Vraag

bijna mijn hele leven gepest

  • 18 April 2021
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

hoi ik ben faen en ik heb hulp nodig want ik word nu al bijna 9 jaar btw ik ben 12 lang gepest en ik word er nu wel gek van heb gepraat ben van school gewisseld maar niks stopt hoe kan ik dit laten stoppen.

en door dat gepest heb ik soms ook zelfmoord gedachten pls help.

 

alvast bedankt


4 reacties

Heey faen,

Wat naar dat je al zolang wordt gepest en ik snap dat je daar gek van word.

Zelf ben ik ook een aantal jaar gepest en mede door het pesten zit ik nu in een depressie en heb ik ook zelfmoordgedachten. Ik ben destijds ook van school gewisseld, maar dat heeft niet veel geholpen, want op de andere school werd ik nog meer gepest.

Omdat je van school bent gewisseld, is er denk ik wel iemand van het pesten weet? Het is heel belangrijk om erover te praten en er niet alleen mee te blijven rondlopen. Als het goed is heeft elke school in Nederland een protocol tegen pesten en zouden zij jou hiermee moeten helpen. Als dit niet het geval is, zou je dus om deze hulp kunnen vragen. Het lijkt me belangrijk dat het pesten wel stopt.

Ik weet dat het lastig is om er over te praten en hulp te zoeken, maar ik denk dat het je uiteindelijk wel gaat helpen. Ik heb er zelf nooit zo over gepraat, maar ik zou dat wel aan iedereen aanraden. Bij mij hebben uiteindelijk mijn ouders samen met de school ingegrepen. Het pesten is er niet mee gestopt, alleen het werd soms wel wat draaglijker. Ook werden de ouders van de pesters erbij betrokken en zo werd er wel iets aan gedaan. De school heeft toen voor mij ook gekeken naar hoe ik wel bij de klas betrokken kan worden en zo een soort groepje samengesteld. Wellicht is dat ook iets wat jij zou kunnen voorstellen om te proberen?

Heb je buiten school een vriend/vriendin? Dan lijkt het me fijn om meer met die mensen op te trekken, zodat je ook de andere kant ervaart en ook leuke dingen hebt. Het pesten is heel rot en het is belangrijk om ook te kijken naar wat je kunt doen ter afleiding of ontspanning. Misschien heb je bijvoorbeeld wel hobby's of doe je aan een sport.

Ik begrijp waar je zelfmoordgedachten vandaan komen, maar onthoud wel dat zelfmoord nooit de oplossing is. Zelfmoord is een oplossing, maar wel een heel definitieve. En ondanks dat je zolang gepest word, is zelfmoord definitief voor een tijdelijk probleem. Het geeft aan dat er iets niet goed gaat en je daarvoor geen oplossing meer ziet, daarom is het belangrijk dat je hieraan gaat werken. 

Je kunt ook altijd eens met iemand van 113 Zelfmoordpreventie over je zelfmoordgedachten praten. Zij zijn hier speciaal voor, willen naar je luisteren, oordelen niet en kunnen met je meedenken. 113 is 24/7 open en je kunt gratis en anoniem chatten of bellen (0800-113 of 113)  Op hun website staat nog meer informatie en tips. 

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes,

Simply Me

Dit klinkt misschien raar en nutteloos, maar het gaat na een tijd over. Ik snap wat je doormaakt, Ik ben zelf ook ruim zeven à acht jaar gepest. Praat er met je ouders over, met je mentor of een docent bij wie je je vertrouwd voelt. Er over kunnen praten helpt al heel erg veel. Het zorgt er voor dat je minder dat opgekropte gevoel en vaak het gevoel dat je alleen bent hebt. Ik heb zelf ook een tijd gehad dat - zoals ik dat zei - het allemaal van mij niet meer hoefde. M'n moeder durfde me een tijd niet alleen te laten, ik heb haar dit verteld. Ik ben in de tweede blijven zitten hier heb ik 'voor gekozen'. Ik ben nu zestien en ik ben op emotioneel vlak twee jaar jonger in m'n hoofd, plus ik ben een ADHD -er. In dat jaar kreeg ik twee vriendinnen en boeide me die 'kut' opmerkingen me vrij weinig. Het kwam alsnog wel binnen, maar ik had het naar m'n zin in de klas. Dus was dat gevoel toch minder. Dit schooljaar zit ik met alleen maar jongens in de klas en dit is eigenlijk het leukste schooljaar wat ik ooit heb gehad. Ik ga op m'n volgende school, na m'n examens (#Stressssss), de jongens echt missen. I'M ONE OF THE BOISZ! Ik hoop dat je heir wat aangehad hebt. Als je nog iets wilt vragen, of praten kan dat. 😉 

Reputatie 6
Badge +12

Praat met een psycholoog en mentor

Ik denk, persoonlijk. dat het ligt aan skill issue? als je 9 jaar word gepest dan doe je iets terug, fuck die directeur die gaat er niks aan kunnen doen. ik zou ze persoonlijk ALLEMAAL in elkaar slaan, de Lui die dat doen. LOL #zoekhulpmaarnietbijmij #mailalleverdereinfonaarinfo@idontgiveafuck

Reageer