Buitengesloten door vriendinnen

  • 15 April 2015
  • 11 reacties
  • 7471 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

ik heb heel erg het gevoel dat ik buitengesloten wordt door mijn 'vriendinnen'. Ik weet niet eens meer of ik ze nog wel vriendinnen kan noemen. Het zit namelijk zo. Wij zijn dus met zijn vijven en telkens als we iets met zijn tweeën gaan doen gaan 'N en I met elkaar en L en E. Ik blijf dus steeds over en nu moet ik mijn spreekbeurt ook weer alleen doen. Als we ergens zitten en de docent zegt 'er mogen maar vier aan die tafel'. Zijn ze allemaal stil en zeggen ze ik ga niet weg. Ik moet dan meestal weg. Maar laatst bleef ik een tijdje zitten en keken ze mij en L heel erg aan. L vertrouw ik zeg maar het meest en ik vind haar ook het aardigst. Ik wou haar niet dwingen om weg te gaan dus ging ik toen maar weg. Maar die docent zei toen tegen E dat zij ook weg moest. Toen E en ik samen aan de tafel zaten hoorde ik N en I een poosje zeggen dat het dom was dat zij weg moest enzo. Ze vonden het blijkbaar niet erg dat ik weg moest. 

Dit is al erg maar vandaag is er iets wat ik zelf veel erger vind gebeurt. I gaat binnen kort verhuizen dat vind iedereen (ik ook) heel erg. Ze is namelijk grappig en je kan wel leuk met haar praten. Dus N L I en E konden niet uitgepraat raken over hoe ze elkaar gaan missen. Ik heb zelf ook gezegd dat ik haar heel erg ga missen en dat het heel jammer is dat ze weg gaat. Daarna was het weekend en blijkbaar hebben ze met zijn vieren bioscoop kaartjes gekocht en gingen ze op woensdag (dat is wanneer dit geschreven is) met zijn allen naar de bios en andere leuke dingen doen. Dit kwets mij heel erg ze bleven namelijk maar praten over hoe leuk het zal worden en dat ze eerst nog patat gingen eten bij I thuis en zo. Het was inmiddels dinsdag en ik zette me er over heen. Vragen heeft toch geen zin want ik wil het niet voor ze verpesten. Ik had heel erg gehoopt dat ze mij toch nog mee zouden vragen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ik ben heel erg teleurgesteld vooral in L ik dacht dat zij mij nog wel mee zou willen omdat N I en E soms nog al samen klitten. Maar nee dus. Ik dacht ik ga vanavond zelf lekker op Netflix een film kijken en me er gewoon bij neerleggen. Maar dan kijk ik op Facebook en zie een foto van L N E en I met  B er bij. Dit kwetste me nog meer, B is namelijk alleen een vriendin van L en een beetje van N en E maar daar gaan ze wat minder mee om omdat B in een andere klas zit. Ik kon wel janken toen ik dat zag. Die foto alleen al van hun vijfen die het heel gezellig hebben terwijl ik thuis wat zit te no-life'n. Maar dat B er wel bij mocht en ik niet doet me nog meer pijn. 

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Soms kunnen ze namelijk ook wel heel aardig zijn. Maar ik ben het ook zat om aan te horen hoe leuk zij het met elkaar hadden en op Facebook allemaal spam van foto's met elkaar te zien. Dat doet echt pijn. Het is zo dat ik niet op de foto wil omdat ik er nooit mooi opsta (ik kan niet goed voor de camera lachen). Maar ik zou er wel blij van worden als ik met hun op de foto kon en het dan ook op Facebook te zetten. Ik ben al best onzeker en dit alles maakt het alleen maar erger. Weten jullie wat ik moet doen? Hebben jullie tips? 

Tolkienite

11 reacties

Wat erg om dit te horen. Ik snap hoe je je voelt, mijn vrienden hebben mij ook een tijdje buiten gesloten, terwijl ze ook heel aardig konden zijn.
wat ik heb gedaan is dat ik aan de gene die ik het meeste vertrouwde van mijn vriendengroep heb gezegd hoe ik me voelde en gevraagd wat zij ervan vond. Ik kreeg uiteindelijk enorme ruzie met mijn vriendengroep omdat ik dit had gezegd en nu ben ik niet meer met ze bevriend. En om eerlijk te zijn is dat beter. Ik heb nu veel beter vrienden gevonden en ik heb ontzettend veel lol met ze. 
Mijn advies is om hun uit je leven te zetten als het nog langer door gaat en kijk of je misschien nieuwe vrienden kan maken.
Ik hoop dat dit heeft geholpen,

Veel liefs en succes,
x mij
Hey ikweetgeennaam00, heb jij nieuwe vrienden op school gevonden of ergens anders? Ik zou namelijk wel graag het willen vertellen maar het probleem is dat ik bang ben dat ze boos worden. Ik heb vanmiddag namelijk met N samen gefietst naar school en dat was weer wel heel gezellig. Het probleem is, ik wil ze niet kwijt maar ik wil er ook niet steeds buitenvallen. Weet iemand misschien hoe ik niet meer buitengesloten word?
Hey tolkienite,
Ik heb vrienden gemaakt op een schoolreisje, want dat was met alle klassen van mijn afdeling bij elkaar en ik heb vrienden op basketbal gemaakt.
Ik denk dat een tip om niet meer buitengesloten te worden is om te vragen wat nou precies het probleem is. Ik zou dit doen op momenten dat je 1 op 1 met een van je vrienden bent en als diegene in een goed humeur is. Als ze geen reden hebben is mijn advies echt om andere vrienden proberen te maken.
Groetjes, ikweetgeenaam00
Hey ikweetgeennaam00, ik wil dit opzich wel proberen maar hoe doe je zoiets? Ik ben zeg maar nooit heel goed geweest om over 'gevoelens' en dat soort dingen te praten. Ik ben heel erg bang dat ik iets verkeerds zeg en het dan al helemaal verpest. Aan L wil ik het wel vertellen want zij is wel de aardigste en zij doet het ook niet echt heel erg. Ik denk wel dat ze lief zou reageren maar alsnog weet ik niet hoe ik het moet doen. Kun jij me helpen?
Ik zou eerlijk zeggen dat je de laatste tijd het gevoel hebt dat je er niet meer helemaal bij hoort. Waarschijnlijk snapt ze eerst misschien niet wat je bedoelt,dus dan zou ik haar een voorbeeld geven. Je kan ook vertellen wat je op dit forum hebt geschreven.
Als je nou niet uit je woorden kan komen, kan je ook alles opschrijven in een brief. Deze kan je dan aan L geven en dan kan ze hem lezen terwijl jij erbij bent, zodat jullie er ovee kunnen praten.

heey ik had ditzelfde probleem ook ik werd vroeger ook gepest op de basisschool en ik heb er nog steeds een beetje last van. Toen ik op de middelbare school kwam ging het weer goed ik zat net als jou in een groepje van 5 meiden eerst waren het er 7 maar die twee gingen al weer weg door een meisje ik noem haar even P even later in het jaar ging er nog een meisje uit dat groepje door p en k ik had het zelf niet eens door. Maar een tijdje geleden was ik zelf aan de beurt ik werd er gwn zonder reden uitgegooid. Ik ben nu nog steeds bezig met aanmezelf werken nieuwe vriendinnen maken op cursus en met vetrouwenspersoon praten dat werkt echt! Maar alleen deze meiden doen echt geen moeite meer voor jou zoals ik nu lees ben je bang om er buiten te vallen maar je valt er al buiten 😞 Je kunt beter andere vriendinnen maken bijv op sportclubs en andere meiden in je klas. DIt is natuurlijk wel moeilijk kijk ook nog is naar hogere klassen dat heb ik ook gedaan en nu heb ik echt de allerbeste vriendin van de wereld . Ik kan je niet heel veel tips geven om niet buitengesloten te worden want ik word dat ook nog steeds. Maar probeer andere mensen te zoeken of praat met ze en vraag wrm ze je zo buitesluiten. Het is echt heel erg kut ik maak het nu zelf ook mee. Als je is wilt praten ben ik er 😃
weetje die kinderen die pesten zijn gewoon jarloers echt waar 😃
Helluw
Best kut wat je meemaakt. Je verdient betere vrienden. Het beste wat je kan doen (denk ik) is om tegen dat aardige meisje te zeggen hoe jij je voelt...
Als je ziet dat er niks veranderd , dan zou ik gwn niet meer met ze omgaan. Cuz wrm zou je met mensen omgaan die gemeen zyn, als er ook nog veel aardige mensen zijn die jou blij maken..?
Ik zelf maak altijd vrienden op alternatieve meetings, en op internetsites als omegle. En op school stond ik gwn altijd bij de mensen die hetzelfde hddn waardoor we met zn alles vrienden zyn geworden xD Ms ook n tip voor jou. Probeer nieuwe mensen aan te spreken die ook beetje alleen zijn en wie weet worden jullie worden :3

Veel succes.
Ik maak nu net hetzelfde mee ik nodig een a uit op te komen spelen maar voor haar verjaardag mag e bij a komen slapen terwijl e a ni uitnodigd in de kerstvakantie en e zij dat a zij dat e mij moest laten vallen en a zit vaak over e en mij te roddelen en dat is ni leuk dat ik ni mag komen ik doe er echt alles aan om het terug als vroeger te krijgen maar niets werkt e zij dat ze a niet meer leuk vond maar nu gaan ze wel afspreken ook leuk hoor ik had het kunnen weten ik kan niemand vertrouwen ik ben alleen ik mis de tijden van vroeger ik mis echte vriendinnen
Heey, ik herken je verhal wel een beetje ik zit namelijk nu in de 2e maar vorig jaar dus in de 1ste. Toen ik in groep 8 zat eind groep 8 had ik een kennismaking met mijn nieuwe klas op de nieuwe school. Ik werd toen al bevriend met 1 meisje die ik heel aardig vond. Toen het zomervakantie was werd ik samen met dat meisje toegevoegd aan een whatsapp groep genaam best friends for live we werde toegevoegd door 2 meisjes uit onze nieuwe klas zij waren al beste vriendinnen. Bij de kennismaking gingen hun met ons praten alleen vond ik hun een beetje artogant overkomen. Toen de app was aangemaakt hebben we veel geappt en was alles super leuk op school de eerste paar weken was het super leuk. Maar daarna begon ik steeds meer het gevoel te krijgen buitengesloten te worden. Zoals jij al zei ik had ook dat ik vaak ergens anders moest gaan zitten als we niet met zijn 4 konden. Ook was het zo dat hun in hetzelfde dorp wonen als waar mijn school staat en ik woon in het dorp daarnaast zegmaar dus voor mij is het een uur fietsen naar school 20 min met de auto. Hun spraken heel vaak met elkaar af zonder mij uberhaupt te vragen. Ik begon het steeds minder leuk te vinden met hun toen ben ik naar mijn mentor gegaan zij heeft mij heel erg geholpen. Ondertussen kregen die 3 vriendinnen allemaal ruzie met elkaar en dan was het weer goed en dan oppeens was er weer ruzie. En als ze dan ruzie hadden deden ze wel heel aardig. In het midden/ eind van het schooljaar ben ik eens met andere meiden uit mijn klas beginnen om te gaan. Toen kwam ik er achter dat dat veel leuker was toen ik dat vaker deed merkten die meiden dat en vroegen ze of ik niet liever met die meiden uit mijn klas om wou gaan. En ik zei van wel maar niet dat ik ruzie wou ofzo. Dat was een goede beslissing ik heb geen ruzie met hun en die andere meiden zijn nu mijn allebeste vriendinnen.
Mijn tip is: praat erover en ga eens met anderen om misschien gaat dat wel hetzelfde als bij mij en zijn dat wel echte vriendinnen.
Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.
Veel succes dan maar!

Xxxx doegg
Hey!

Ik vind het super vervelend om te horen dat je dit mee maakt, en hetzelfde geldt voor de andere op dit forum. Ik heb hetzelfde mee gemaakt, dus ik snap ongeveer hoe je je voelt. Mijn vriendinnen gingen me ook heel erg buitensluiten, en ze praatte over me achter mijn rug om. Ik heb het een paar keer gelaten, en daar heb ik nu spijt van, omdat ik ze echt over me heen liet lopen. Ik was het na een tijdje zat, en toen ben ik wat meer gaan praten met andere meisjes in de klas. Het was niet persee even gezellig, maar ze waren ontzettend lief, en dat meende ze. Ik voelde me eerst dus heel eenzaam, maar naar mate ik meer met hun om ging voelde ik me vee beter omdat ik met mensen omging die me blij maakte. Uiteindelijk zijn mijn 'oude' vriendinnen naar me toe gekomen om hun excuses aan te bieden voor het buitensluiten, dit was wel pas na 2 maanden. Hierdoor heb ik wel geleerd om me dus echt te omringen met de juiste mensen, ookal is die stap zetten best wel moeilijk.

Mijn advies: Probeer ze eerst uit te leggen hoe je je erbij voelt. Je zei dat je L het aardigst vond, praat eerst met haar. Je hoeft niet bang te zijn om iets fouts te zeggen, dat kan namelijk niet omdat je gewoon zegt hoe je je voelt bij deze situatie. Als het goede vrienden zijn zullen ze proberen je te begrijpen, omdat ze horen dat je je niet goed voelt.

Probeer alsjeblieft mensen te zoeken die je wel blij maken. Als je vriendinnen je in de steek laten, zijn het dan wel de juiste vriendinnen? Dit is heel moeilijk om te horen, want de keren dat je samen met hun bent heb je denk ik super veel lol met ze, maar als je het aangeeft en ze er dan nogsteeds geen rekening mee willen houden, probeer dan te kijken of ze het wel waard zijn.
Hey,

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem want ik word op dit moment ook buitengesloten door me vriendinnen.

Als ik jou was zou ik met ze erover gaan praten wat je er van vind en als het echte vriendinnen zijn accepteren ze het en willen ze voor je veranderen

Reageer