Vraag

betrapt met bedplassen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik ben Zina, meisje van 14 jaar en ik plas nog in bed dus draag drynites. Ik heb daar geen probleem mee, maar een ex-klasgenoot van mij is erachter gekomen en heeft een screen als "bewijsmateriaal". Hij zegt dat ik 5 opdrachten moet doen. Als ik dat niet doe gaat hij het tegen iedereen vertellen en dat wil ik uiteraard niet! Maar ik wil ook niet die opdrachten doen want die zijnevht ranzig! Da zijn zo'n dingen als kaka doen in een drynites en een filmpje ervan naar hem sturen.

Wat moet ik nu doen?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou naar je mentor gaan en aangeven dat dit gebeurd. Je hoeft echt niet naar die jongen te luisteren.

Hoe dan ook niet toegeven aan deze chantage. Bespreek dit z.s.m. met je ouders, mentor of iemand anders die je vertrouwt. Wat een klootzak… you’ve got this!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Zina7,

Wat vervelend dat een ex-klasgenoot er achter is gekomen dat je nog in bed plast. Hoe is hij hier achter gekomen? En hoe heeft hij hier een screen van kunnen maken? Is het erg duidelijk?

Het beste wat je nu kan doen is iemand in vertrouwen nemen en erover praten. Het liefst natuurlijk je ouders. Maar een andere volwassenen als je mentor, of iemand anders kan natuurlijk ook. Zij kunnen hier iets aan doen.

Hij probeert je te chanteren, en je moet hier niet aan toegeven, zoals Eenanoniemejongen1 al zei. Denk er maar eens over na. Nu heeft hij een screen, (ik weet dus niet hoe duidelijk het daar is, ik weet eigenlijk überhaupt niet wat er op staat) maar dat is dus alles wat hij nu heeft. Als je straks toegeeft aan zijn chantage heeft hij 5 filmpjes en dingen van bijvoorbeeld hetgene wat je in je topic al noemde. Er is een grote kans dat hij je met dat materiaal verder gaat chanteren. En je dan dus helemaal in zijn greep heeft. 

Blokkeer hem in ieder geval, zodat hij je niet meer kan bereiken en je geen andere berichten meer kan sturen. Dat is wel zo rustig. Waarschijnlijk vertelt hij niet meteen iedereen over je, want dan kan hij jou niet meer chanteren. Het kan natuurlijk zijn dat hij het wel doet, waarmee hij je een hoop ellende zou kunnen bezorgen. Maar wie zegt dat de mensen hem meteen geloven? In ieder geval moet je snel handelen.

Ik heb hier ook nog even op gezocht. Wat hij doet heet ook wel afdreiging, dat is afpersing waar geen gebruik wordt gemaakt van geweld. Het is strafbaar, maar alleen als er aangifte wordt gedaan. Jullie zijn allebei nog minderjarig, en ik weet niet hoe het in dat geval zit. 

Op een site over sextortion vond ik ook een soort stappenplan. Het is net iets anders, namelijk afdreigen met naaktbeelden, maar ik denk dat er ongeveer hetzelfde geldt. Dat moet je zelf maar bedenken, ik weet niet hoe heftig je het vindt. En of je het erg genoeg vindt om de politie er helemaal bij te halen. Er staat bijvoorbeeld dit:

Naar de politie
Iemand bedreigen of chanteren is strafbaar. Daar kun je aangifte van doen. De dader kan een straf krijgen. Je kunt ook alleen melding maken. Dan is de politie op de hoogte. Bel eerst naar het algemene nummer van de politie (0900-8844) en vraag naar de afdeling Zeden. Verzamel zoveel mogelijk bewijs. Denk daarbij aan:

• Chatgesprekken, smsjes, mailtjes of appberichten waaruit blijkt dat iemand jou bedreigt of chanteert.
• Zoveel mogelijk informatie over degene die jou bedreigt of chanteert: Naam, leeftijd, e-mailadres, woonplaats, nickname, social media profiel.
• Neem meerdere screenshots van dezelfde gesprekken. Maak ook een schermfilmpje op je telefoon en scroll tijdens dit filmpje langzaam door je gesprek, om zo het hele gesprek te tonen. Bij sommige telefoon (onder andere Samsung en Huawei) zit er automatisch een ‘screenrecorder’ op je telefoon, bij andere telefoons kun je hier een app voor downloaden. 

Bron: https://www.helpwanted.nl/sextortion

 

Je kan ook proberen hem voor te zijn. Door zelf aan je klas of andere mensen te vertellen dat je nog in je bed plast. Vaak vinden ze het juist stoer dat je het durft te vertellen en krijg je alleen maar meer steun. Maar dit is echt een eigen keuze, het ligt er ook maar net aan hoe de zaken bij jou liggen en wat de sfeer is.

Ik heb nu een nogal lang verhaal geschreven, maar wat ik je in ieder geval aanraadt is om naar een volwassene te gaan die je vertrouwd en die in vertrouwen te nemen. Dan kan diegene je verder helpen.

Heel veel succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 4
Badge +2

Hey Zina kun je vertellen hoe het is afgelopen? Ik ben vroeger ook wel eens geplaagd met mijn bedplassen. Toen heb ik er voor gekozen om het zelf de hele klas te vertellen zodat het geen roddel meer was. Dat was eerst wel lastig maar eigenlijk heb ik helemaal geen slechte reacties gekregen en geen enkele vriendin verloren.

Het coolste meisje van de klas wou daarna zelfs mijn vriendin worden. Wat ik me eerst helemaal niet voor kon stellen. Ze is echt mijn bestie geworden en helemaal niet zo een tutje als ik altijd dacht. Ik weet nu ook dat ze ook nog steeds in bed plast maar dat niet durft te vertellen.

Begrijp ik goed dat het COOLSTE meisje bedplast?

Niet doen wat die jongen zegt!

Gewoon naar de mentor gaan die zal je vast helpen

Groeten, anoniem

Hey Zina kun je vertellen hoe het is afgelopen? Ik ben vroeger ook wel eens geplaagd met mijn bedplassen. Toen heb ik er voor gekozen om het zelf de hele klas te vertellen zodat het geen roddel meer was. Dat was eerst wel lastig maar eigenlijk heb ik helemaal geen slechte reacties gekregen en geen enkele vriendin verloren.

Het coolste meisje van de klas wou daarna zelfs mijn vriendin worden. Wat ik me eerst helemaal niet voor kon stellen. Ze is echt mijn bestie geworden en helemaal niet zo een tutje als ik altijd dacht. Ik weet nu ook dat ze ook nog steeds in bed plast maar dat niet durft te vertellen.

Hey, sorry voor mijn late antwoord. Het is indertussen al een tijdje geleden. Ik had die jongen gezegt dat hij ermee moest stoppen en dat heeft ie dan ook gedaan. (Ondertussen ben ik 15 en plas ik nog meer in bed dan vroeger, dus hebben mijn ouders dikkere luiers voor me gekocht.) In het begin van dit schooljaar zijn we op driedaagse geweest waarbij we dus twee keer moesten blijven slapen. We lagen dan met zes mensen op een kamer. (3 jongens en 3 meisjes) Ik heb toen besloten om het ze maar te zeggen van mijn bedplassen en mijn luiers en ze waren er heel positief over. Uiteindelijk hebben we savonds nog gewoon samen dingen gedaan terwijl mijn luier heel goed zichtbaar (en hoorbaar) was onder mijn pyjama en hebben ze hem zelfs gezien. Maar iedereen deed gewoon alsof het normaal was, dus dat was wel fijn.

Reputatie 4
Badge +2

Super cool hoe je er mee bent om gegaan! Ik ga er ook best open mee om. Goed je verteld het niet spontaan aan iedereen maar het is wel makkelijker als je er open mee om gaat vind ik. Bij mij weet een groot deel van de klar het sinds ons kamp, maar niemand heeft me er mee geplaagd gelukkig. 
ik vraag me af of dat ook aan het niveau ligt, zit je ook op havo/vwo toevallig? Slaap lekker voor straks, ik ga ook waarschijnlijk weer nat  in een droog bed wakker worden morgenochtend.

Reputatie 4
Badge +1

hallo 

best bespreek je dit met iemand

niet erg dat je dat nog doet ik heb een vriendin die dat ook doet

hopelijk komt alles goed

groetjes

Is het nu goed gekomen met die naare ex-klasgenoot ????

Reputatie 7
Badge +19

Hoe is hij er achtergekomen dan?

Reputatie 7
Badge +7

Die opdrachten doen is het laatste wat je zou moeten doen. Daarmee heeft hij alleen maar meer gevoelig materiaal van jou waarmee hij je meer kan chanteren of ook doorsturen

Reputatie 7
Badge +19

Ja precies wat heb je uiteindelijk gedaan?

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar 

Reageer