Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Bang om weer gepest te worden!

• 26 februari 2014
  • 57 reacties
  • 3077 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Ja, dat heb ik ook wel gedaan, maar:
  • De Kindertelefoon weet ook geen oplossing (tenminste: of ik heb het al geprobeerd of ik kan/durf/wil het niet)
  • Soms denk ik er te laat aan (na 8 uur --> maar daar kan ik wel wat aan doen ;))
  • Meestal is er te weinig tijd (al over de 30 minuten en dan afhaken / we moeten juist op dat moment ineens eten...)
Maar vooral omdat de Kindertelefoon niets wist wat ik moest doen, behalve met iemand erover praten, maar daar heb ik niks aan... Dat lukt me gewoon niet, hoe vaak er hier ook gezegd word: praat er met iemand over! Het lukt me gewoon niet, hoe graag ik het ook wil... Ik durf/wil/kan het niet...

Ik chat soms nog wel met de Kindertelefoon hoor... Gewoon om er over te praten, dan begin ik er anders over te denken ofzo, door wat de Kindertelefoon erover zegt... Maar dat kan ik niet zo goed uitleggen... :o

Daarom wil ik ook graag nog reacties van jullie hebben. Want jullie zitten dichterbij mijn leeftijd enzo... En sommige van jullie hebben ongeveer hetzelfde of wat anders meegemaakt, waardoor jullie kunnen zeggen hoe jullie het opgelost hebben ofzo... Weet ik veel...

Ik hoop dus dat jullie nog wel reacties geven

groetjes,
benikanders
Reputatie 2
Badge +3
Hallo benikanders,

je zegt dat je graag reacties zou willen krijgen van leeftijdsgenoten. Wist je dat je ook met een jonge vrijwilliger van de kindertelefoon kunt chatten? Dat is iemand van tussen de 16 en 21 jaar oud, die is getraind door de Kindertelefoon. Elke werkdag zijn twee jonge vrijwilligers van 18.00 tot 20.00 uur bereikbaar.

Link: http://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat.php

Groetjes van Marieke / De Kindertelefoon
Hey,
dat wist ik wel, alleen meestal is die knop er niet... En die andere gewone knop van de kindertelefoon is wel heel vaak beschikbaar...
Maar ik chat nog regelmatig met de kindertelefoon, alleen ik wil ook nog graag gewoon reacties.. Want het duurt heel lang om alles uit te leggen op de chat... En dan doe ik maar een gedeelte. Maar in mijn topic staat het hele verhaal.

groetjes,
benikanders
Ik heb het niet opgelost, maar ben wel heel ver gekomen.

Om te beginnen had ik te maken met verschillende soorten mishandeling en nog een paar dingen. ik zag het leven niet meer zitten. Maar zelfmoord plegen dat was ik niet van plan en ook al zou ik willen zou me nooit lukken. Daarnaast bereik ik er niks mee. Op een gegeven moment was ik zo boos, kwaad, verdrietig en moe. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar onze leerlingbegeleidster ofterwijl vertrouwensperoon op school (ik had anoniem gemaild, nieuwe mail aangemaakt op hotmail). Ze reageerde ik reageerd terug enzo.. Maar noemde me naam niet.. een maand of twee daarna ben ik met behulp van kindertelefoon en andere sites en een vriendin toen gestapt naar mijn conrector. (Geloof mij: Ik wou met NIEMAND praten over mijn problemen... Ik maak het al 8 jaar mee.. acht jaar heb ik het voor me gehouden tot dit jaar.) Vandaar dat ik precies snap hoe jij je voelt.. Maar zodra je met één persoon goed praat over je problemen.. Dat merk je dat je na een paar keer helemaal los komt.. Tuurlijk na de eerste keer had ik zoiets van nee man.. waarom? Maar achteraf.. nu. heb ik zoiets van ik ben echt blij dat ik het heb gedaan. ze hebben me ontzettend veel geholpen. .

Ik  raad je daarom Nog een keer aan iemand te zoeken waar je je verhaal kan luchten.. Face to face.. Op dit soort momenten vind ik het echt jammer dat je volgens Kindertelefoon geen contacten mag leggen... 

Hoe heb ik het opgelost(nou niet echt maar ben niet mer bang voor iets) : Praten EN NOG EEN PRATEN OVER JE PROBLEMEN!!  alleen kom je er niet.. gooi die schaamte opzij en ga ervoor.. Ook normale docenten hebben ervaring.. Want je bent niets voor niets docent.. Krijgen daar ook curcus over..

Ik hoop dat ik je hierbij heb geholpen en je mijn raad volgt!  Heb je nog vragen kun je ze gerust stellen!

Mvg,

KUSSENTJE

(ps:deze tekst zit vol spellingsfouten, heb geen zin om te controleren.. sorry daarvoor)
Lieve Schat,

Het is jouw schuld helemaal niet! 
Dit is echt heftig. Maar ik heb wel een manier om misschien je gevoelens kwijt te raken.
Schrijf op een blaadje alles van wat er vroeger is gebeurd. Of dat op s minst blijft hangen. 
Het is echt super moeilijker. Maar blijf sterk. Als je dat hebt gedaan verscheur/verbrandt je het blaadje.
En bedenk dat je nu in veilige handen bent. Focus je op de leuke dingen en laat de stomme dingen achter je.
Doe je best en geniet van je leven. En heel veel plezier maken tijdens het paardrijden ;)

Veel success & sterkte !

En onthoud: men is het niet waard voor jou. 

xx Dunya
Je lacht? Prachtig! Je kan moeilijk lachen als je echt kapot gaat, niet? Het betekent dat jij wel degelijk sterk bent en juist zelfverzekerd. Ik heb namelijk precies hetzelfde, ik denk altijd **** jullie, **** de wereld, **** kutgevoelens ik ga lekker lachen, Later ****ers.
Hey Jasmine,
ik ben helemaal niet sterk of zelfverzekerd. Ik lach om alles te verbergen. Doen alsof alles goed met me gaat en of er niks aan de hand is. Als ik echt sterk of zelfverzekerd was geweest had ik het al veel eerder aan iemand verteld...

Mn ouders komen het binnenkort trouwens wel te weten... Want ik kan moeilijk mn hele leven hiermee rondlopen...

Daagh

Reageer