Buitengesloten en alleen

  • 8 October 2018
  • 5 reacties
  • 212 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben F (anonieme naam) en ik voel me erg alleen en buitengesloten in mijn klas, ik zit momenteel in havo klas 2 en ben 14 jaar en verlegen ik zie heelveel jongens enzo met elkaar praten enzo maar ik heb dat niet, ik zit bijna altijd alleen in de klas ik probeer soms te praten met anderen maar dan negeren ze me als ik naast iemand ga zitten dan gaat degene meestal ook weer naast iemand anders zitten ook is er iemand in mijn klas die ik mag en hij mag mij ook wel en als we naast elkaar zitten dan ben ik vaak mezelf (lachen veel kletsen enzo) maar het liefst zit hij ook naast iemand anders er zijn ook 2 jongens die mij erg irriteren, zoals: "we gingen toch iets doen in de pauze? (iets waar ik niet over wil praten online het liefst)" of "raak hem niet aan dan krijg je korstjes (Ik had eczeem dat korstjes en huidschilfers op mijn gezicht veroorzaakte een tijdje)" andere mensen negeren me gewoon en volgensmij merken ze wel dat ik alleen ben maar doen ze er niks aan, ik heb er al met mijn mentor gepraat maar die doet niets eraan, ik heb ook met mijn vader en moeder gepraat die willen dan dat ik naar een andere klas ga maar sommige mensen in die havo klassen mogen mij ook niet, kinderen in de atheneum klassen (mijn school heeft havo en atheneum) mogen me wel en ik heb daar ook veel vrienden, ik wil ook wel naar een andere havo school in de buurt gaan maar mijn vader moeder willen dat niet en dat kan waarschijnlijk ook niet

5 reacties

heyo,
zo te zien heb je het al besproken en dat vind ik goed van je!
ik zou het alsnog even aankaarten bij je mentor in de hoop dat ze er dit keer wel wat mee doet.

verder heb jij iemand waar je wel redelijk mee overweg kan, is het misschien een oplossing dat als jij een groepsopdracht heb en je daar 3/4 personen voor nodig heb jij, die jongen en 2 andere gaan samenwerking?
hierdoor raak je beter bevriend met die ene jongen en die andere 2 zien dan ook jou als jij jezelf bent en dan haal je daar misschien een vriendschap uit
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Dat ik heb ik al 3 keer gedaan en de andere 2 jongens bekritiseerden mij erg vaak over bijv: "neeeee, dat is helemaal fout", "jezus ben je dom ofzo"
ah, en een ander groepje? ik hoop namelijk niet dat je hele klas zo is
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

jammer genoeg wel
ow wauw kinderachtig zeg, ik zou dan toch naar je mentor/afdelingshoofd gaan en erover gaan praten en misschien naar een iets betere klas gaan of een andere oplossing denk aan een nieuwe school.
wat je misschien ook denkt bij een nieuwe school, gepest worden moet je niet accepteren. dit kan jou mentaal kapot maken en dat is dan iets waar je ook last van gaat hebben.

Reageer