Bijnaam verpest mijn leven...

  • 7 March 2018
  • 5 reacties
  • 978 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mijn naam is Robbie. Ik zit in de vierde en wordt geplaagd/gepest. Sinds ik op de middelbare school zit wordt ik niet meer gepest, tot ik in 4e kwam. Ik zit op de havo en veel kinderen uit mijn klas komen van vwo, vmbo en mbo. Eerst dacht ik dat mijn klas wel meeviel totdat ik ziek werd in de werkweek (reis met je School naar buitenland) ik had overgegeven en kreeg veel opmerkingen naar mijn hoofd dat door mij de wc stonk, maar dat was niet zo... Daarna bedachten een paar jongens uit mijn klas een bijnaam die ik niet zo leuk vond. (Ik weet van een van die jongens dat zijn moeder een paar jaar geleden was overleden, maar ik heb hem daar nooit zelf over horen praten). Eerst dacht ik dat het wel zou overgaan totdat iedereen van de bovenbouw wist wie ik was... Ik heb daarna maar zelf besloten om mee te gaan lachen dit heeft enigszins een beetje geholpen. Ik besloot daarom zelf grappen te maken en te vertellen. Meeste mensen lachten erom. Ik vind het eigenlijk nog steeds niet leuk maar ik nu het gevoel gegeven aan mijn klas dat ik het wel oké vind... ik heb zelf op pestcursus gezeten maar die trucs werken niet op jongeren van deze tijd. Ze lachten er juist alleen maar meer om... Er zijn nog maar echt een paar dingen gebeurt waar ik zelf echt mee zat en dat was wanneer iemand uit een andere Havo klas zei dat ik een kanker homo/klootzak ben. Ik heb daar een M5 melding van gemaakt en dat is nu gestopt, maar hij noemt me nog wel bij mijn bijnaam. Ook werd ik tijdens geschiedenis een keer gefilmd en ook werden er opmerkingen gemaakt over mijn haar. Ik had vroeger altijd best wel lang haar en ben uiteindelijk naar de kapper geweest om die opmerkingen te laten stoppen. wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds mee zit. Ook worden er opmerkingen gemaakt over mijn gewicht. Ik ben best mager door iets wat te maken heeft met mijn darmen. Ook weet ik dat een keer tijdens economie iemand mijn bijnaam riep omdat ik de beurt kreeg om een vraag te beantwoorden, maar er zitten twee Robbies in mijn klas en het "moest" natuurlijk uitgelegd worden aan mijn leraar... Een van die jongens die mij dwars zit zei letterlijk dit: dat is (bijnaam) (ik) en dat is Robbie, wat ik echt vet naaiend vond, maar waar ik toch om ging (nep) lachen. Mijn duits docent was de eerste die dit hele gebeuren opmerkte, ik heb toegegeven dat ik het inderdaad pure b≪ sh$t vind maar niet super erg... Dit was ook vlak na dat het eigenlijk begon. Andere mensen in mijn klas hebben ook een bijnaam. Enige verschil is dat die mensen best populair zijn en ik niet. Ik hoopte altijd dat mijn familie er nooit iets van te weten zou komen maar nu zijn er ook een paar vrienden van mijn broer die ook meedoen met dit hele gebeuren en die hebben dit hebben verteld aan mijn broer. Mijn broer was boos op mij omdat ik zijn reputatie schendde. Ik zei tegen hem dat hij er ook gewoon wat aan kon doen door hen gewoon te vertellen om te stoppen, maar dit wil hij niet ook al zijn die gasten echt super loyaal aan hem... mijn broer klaagt ook altijd dat ik niet populair ben en hij gaat me dan ook vergelijken met de broertjes van zijn vrienden die wel allemaal popiejopie zijn... ik weet niet hoe ik dit moet oplossen... Gelukkig noemen mijn vrienden, die allemaal in verschillende klassen zitten mij niet bij die bijnaam. Behalve mijn klasgenoten waar ik soms mee optrek. Dit is niet de eerste keer dat ik bijnamen krijg van mensen. Het heeft nu echt een punt bereikt waarop ik zelfmoord gedachtes krijg. Ook spelen er steeds situatie in mijn hoofd af over hoe graag ik die pesters koud zou willen maken...

5 reacties

Zeker geen zelfmoord plegen! God heeft je niet zonder reden op de wereld gezet. Ik zou gewoon doen alsof ze er gewoon niet zijn. Alsof ze gewoon aan de andere kant van de wereld leven. Negeer ze... Dan vinden ze het uiteindelijk niet leuk meer en dan gaan ze een ander slachtoffer zoeken. Xx Famke
Hoi !
Hm , leuk klinkt dit niet , zeker omdat je al een pestverleden hebt .
Jij kan een gesprek proberen te hebben met één van die pesters , maar ik vrees dat dat niet zo zal helpen . Misschien kan je je leraar Duits / een andere leerkracht die je vertrouwt inschakelen en hem/haar vertellen dat je het echt niet meer leuk vindt ?

Ik denk dat die klasgenoten waar je soms mee optrekt beter zullen luisteren als je zegt dat je je erdoor gekwetst voelt dan de rest.
Verder denk ik dat je je er best niet et veel van aantrekt en optrekt met je echte vrienden . Het klinkt moeilijk , maar op den duur gaan de pesters het zelf saai vinden en al helemaal als je er geen reactie op geeft .( Het is trouwens geheel uit eigen ervaring dat ik spreek . )

Je hoeft zeker niet vals te lachen als je iets niet grappig vindt , zo gaan degenen die het wel grappig vinden maar je niet echt willen kwetsen , denken dat je het grappig en leuk vindt en er juist mee doorgaan . Je hoeft je ook gewoon niet anders voor te doen dan wie je bent .

Zelfmoord is echt het aller-aller-laatste wat een mens kan doen , en volgens mij zijn er meer dan genoeg oplossingen voor dit probleem dan dat je zoiets laat gebeuren , toch ?
Als je met zulke heftige gevoelens zit lijkt het me ook handig om eens een gesprek te hebben met de leerlingenbegeleiding etc .

Succes !
Groetjes , Lot
wat is je bijnaam
Gek genoeg werkte Veel van jullie tips! Daar ben ik zeer dankbaar voor. Ik heb hard geprobeerd om er niks van aan te trekken en dat is best wel gelukt. Heb m'n vrienden uit m'n eigen klas verteld over de situatie en ze begrepen mij meteen. Ik heb op eigen initiatief geprobeerd ook gesprekken te houden met een paar van m'n dwars liggers en dat ging best goed. Het bleek zo te zijn dat we van dezelfde games enzo hielden. ??
Wat leuk man!?

Reageer