Vraag

Buitengesloten in groepje van 3

  • 22 May 2020
  • 2 reacties
  • 167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,

 

Ik loop al een tijdje rond met iets. Een tijd geleden ging ik om met L en T, we waren jaren met z'n drieën onafscheidelijk. Na verloop van tijd groeiden we uit elkaar en we hadden allemaal volgens mij zoiets van 'so be it'. Geen ruzie of iets maar soms klik je niet meer en zoek je andere vrienden. Beide kanten af en toe teleurstellingen en zo stopt het op m'n geef moment.

Nu een tijd verder ben ik met twee andere vriendinnen heel goed bevriend. Een daarvan is hier pas komen wonen en de andere vriendin ken ik al langer maar ging ik niet perser mee om. We spreken af en toe met z'n drieën af maar de andere twee, S en I, spreken ook heel veel m'n tweeën af.  Nou zitten S en I met mij in een groepje, maar ook met L! T gaat met andere meiden om inmiddels. Dus S, I en L spreken met elkaar af soms en S, I en ik ook. Ik heb wel eens voorgesteld om gewoon iets met z'n vieren te doen. L heb ik heel lang niet gesproken en niet mijn type vriendin meer maar who cares? Waarom zo ingewikkeld doen? Ik had het een keer voorgelegd en kreeg te horen dat L mij er absoluut niet bij wilde, meer weet ik niet.

 

Om het even te verduidelijken. S en I spreken vaak met elkaar af, ik en I ook echt veel en S en L ook wel af en toe. Dus de twee meiden S en I kunnen goed met elkaar en zij allebei apart met L en met mij. 

Nou zouden S, I en L dit weekend weg gaan naar Zeeland en ik voelde me daar best rot onder en dat weten ze. Uiteindelijk bleek L niet mee te mogen wegens Corona ofzo en nu zijn ze met z'n tweeën. Aan de ene kant had ik me tweede keuze gevoeld als ze mij nog hadden gevraagd en snap ik dat het met z'n tweeën ook leuk is. Ik voel me alleen gewoon echt buitengesloten en een soort vriendin 'wanneer het hun uitkomt'. Ik heb trouwens ook andere vrienden hoor maar deze meiden wonen als enige dichtbij en ik wil de vriendschap niet kwijt. Als ik er bij ben is het ook altijd gezellig maar dan zijn ze weer zonder mij en heb ik zoiets van waarom niet met L erbij met z'n allen wat doen?

 

Weet iemand raad? Ik heb het dus al wel eens voorgelegd maar het lijkt erop dat S en I het prima vinden zo want ja zij vallen er in ieder geval nooit buiten… 

 

Groetjes, anoniem

 


2 reacties

Ik heb het zelfde, maar dan met z'n drieën. Ik zou niet te veel naar hun toe trekken want ze geven eigenlijk niks om je. Ik zou andere vriendinnen zoeken (die wel om je geven) ook al is dat best moeilijk. De eerste paar dagen is het moeilijk om andere vriendinnen te zoeken maar het lukt je uiteindelijk wel.

En onthoud jij kan er niks aan doen zij zijn degene die jou buitensluiten je verdient het niet.

Liefs: Noortje:kissing_heart:

Hmm… Lastig dit, ik vind het zelf ook vervelend als vrienden van mij ergens naartoe gaan met iemand anders. Maar ik denk dat je met hun moet afspreken en echt laten zien dat je verdrietig bent. Maar uiteindelijk moeten zei kiezen en kies jij niet hun vriendinnen! Dat moet je wel in je hoofd houden.

Reageer