Vraag

ben ik racistisch als ik het n woord gebruik??


Badge

ik heb een jongen uit me klas neger genoemt waardoor hij heel erg kwaad werd

ik zie het probleem niet want het is niet onwaar en hij noemde mij ook kaaskop en alles

ben ik racistisch /discriminator of hoe zit dat?


16 reacties

Tsja…

 

 

Reputatie 1
Badge

Ik ben donker en vindt het echt niet kunne als je dat woord zeg.

Je ben racist. :rage::rage::rage:

Badge

Ik ben donker en vindt het echt niet kunne als je dat woord zeg.

Je ben racist. :rage::rage::rage:

oke

Heey Piernas,

Alles is tegenwoordig al racistisch gezien lol. Het is inderdaad niet heel netjes om het woord neger te benoemen. Dus je excuses aanbieden is wel op z'n plaats.

Wat ik altijd wel bijzonder vind is dat een donker iemand wel het woord neger mag gebruiken en dan is het ook niet racistisch,  maar als een blank iemand het woord neger gebruikt is het wel weer racistisch. Is dat dan niet racistisch voor de blanken🤔.

Door dit woord moet ik meteen denken aan een liedje van ZZN ( Nederlandse zangeres) haha. Ik ga het linkje maar niet delen hahaha😂. Straks wordt ik dood gerapporteerd als racist lol.

See ya!

Spookyzx. 

Badge

Ik ben zelf bruin en vind het niet prettig om zo genoemd te worden, maar ik snap dat je in de war bent omdat je niet zo goed weet welk woord bijpassend is. Het beste is om gewoon iemand bruin te noemen, dat is het meest gebruikte woord.

Badge

Tsja…

 

thanks!

 

Badge

Nee, 

IK ben zelf donker  getint en denk van niet hij beledigde jouw toch ook dus dan is hij ook een racist.

Ik denk dat heel veel mensen het wordt rasistisch verkeerd begrepen.

Reputatie 6
Badge +7

Het is niet racistisch want neger komt van het spaanse woord  “negro”,  wat zwart betekent. Iemand neger noemen als hij zwart is is niet racistisch want je zegt alleen maar dat die persoon zwart is.


Sorry schat, zo werkt het niet.

Als op een gegeven moment de hele wereld en zijn moeder heeft besloten dat dit een verboden woord is dan kom je er niet mee om het uit te leggen en te vertalen.

Je kunt ook uitleggen dat een Hitler-Nazi-hakenkruis eigenlijk een indiaas vruchtbaarheidssymbool is, dus dat je alleen maar vrede en liefde bedoelt als je het met je spuitbus op de muur spuit.
Werkt ook niet.

 

 

Reputatie 1
Badge

je moet so wie so je excuses aanbieden en vertellen :rage:

Reputatie 2
Badge +3

Als je er slechte bedoelingen mee had dan maakt het niet uit.

Bied gewoon je excuses aan want ik denk dat hij het niet uit maakt

Hi!

het woord neger wordt tegenwoordig gezien als racistisch, het is ook beter om dat woord dus niet te gebruiken want hier kunnen mensen boos om worden. Daarbij als jij bepaalde woorden racistisch vindt voor de witte mensen moet je dat gewoon zeggen tegen de mensen die het zeggen. laten we witte mensen niet blanken noemen want zwarte mensen noemen we ook zwart en niet een of andere deftige naam..

Hoi,

Ik zie uit de reacties dat veel mensen het niet fijn vinden om zo genoemd te worden en dat snap ik helemaal. Ik lees ook uit je topic dat je niet echt begrijpt waar die jongen zich kwaad om maakt omdat hij jou een kaaskop noemt. Dat begrijp ik ook wel. Het is inderdaad verstandig je excuses aan te bieden, en dan kun je misschien ook met hem praten over dat hij jou een kaaskop noemt. Misschien bedoelde hij dat gewoon als een grapje, maar dan weet je wel hoe het zit, en kun je hem vragen dat ook niet meer te doen, net zoals jij hem dan niet meer zo zult noemen. Misschien kunnen jullie dan zelfs vrienden worden. Kies wel je woorden voorzichtig, want voor je het weet is er een misunderstanding en dan hebben jullie misschien weer ruzie.

Succes!

 

xxAlice

Reputatie 2
Badge +1

Tja… het is idd niet zo netjes… maar wel logisch als  hij jou kaaskop noemt. Ik zou Aliceinwonderland haar advies opvolgen!

Xx Sanne

Reputatie 1
Badge

Het is niet racistisch want neger komt van het spaanse woord  “negro”,  wat zwart betekent. Iemand neger noemen als hij zwart is is niet racistisch want je zegt alleen maar dat die persoon zwart is.

nee

Dat is niet fijn

Reageer