Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

bang om gepest te worden op de middelbare school

• 23 maart 2012
  • 17 reacties
  • 1454 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
heeiiX
Ik ga dit jaar naar de middelbare school. Maar ik ben bang dat ik gepest word. Ik ben aan de "voller"kant. Ze noemde op de bassicschool varken en vetje. Ik doe vaak BMI test en die zegt dat ik niet te dik ben. Maar een 'buikje'heb. Ik ben bang dat niemand vriendinnen wil worden met me! wat moet ik doen? http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/frown.png

xxxx

17 reacties

Wees gewoon jezelf, en heel gezellig, en ga zeker niet verlegen in een hoekje wegduiken, laat gewoon zien wie je bent!
Er zijn wel meer mensen met een buikje hoor.
Doe gewoon gezellig mee met iedereen, en ga bij mensen staan waarvan je denkt dat ze aardig zijn.
x
hee
ik heb ook een buikje maar volgens bmi testen ben ik ook niet te dik
en ik zit nu in de 1e en ik ben er nooit over gepest, als ik erover begin bij vriendinnen zeggen ze juist dat ik dun ben enzo
niet dat dat helemaal waar is maar ze willen niet dat ik me zorgen maak om me gewicht.
er is voor de rest ook nooit iemand die er iets over gezegd heeft..
wees gewoon jezelf en dan komt alles goed!
xo
ik werd altijd uit gescholde voor kanker homo op vannaller lij sociale media... ben met die berichtjes naar de afdelings liijder gegaan en toen is alles goed gekomen!!!
Probeer positief te denken, als je dat doet straal je blijheid en zelfvertrouwen uit en ik weet wel zeker dat je dan zo vrienden maakt!
Ik weet dat het moeilijk is maar wees alsjeblieft niet onzeker over je uiterlijk echte vrienden nemen je gewoon zoals je bent! En wees niet bang dat je geen vrienden krijg want de middelbare school is niet voor niks groot, iedereen vindt ze vrienden er wel, of je het nu wilt of niet !!

xx veel plezier!!
Heey,

Blijf de 1e dag gewoon rustig,, maak je niet druk,, het komt allemaal wel goed. Ik ben best wel verlegen maar op mijn eerste dag op de middelbare school werdt ik overal aangesproken,, ik heb een vriendin met overgewicht,, ze is heel onzeker,, maar zij is diegene in de klas met de meeste vrienden. Ze pesten je niet zo snel omdat je een buikje hebt, op de middelbare school heeft bijna iedereen dat, waarschijnlijk valt de rest het helemaal niet op en ben jij waarschijlijk de enige die dat "buikje"ziet. Blijf gewoon jezelf.

Xx succes op je 1e schooldag
Heey,
Ik zit in de tweede en ik had ook een buikje, ik was ook heel bang om gepest te worden, ik dacht ook dat ik geen vriendinnen zou krijgen en dat ik helemaal alleen zou blijven, maar toen ik de eerste dag in mijn lievelings kleren op school kwam en ik de klas in liep, waren het hele aardige kinderen die allemaal heel gezellig naar mij toe kwamen, ik maakte veel praatjes en heb me open gesteld voor anderen, daardoor hebben ze me nu geaccepteerd heb nu heel veel vriendinnen,

Mijn Tips.

• Blijf je zelf, ga je niet veranderen of lijnen! je bent goed zo als je bent,trek de eerste dag kleren aan waar je je prettig in voelt, en schaam je niet,
  • Ga naar meisjes toe die je aardig lijken en maak een praatje,Trek je niks aan van anderen!
dit heeft ook allemaal bij mij geholpen! Succes<3
XX
De mensen die je gepest hebben zijn geen echte vrienden en je moet niet onzeker zijn als iemand je daar op aanspreekt dan moet je er niks van aantrekken.

Be(lieve) yourself! Als mensen je innerlijk niet waarderen dan doe je jezelf alleen maar pijn door met ze om te gaan, dus laat ze lekker er zijn huiss wel andere aardige mensen in je klas 😛 En heb je een buikje doe een leuke sport ga fietsen lopen maar laat niet merken dat je onzeker bent dan voelen de pesters zich groot!

Hoop dat je er iets aan hebt http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/smile.png
Ik was ook bang maar het is erg leuk, er zijn genoeg mensen die je vriend of vriendin wel willen zijn. Zolang je je maar gewoon als jezelf blijft gedragen.

be yourself, no matter what they say!! - sting
hallo

je moet nou denken van schijt, je moet nou zo veel mogelijk sterker in mijn schoenen staan,
probeer wat af te vallen, maak misschien wat vrienden en vriendinnen op je basisschool. sta sterk in je schoenen!!!!\

groetjes
Ik word ook gepest maar ik bijna elke klas zitten veel verschillende kinderen dus vriendinnen vind je daar wel
Ik vind het erg moeilijk om te voelen hoe het is om gepest te worden maar hier is mijn oplossing:

ben blij met je lichaam ben gelukkig met je zelf en als je iets dwars zit meld het hier en wij kunnen je helpen iedereen hier weet weer iets dat jouw helpt of heeft veel ervaring met het probleem 

Ik hoop dat dit je helpt
Geloof in jezelf! Als ze iets zeggen, gewoon een weerwoord geven; Bijvoorbeeld als ze zeggen: 'Hee, vet varkentje!' Zeg jij: 'Heb je het tegen je eigen soms?' Hopelijk lukt het, en heb wat meer zelfvertrouwen!

(Ik ga ook naar de middelbare school en begin ook te twijfelen! Ik heet Naomi0407, hopelijk kan jij dan misschien mij een handje helpen! :))
Hooi pareltje!
Ik denk dat je helemaal niet bang hoeft te zijn voor rare opmerkingen.
De middelbare school is enorm groot en er zitten heel veel leerlingen op. Iedereen is anders en dat zie je ook. Op de basisschool valt het sneller op al iemand dik of dun is of als iemand gothic is. Op de middelbare school zijn er zo veel verschillende mensen, als je een beetje voller bent valt dat echt niet op. Als je gewoon jezelf bent dan woord je vast gerespecteerd, en anders kan je makkelijk hulp inschakelen van je mentor of afdelingsleiden of vertrouwingspersoon.
Veel succes en volgens mij ben jij prachtig hoe je bent!
Sorry heb geen tips heb dit probleem zelf ook (niet dat ik een buikje heb maar ik ben verlegen)
Als ze je pesten dan negeer je ze geeoon niet naar een leraar want dan vinden ze het nog leuker om te pesten
Blijf vooral jezelf, en anders als je van je buikje af wilt ga je buikspier oefeningen doen en sporten, maak je niet druk over vriendinnen, het gaat zeker goed komen, straks zal je versteld staan dat je juist veel vriendinnen krijg. Wees met de kenninsmakingsdagen extra aardig en vrolijk, als je verlegen bent en niet blij kijkt willen ze je niet echt aanspreken. Ga zelf ook meiden aanspreken en begin een gesprek over school en wat je van de klas vind. Geef ook een paar complimentjes dan gaan ze je zeker waarderen.
kop op meid, ik weet zeker dat het helemaal goed komt met je! voor veel kinderen die op de basisschool zijn gepest is de middelbare school een nieuwe start. en bij de meeste kinderen komt het pesten niet meer terug op de middelbare school. dus de kans dat je weer gepest gaat worden is erg klein. probeer er gewoon het beste van te maken en blijf positief. als je positief denkt straal je zelfvertrouwen uit.

Reageer