙂 als je weer wordt gepest gewoon negeren, dan vinden ze het uiteindelijk niet meer leuk of gewoon laten zien dat je er trots op ben 😃 gewoon zeggen ''ik ben er trots op en daar kan jij niks aan veranderen, als jij het niet mooi vind heb je gewoon pech :)'' zoiets, ik bedoel wat kan jouw het schelen wat andere mensen van je denken als je dat mooi vind moet je het gewoon doen http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/tongue.png
Gewoon negeren,
je moet zo denken: het zijn gewoon mensen met geen gevoelens.
Als ze nog een keer wat tegen je zeggen over je haar moet je maar gewoon er een grapje overmaken.
Mensen met rood haar zijn juist bijzonder, wees er trots op ookal krijg je de kans bijna niet!!!
ik vind dat je iemand met rood haar niet hoort te pesten want ik vind dat echt super mooi!!!
zelf wil ik dat eigenlijk ook wel maar ik heb blond haar dat veranderd in bruin hoe ouder ik word hoe bruiner..
maar ik vind rood haar echt super en je kan er trots op zijn want niet veel mensen hebben rood haar

liefs
Hee,
Ik snap precies hoe je je voelt.
Mijn beste vriendin heeft ook rood haar, maar die heeft het bruin geverft.
Zij zit er ook heel erg mee en ook naar haar werd weleens ginger geroepen, maar je moet je daar helemaal niks van aan trekken hoe moeilijk dat af en toe ook is. Het is ook gewoon je leeftijd dat je onzeker bent over je uitelijk maar dat gaat vanzelf wel weer weg, en je moet maar zo denken over tijdje worden de kinderen die dat tegen je zeggen ook ouder & wijzer en dan houden ze er echt wel mee op.
Sterkte ik hoop dat je er wat aan hebt!
x
Ze pesten niet om je rode haar, maar om je houding, nu kom je binnen onzeker.
Dit is het goudmijntje voor pesters.
Schouders naar achteren kin naar voren. (of nou ja, niet helemaal, anders staat het stom XD)
En wees niet bang om te vragen of ze kunnen stoppen.
Op mijn school moeten 2 vrienden van mij een presentatie over pesten doen omdat ze mensen pesten.

Fact:
Pesters zijn probleemkinderen die het thuis niet zo leuk hebben zoals jij.
Ze hebben niet veel vrijheid, worden misschien geslagen of mishandeld in erge omstandigheden.

En omdat ze buiten zijn kunnen ze alles maken, alles maken wat ze maar willen.

Dit is een natuurlijke psygische reactie. Ze willen ook grenzen verleggen en ontspannen. maar dat kan niet.
Ze hebben hulp nodig en dat moet je maar even in je hoofd houden tijdens dat ze je weer pesten.

Waarschuwing:
ZELFMOORD IS GEEN OPLOSSING.
GEDULD EN PRATEN WEL.
ZOEK HULP, EN UITEINDELIJK KRIJG JIJ HET OOK!

Sterkte! Jos.
Ik durf te wedden dat ze allemaal hardstikke jaloers zijn op jouw haar!

Pesten is niet leuk, dat weet iedereen. Als je er echt helemaal gek van wordt, kun je er altijd nog voor kiezen om het te verven. 
Overleg het eens met je ouders!

Stay strong! Je kunt het :o
Ik heb ook een zus met rood haar en die werd vaak ginger/vuurtoren etc genoemd maar dan ben je ook wel gewoon zielig als je dat doet. Als blonde mensen je uitschelden kan je altijd nog dom blondje roepen.
Ik zou naar je mentor gaan want dat helpt vaak wel.
-Spike
Heyy Leroy,

Hoe gaat het nu ?

xxx mij
leroy,
ik heb zelf ook rood haar.
ik ben ook wel eens uitgemaakt voor vuurtoren enzo maar niet gepest.
als ik jou was zou ik naar je mentor of een vertrouwingpersoon op school gaan.
misschien kan die je daarbij helpen.
xxx
en suc6
Hey Leroy,
Ik ben een jongen van 13 ik heb ook rood haar en ben een tijdje gepest en word nogsteeds toegeroepen met: ginger, vuurtoren etc. Het zijn vaak dezelfde mensen die dat doen. Geloof het of niet maar ik heb er over nagedacht om zelfmoord te plegen omdat ik zo erg gepest werd. Ik ben er soort van overheen gekomen door me er niet voor te schamen en door mijn vrienden. Wat ik wil zeggen is dat je er trots op moet zijn.
ZEKER NIET JE HAAR VERVEN dat geeft een uitstraling dat je je schaamt of dat je bang bent. Wat ik nu vaak doe is als het dezelfde mensen zijn, ze gewoon heel hard te vernederen voor hun vrienden dat is mij in ieder geval wel gelukt: het waren 2 jongens ( van die jongens die mij alleen toeroepen/pesten als ik alleen ben, als ik met mijn vrienden was durfden zij het niet en ook niet als zij alleen waren) echte lozers dus. Een keer liepen ze naast me met hun vrienden en riepen wat dingen naar me. Toen zei ik: zo he sta je ff stoer te doen voor je vrienden?of heb je die niet? Dat vond hij niet leuk en hij kwam op me af om me te duwen, ik bukte en haakte hem hij viel heel hard en zijn vrienden waren hem aan het uitlachen. Daarna heb ik nooit meer van ze gehoord
De mensen die het roepe; zijn vaak gewoon jaloers of proberen stoer te doen door andere te kleineren, laat je dus niet kennen en wees er trots op.
Wat n onzin. Bij mij is iedereen met rood haar gepest. Maar met onze vrienden beetje terug stokene en daarna durven ze echt nie meer. Ze pakken altijd mensen die ze als zwak zien. Zodra dr een groep is durven ze niks meer. Of zodra ze alleen zijn en ze persoonlink aanvalt. Pfoeeh. Want zijn ze dan nog stoer....
Xx

Reageer