Heey,
Ik ben in april uit de kast gekomen. Ik heb het een paar vrienden vertelt. 1 daar van heeft het door gelult waar door heel de school het weet.
Ik hoor soms wel:
Eey homo!
OMG daar loopt die homo ieuw!!!
Er loopt een homo door de gang!
Ik ga echt niet naast die homo hoor!
Als ik een homo tegen kom dan sla ik hem de T*f*s in.
Dat soort dingen hoor ik elke dag als ik op school zit. Dat maakt mij meer onzekerder en bang.
Ik ben bang dat het erger gaat worden als heel de school het door heeft en het gelooft.
Hebben jullie misschien wat tips of advies? Ik ben gewoon iederedag bang om weer naar school te gaan.
Bang om gepest te worden omdat ik homo ben
A
Bladzijde 1 / 2
A
Hee,
Wat naar voor je! Het lijkt me voor jou all hartstikke moeilijk om het tegen je vrienden te zeggen, en dan vertelt ook nog een het door. Dat noem ik geen echte vrienden. Je hoort ze te vertrouwen en ze horen je ook niet te veroordelen.
Gebeurd dit al sinds april? Of is het pas gebeurd dat die 'vriend' het door heeft verteld?
Ik vind het echt vervelend voor je dat je school zo reageert, er is toch niks mis met homo's? Het maakt jou geen ander persoon.
Weten je ouders dat je uit de kast bent gekomen? Als ze het weten, kun je ze dan vertellen hoe ze op school erover doen? En heb je een beetje een aardige mentor? Die kan je ook helpen en die kan er wel voor zorgen dat het minder wordt in de klas. Ik weet niet of je al vakantie hebt, maar als je dat niet hebt kun je er nu nog wat aan doen. En dan kun je hopelijk volgend jaar met een schone lei beginnen.
Heel veel succes en sterkte!
xx
Wat naar voor je! Het lijkt me voor jou all hartstikke moeilijk om het tegen je vrienden te zeggen, en dan vertelt ook nog een het door. Dat noem ik geen echte vrienden. Je hoort ze te vertrouwen en ze horen je ook niet te veroordelen.
Gebeurd dit al sinds april? Of is het pas gebeurd dat die 'vriend' het door heeft verteld?
Ik vind het echt vervelend voor je dat je school zo reageert, er is toch niks mis met homo's? Het maakt jou geen ander persoon.
Weten je ouders dat je uit de kast bent gekomen? Als ze het weten, kun je ze dan vertellen hoe ze op school erover doen? En heb je een beetje een aardige mentor? Die kan je ook helpen en die kan er wel voor zorgen dat het minder wordt in de klas. Ik weet niet of je al vakantie hebt, maar als je dat niet hebt kun je er nu nog wat aan doen. En dan kun je hopelijk volgend jaar met een schone lei beginnen.
xx
A
Kijk, sommige mensen accepteren het en sommige mensen doem dat niet,, dus er zullen heus wel dingen naar ke worden geroepen maar uiteindelijk houden ze wel op
Ik heb een vriendin en bijna iedereen accepteerd het, maar ik weet dat als ik hand in hand met haar loop er soms wel dingen kunnen geroepen worden (wat niet echt gebeurd in mijn geval) maar als het zo is staan er meestal wel mensen bij die wel normaal doen en er iets van zeggen, en als iemand schreeuwt Hah gayyy ofzo moet je gewoln heel hard Ja! Terugroepen hahaha
Echt het is even kut maar je bent wie je bent en sommige acceperen het en sommige niet..
Je kan het! Xx
Ik heb een vriendin en bijna iedereen accepteerd het, maar ik weet dat als ik hand in hand met haar loop er soms wel dingen kunnen geroepen worden (wat niet echt gebeurd in mijn geval) maar als het zo is staan er meestal wel mensen bij die wel normaal doen en er iets van zeggen, en als iemand schreeuwt Hah gayyy ofzo moet je gewoln heel hard Ja! Terugroepen hahaha
Echt het is even kut maar je bent wie je bent en sommige acceperen het en sommige niet..
Je kan het! Xx
A
beste boy, je bent uit de kast gekomen, geweldig! en zo hoort het ook, je hoort je niet te schamen om wie je bent, je moet trots zijn op wie of wat je bent! dat je af en toe gepest wordt is niet leuk, ik vind het ook schandalig trouwens, maar er zijn honderden mensen die jou zien staan zoals je bent, en je waarderen zoals je bent, blijf jezelf! met opgeheven hoofd, blijf jezelf! en lach, laat zien dat je gelukkig bent met zoals je bent! xoxo
A
Kijk, sommige mensen accepteren het en sommige mensen doem dat niet,, dus er zullen heus wel dingen naar ke worden geroepen maar uiteindelijk houden ze wel op
Je kan het! Xx
Haha das een goeie. Helaas ben ik te onzeker maar ga het zeker proberen.
Bedankt voor je reactie!
A
Hee,
xx
Het probleem is alleen mijn ouders en een paar vrienden weten het. Bijna heel mijn school haar homo's, bi etc...
Het zal een hele moeilijke tijd worden.
A
beste boy, je bent uit de kast gekomen, geweldig! en zo hoort het ook, je hoort je niet te schamen om wie je bent, je moet trots zijn op wie of wat je bent! dat je af en toe gepest wordt is niet leuk, ik vind het ook schandalig trouwens, maar er zijn honderden mensen die jou zien staan zoals je bent, en je waarderen zoals je bent, blijf jezelf! met opgeheven hoofd, blijf jezelf! en lach, laat zien dat je gelukkig bent met zoals je bent! xoxo
Tja ik vind het echt heel moeilijk. Omdat ik zelf ook onzeker ben enz.
Ik probeer mij altijd anders voor te doen odmat ik mezelf niet kan zijn als ik ergens ben. Ik ben altijd maar die stille jongen in de klas.
Helaas moest ik afschijt nemen van mijn mentrix. Ik kan haar echt vertrouwen (zei weet het nog niet dat ik homo ben)
Helaas ga ik een rot jaar in. Ik krijg een mentrix die ik niet mag en zij mag mij niet.
A
Hey BoyGekte,
Gaat het al beter nu na al die tips?
Groetjes Leiden_071 ( Jongen ).
Gaat het al beter nu na al die tips?
Groetjes Leiden_071 ( Jongen ).
A
En dit is dus de reden dat ik wacht tot ik van de middelbare af ben voor ik uit de kast kom...
A
Het is lastig om uit de kast te komen. Knap dat je het wel hebt gedaan. Ik ben zelf ook pas uit de kast gekomen. In mijn geval mag iedereen het nu weten. En er zijn inderdaad mensen op de gang die haast in iedere zin het woord homo weten te verwerken. Dit moet je maar niet te serieus nemen want die gasten bedoelen het vaak ook als een grapje. Een klasgenoot belaagd me via whattsapp ook sinds kort met allemaal berichten met daarin tektsten als: Bijdehande homo, Jij hebt wel een grote mond voor een homo he, lik je eigen sperma lekker op dat doen toch alle homo's, Ik wil wel een kut ja dat jij nou je lul in de reet van een man wil steken enz. Ik neem niet eens de moeite hem te blokeren. Als hij dat leuk vindt en er plezier aan beleefd moet hij dat vooral doen. Ik reageer gewoon altijd met ja. Gewoon lekker jezelf zijn dan komt het allemaal goed;). Veel meisjes vinden het zelfs supercool als je homo bent (vraag me niet waarom) heb al meerdere keren een meisje tegen me horen zeggen: Yesss!! Ik heb eindelijk een homovriend. En jongens (of meisjes) die zeggen hé vieze homo! Of Haaah GAYYY. Of iets in die richting. Ja ik ben homo, en dan weer door lopen.
Pesters stoppen wel als ze merken dat ze je er toch geen pijn mee doen. Dus nogmaals wees gewoon jezelf en doe je niet anders voor!
Justforlife
Pesters stoppen wel als ze merken dat ze je er toch geen pijn mee doen. Dus nogmaals wees gewoon jezelf en doe je niet anders voor!
Justforlife
A
Precies wat @justforlife zegt,
Zo min mogelijk laten merken dat je het erg vind, als je er gewoon open over doet dan merken de pesters wel dat het niet raar is of dat het je niks doet. Het is toch ook niks raars? Als je helemaal geheim gaat doen zovan "niet zeggen dat ik homo ben" Gaan mensen er juist raar over doen
xx
Zo min mogelijk laten merken dat je het erg vind, als je er gewoon open over doet dan merken de pesters wel dat het niet raar is of dat het je niks doet. Het is toch ook niks raars? Als je helemaal geheim gaat doen zovan "niet zeggen dat ik homo ben" Gaan mensen er juist raar over doen
xx
A
Hee,
ik vind het heel sneu voor je , maar je had ook gewoon eerst kunnen verzinnen tegen wie je het zou zeggen🆒
xx jurre
ik vind het heel sneu voor je , maar je had ook gewoon eerst kunnen verzinnen tegen wie je het zou zeggen🆒
xx jurre
A
Hey,
echt vervelend, niet dat je homo bent, maar dat je er om word gepest..
Ik zit op een alternatieve school waar iedereen eigenlijk vrij makkelijk zichzelf is, ik zit in een vriendengroep waarvan mijn beste vriendin bi is, nog een vriend bi is, en nog een is homo, maar ik ben zelf ''straight'' haha. Zij worden helemaal niet gepest.
Helaas gaat dat niet zo op iedere school zoals bij jou, maar dat betekend eigenlijk al dat het er niet aan ligt dat je op jongens valt,
maar gewoon aan de mensen die vervelende opmerkingen maken.
Waarschijnlijk zitten ze zelf gewoon in de problemen, willen ze het afreageren en schelden ze jou uit, of het is gewoon meningloos.
Maar hoe dan ook, weet dat jij de slimme persoon bent, en dat zij gewoon heel erg dom zijn.
Eigenlijk moet je je er gewoon niks van aantrekken, zolang je maar van jezelf weet dat wat ze tegen je zeggen nergens op slaat, dat is het allerbelangrijkste.
Als je echt wil dat het stopt moet je ze laten zien dat jij helemaal niet zo makkelijk te pakken bent,
laat ze wat weerstand zien. Beloof mij dat de eerst volgende keer of misschien de 2e keer dat iemand weer zo'n kut opmerking maakt, je zecht: ,,Ja, ik val op jongens, dus? Val ik je daarmee lastig ofzo? Nou dat is dan wel heel zielig voor jou hoor..". Natuurlijk hoeft het niet letterlijk dat te zijn, maar zeg gewoon iets *****y terug. Kijk wel uit dat je het niet te persoonlijk maakt want dan doe je in principe het zelfde en dat zou hypocriet zijn.
Heel veel succes
xxx
echt vervelend, niet dat je homo bent, maar dat je er om word gepest..
Ik zit op een alternatieve school waar iedereen eigenlijk vrij makkelijk zichzelf is, ik zit in een vriendengroep waarvan mijn beste vriendin bi is, nog een vriend bi is, en nog een is homo, maar ik ben zelf ''straight'' haha. Zij worden helemaal niet gepest.
Helaas gaat dat niet zo op iedere school zoals bij jou, maar dat betekend eigenlijk al dat het er niet aan ligt dat je op jongens valt,
maar gewoon aan de mensen die vervelende opmerkingen maken.
Waarschijnlijk zitten ze zelf gewoon in de problemen, willen ze het afreageren en schelden ze jou uit, of het is gewoon meningloos.
Maar hoe dan ook, weet dat jij de slimme persoon bent, en dat zij gewoon heel erg dom zijn.
Eigenlijk moet je je er gewoon niks van aantrekken, zolang je maar van jezelf weet dat wat ze tegen je zeggen nergens op slaat, dat is het allerbelangrijkste.
Als je echt wil dat het stopt moet je ze laten zien dat jij helemaal niet zo makkelijk te pakken bent,
laat ze wat weerstand zien. Beloof mij dat de eerst volgende keer of misschien de 2e keer dat iemand weer zo'n kut opmerking maakt, je zecht: ,,Ja, ik val op jongens, dus? Val ik je daarmee lastig ofzo? Nou dat is dan wel heel zielig voor jou hoor..". Natuurlijk hoeft het niet letterlijk dat te zijn, maar zeg gewoon iets *****y terug. Kijk wel uit dat je het niet te persoonlijk maakt want dan doe je in principe het zelfde en dat zou hypocriet zijn.
Heel veel succes
xxx
A
Wat vervelend dat je wordt gepest omdat je uit de kast gekomen bent.
ik zou je willen adviseren het met je mentor te bespreken dat je gepest wordt en bang bent dat het erger wordt dan kan die het in de gaten houden
en dan kan er als het gebeurt meteen wat aan gedaan worden.
ik hoop dat het goed komt en kanp dat je uit de kast gekomen bent!
ik zou je willen adviseren het met je mentor te bespreken dat je gepest wordt en bang bent dat het erger wordt dan kan die het in de gaten houden
en dan kan er als het gebeurt meteen wat aan gedaan worden.
ik hoop dat het goed komt en kanp dat je uit de kast gekomen bent!
A
hey ik ben zelf homo en ben er 4 jaar mee gepest, bij mij hadden twee vriendinnen het ook door gelult. ik hoorde ook van die dingen op school dan riep de een me naam en dan gingen ze "toevallig"opeens over homo's praten. vaak weten ze zelf niet wat ze ermee willen bereiken. toen ik uit de kast kwam (officieel) heb ik nog twee weken lang een paar dingetjes gehoord. nu hoor ik ze niet meer.
een vriendin van me had me de tip gegeven (hoe raar het ook mag zijn) elke dag voor de spiegel gaan staan en tegen jezelf zeggen "wat ben ik mooi, wat zie ik er goed uit, ze kunnen me niet klein krijgen, ik zal niet voor ze buigen, ik sta hoger dan hun" eerst ga je jezelf uitlachen over wat een domme koe je lijkt. maar uiteindelijk gaf het mij een zelfverzekerdheids boost. als ik nu op school door de gangen loop denk ik kijk maar goed the bitch is back.je moet gewoon doen alsof je het niet hoort. ik zou zeggen het is het proberen waard.
veel succes
een vriendin van me had me de tip gegeven (hoe raar het ook mag zijn) elke dag voor de spiegel gaan staan en tegen jezelf zeggen "wat ben ik mooi, wat zie ik er goed uit, ze kunnen me niet klein krijgen, ik zal niet voor ze buigen, ik sta hoger dan hun" eerst ga je jezelf uitlachen over wat een domme koe je lijkt. maar uiteindelijk gaf het mij een zelfverzekerdheids boost. als ik nu op school door de gangen loop denk ik kijk maar goed the bitch is back.je moet gewoon doen alsof je het niet hoort. ik zou zeggen het is het proberen waard.
veel succes
A
Hey het zelfde probleem hier (alleen ben ik een meisje) mensen pesten mij er niet om maar meschien helpt het als je bijvoorbeeld met je mentor of vertrouwings persoon is even overlegt en zorgt dat ze er een project over gaan houden, en meschien helpt zon dramatische film wel er zijn namelijk veel kort films waar mensen het zelfde hebben meschien als ze die hebben gezien dat ze gaan inzien dat het heel normaal is om homo te zijn en dat pesten niet normaal isb
Groetjes
Groetjes
A
Het enige wat ik ga zeggen is
Be proud of who you are
Your beautyfull
Your one of a kind
Smile more
Dat is het enige
En als ze roepen ehy homo gwn negeren
Be proud of who you are
Your beautyfull
Your one of a kind
Smile more
Dat is het enige
En als ze roepen ehy homo gwn negeren
A
Beste Bloodboy en anderen.
Ik kom uit een buurt waar veel kinderen gepest worden, meestal autochtone mensen door allochtone mesen en het beste is om gewoon een keer een klap uit te delen. Dan zien ze wat je kunnen en krijgen ze er waardering voor waaruit respect en zelfs vriendschap kan ontstaan. Dus wees niet bang en als iemand een keer homo naar je roept zeg kom dan en geef hem een klap. Hoop dat iedereen hier iets aan heeft.
Groetjes kkzhebii 🙂
Ik kom uit een buurt waar veel kinderen gepest worden, meestal autochtone mensen door allochtone mesen en het beste is om gewoon een keer een klap uit te delen. Dan zien ze wat je kunnen en krijgen ze er waardering voor waaruit respect en zelfs vriendschap kan ontstaan. Dus wees niet bang en als iemand een keer homo naar je roept zeg kom dan en geef hem een klap. Hoop dat iedereen hier iets aan heeft.
Groetjes kkzhebii 🙂
A
Hee!
Ik zie je status, noem dat is een paar keer hard op.
En doe dat elke dag, misschien moet je even met iemand praten?
Bijvoorbeeld je mentor, je ouders (hoeft niet altijd, ik vertel ook niet alles aan hun),
of misschien leerlingbegeleiders.
Vertel dat je gepest wordt, het klinkt misschien idioot,
maar mensen kunnen je altijd helpen.
Want ja, je bent wie je bent ;)
Probeer ook eens zelfvertrouwen in je op te nemen, ookal is dit moeilijk..
Als je het in je hebt, ben je niet meer terug te slaan!
Dus pak je moed, en als iemand wat zegt; calm down and dont care.
Hooguit kun je misschien naar een andere school geplaatst worden, verweg van het andere.
x Marly_x
Ik zie je status, noem dat is een paar keer hard op.
En doe dat elke dag, misschien moet je even met iemand praten?
Bijvoorbeeld je mentor, je ouders (hoeft niet altijd, ik vertel ook niet alles aan hun),
of misschien leerlingbegeleiders.
Vertel dat je gepest wordt, het klinkt misschien idioot,
maar mensen kunnen je altijd helpen.
Want ja, je bent wie je bent ;)
Probeer ook eens zelfvertrouwen in je op te nemen, ookal is dit moeilijk..
Als je het in je hebt, ben je niet meer terug te slaan!
Dus pak je moed, en als iemand wat zegt; calm down and dont care.
Hooguit kun je misschien naar een andere school geplaatst worden, verweg van het andere.
x Marly_x
A
Durf er tegen te gaan.
Je hebt trouwens altijd
1. De wet aan je zijde(iedereen in nederland heeft recht op het zijn van homo of lesbisch)
2. Docenten aan je zijde(geloof me, een docent VS een pestkop, rond de 99,99999999 procent kans om te winnen van een pester.
3. Je ouders(je hebt ze niet voor niets).
Ik hoop dat je hier wat mee kan bloodboy17.
Groeten, dezemwoan
Je hebt trouwens altijd
1. De wet aan je zijde(iedereen in nederland heeft recht op het zijn van homo of lesbisch)
2. Docenten aan je zijde(geloof me, een docent VS een pestkop, rond de 99,99999999 procent kans om te winnen van een pester.
3. Je ouders(je hebt ze niet voor niets).
Ik hoop dat je hier wat mee kan bloodboy17.
Groeten, dezemwoan
A
Dag lieve schat,
Probeer ze te laten praten. Weetje zulk soort opmerkingen zegt meer over hun dan over jou. Hun kunnen jou niet accepteren en respecteren en dat is héél erg kinderachtig en niet eens nodig. Ik vind het zelfs super dom! Probeer er boven te staan. En wees vooral niet bang, want emotie brengt vaak niet veel ten goede. Richt je er niet te veel op, richt je liever op iets leuks wat je van het weekend gaat doen of wat je toekomstplannen zijn daar heb je veel meer aan.
Succes!
Probeer ze te laten praten. Weetje zulk soort opmerkingen zegt meer over hun dan over jou. Hun kunnen jou niet accepteren en respecteren en dat is héél erg kinderachtig en niet eens nodig. Ik vind het zelfs super dom! Probeer er boven te staan. En wees vooral niet bang, want emotie brengt vaak niet veel ten goede. Richt je er niet te veel op, richt je liever op iets leuks wat je van het weekend gaat doen of wat je toekomstplannen zijn daar heb je veel meer aan.
Succes!
A
Sorry, ik weet echt nie hoe ik hierop moet reageren, alleen ik vind het wel heel erg hoe hun je behandellen. En die gast die alles heeft door gelult, ik zou hem dr wel mee confronteren. Dat hij weet dat hij verantwoordelijk is over hoe iedereen tegen je doet
A
Ik ben nog niet eens uit de kast en de hele school scheld me uit met homo
A
@koalama me 2
Bladzijde 1 / 2
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.