Ben ik lelijk?

  • 29 November 2015
  • 45 reacties
  • 2612 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik word gepest met dat ik lelijk ben.
Zal ff een korte omschrijving geven van me zelf: bruin lang haar, blauwe ogen, een beetje een wip neusje, een heel klein beetje sproeten, best wel grote ogen best stevige benen, stevige kuiten (komt Door voetbal), ongeveer 1meter 50 lang.
als je dit zo leest denken je dan dat ik lelijk ben?
Eerlijk zeggen.

Gr. Judith

45 reacties

Als ik het zo lees, lijk je op mij toen ik 13 was, alleen was k toen 1.65 maar boeien. Ga vooral niks aan jezelf veranderen. Je bent mooi zoals je bent. Doe mij vooral niet na want: heb mn haar geblondeert en daarna blauw-paars-roze geverfd (met overgangen. Dat is t nu nog steeds. Een beetje t zelfde als LDShadowlady is heeft gehad).
En ik weeg mezelf te vaak. Lang verhaal kort: ik ben aan t lijnen
hi!

Ik durf te wedden dat jij een aardige, prachtige meid bent!
Iedereen is mooi op zijn eigen manier.
Ik ben bijvoorbeeld ook niet zo blij met mijn lengte. (1.63 en 15 jaar)
Maar dat ben ik, en ik ben mooi op mijn eigen manier!
En probeer over dat pesten te praten met je ouders of leraar.
Die kunnen je helpen :)

Groetjess, mij
Nobody is ugly,
society is.

Heey,
Weetje, NIEMAND IS LELIJK. Het is iets wat mensen vaak zeggen, en wat je zelf waarschijnlijk niet gelooft maar het is wel zo.
Wanneer ben je knap, wanneer ben je lelijk? Tegenwoordig is er een brutaal persoon die zegt dit te kunnen bepalen. De persoon is er altijd al geweest, maar nu heeft ze extra invloed door de social media. Haar naam is; de Maatschappij.

Maatschappij bepaald wat goed is en wat fout. Maatschappij bepaald wat mooi is en wat niet. Waar baseert ze het op? Op de meerderheid. Moet het daarom waar zijn? Nope.

We zijn niet geboren met gedachte dat imperfecties je minder mooi maken, dit heeft Maatschappij ons ingeprent. Trouwens, wanneer is iets een imperfectie?

Al vind iedereen nu een getinte huid mooier, vroeger poederde de vrouwen zich altijd wit omdat dat mooier was in die tijd. Als je gebruind was, was je arm want je deed veel werk in de buitenlucht, waardoor je bruin kleurde. Was het ook echt mooier? Hun vonden van wel, wij niet. Waar ligt dat aan? Hoe komt dat?

Vroeger was het mooi om dikker te zijn dan wat nu de maatstaaf is. 'Extreem dikke' mensen waren vaak rijk en hadden daarom meer aanzien.

Afgelopen jaren was het mooi als je net zo'n figuur had als een Victoria Secret model.

Nu zie je weer dat dit veranderd, en er ook 'dikkere' modelen wordden toegestaan op modellen bureaus en zelfs op posters ed te zien zijn. Nu moeten alle meisjes grotere vormen hebben, want al ben je platter, ben je niet mooi. Mensen gaan er voor naar de sportschool, ze doen operaties, allemaal om aan het perfecte plaatje van de maatschappij te voldoen. Ohjah, en je buik moet super plat zijn, het liefst ook nog een beetje gespierd.
Maar het is allemaal van deze tijd. Al bekijk je oudere schilderijen zie je vaak dat alle vrouwen een klein tot groot buikje hebben. Men vond dat mooi.

Een poos was blond haar met blauwe ogen het schoonheidsideaal in Nederland. Nu niet meer, het maakt niet veel meer uit.

De Mona Lisa; kan je je voorstellen dat deze vrouw een schoonheidsideaal is geweest? In de tijd dat ze geschilderd werd vond men haar erg knap. Ze was net zo'n schoonheidsideaal als Marlyn Monroe dat in 1900 was.

Hoe komt dit allemaal? Allemaal door de maatschappij.

Onze meningen en gedachtens zijn gevormd door de mensen om ons heen, maar wie bepaald dat ze gelijk hebben?
Het is een cultuur, een tijdgeest. Zijn er redenen om je daarvoor te buigen?
Welk recht heeft deze tijdgeest om jou zo negatief in het leven te laten staan?
Welk recht hebben de mensen om jou heen om jou te beoordelen?
Welke macht geef jij hen?

Het is goed om je te beseffen dat mensen anderen naar beneden halen, om zo zelf hogerop te komen.
Ze zijn zelf dus bang om een 'lage positie' te hebben. Ze zijn laf.

Het is goed om je te beseffen dat mensen die anderen beoordelen, er zelf helemaal geen verstand van hebben.
Super goede fotografen kiezen vaak mensen uit die iets bijzonders hebben, dit maakt de foto excentriek, anders.
Je bent mooi als je anders bent. Als je voldoet aan 'het schoonheidsideaal' ben je zo simpel, zo hetzelfde. Zo saai.

En 'HET schoonheidsideaal' bestaat helemaal niet. Het is verzonnen. Het is iets van een tijd. Het is onzin.
Iedereen is mooi. Iedereen op zijn eigen manier. Blijf daarom ook jezelf, en wees zeker van wie je bent. Want jij bent mooi.

En weet je, als je stiekem toch nog een beetje gelooft in het schoonheidsideaal van deze tijd; ook dan ben je mooi.
Kijk maar naar de zeven schoonheden, waar jij er al twee van hebt;
1. Je hebt blauwe ogen met bruin haar.
2. Je hebt sproeten.
En misschien hoort een wip neusje daar ook wel bij, maar dat weet ik niet. Ik zelf vind dat juist altijd schattig.

Je bent mooi. Ik hoop dat je iets aan mijn preek hebt. :)
Liefs
Nee
Nee ik als ik dit lees denk ik zelfs dat je een heel mooi meisje bent en zeker niet lelijk!
Ik ben van mening dat zoals meerdere al zeggen niemand echt "lelijk" is.
De maatschappij en de mensen om ons heen geven ons een beeld van wat "mooi is" en wat niet.
Ik ben het daar totaal niet mee eens, ik ben ook van mening dat iedereen iets heeft wat diegene mooi maakt.
Daarbij:je klinkt als een prachtige meid!
( Ik zou je niet teveel zorgen maken om wat andere van je vinden want uiteindelijk is het alleen belangrijk wat jij van jezelf vind.)

xX Maii
Nouja...
Het is min of meer een mening, alhoewel lelijk natuurlijk niet het mooiste woord voor de situatie is.
Als ik bijvoorbeeld een zwak zou hebben voor dames met een Zuid-Amerikaanse afkomst , dan zou ik best de rest als minder mooi kunnen bestempelen of als ik niet let op mijn woordkeuze , lelijk.
Zou deze theoretische persoon het fout hebben?
Nee, het is zijn of haar mening en daarnaast kun je vrij weinig doen aan jouw voorkeuren.
Een ander denkt daar namelijk compleet anders over.
Iedereen vindt dus wel wat anders mooi of lelijk, dus erg veel moet je je ervan ook weer niet aantrekken.
Dan is het natuurlijk wel zo aardig om ondanks jouw voorliefde voor wat anders, iemand niet zomaar lelijk te noemen.
Zeg dan iets wat wat minder beledigend kan overkomen.
hoi, je bent niet egt lelijk
Als ik eerlijk ben lijk je me echt super mooi!!

Reageer