Broertje gepest

  • 16 May 2018
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb een broertje van 10 jaar, hij vertelde vorige week toen we uit eten waren dat er een opmerking over hem werd gemerkt door zijn droge huid en dat dat nu heel vaak tegen hem wordt gezegd, hij begon in het restaurant zelfs te huilen omdat hij het echt niet meer leuk vind. Ik denk dat die kinderen het gewoon als grapje bedoelen en het als bijnaam zeggen, maar hij vind het niet fijn. Hij is al naar de juf geweest om het te vertellen maar de juf heeft er niet zoveel aangedaan, me ouders vinden het ook vervelend maar weten niet wat ze hier verder nog aan kunnen doen ipv naar de kinderen die het zeggen toegaan, dit lijkt mij geen goed idee, aangezien ik denk dat ze het als grapje bedoelen en dat ze hem dan als mietje gaan zien, weet iemand wat te doen in deze situatie ?

4 reacties

Hoi,

Ik zou proberen om je ouders naar de juf te laten gaan. En hij is niet meteen een mietje als zijn ouders erbij worden betrokken. Dus laat ze gewoon naar de juf gaan samen met je broertje en dan vertelt je broertje wat er aan de hand is. En als dat niet werkt kan je altijd nog naar de directeur gaan want sommige juffen doen er niet veel aan.

Hoop dat je hier wat aan hebt xx
[quote=Ikwilanoniemblijvenlmaox]Hoi,

In ieder geval heel erg bedank voor je reactie!! ik ga kijken wat ik ermee kan.
Wat ikwilanoniemblijvenlmaox zegt is een optie. Heeft je broertje misschien op school een vertrouwingspersoon. Hierbij kan hij zijn verhaal kwijt en er ook echt iets mee doen. Ik hoop dat dit lukt.

Groetjes zane21
Yasss ik vind t cool dat mijne een optie is??

Reageer