Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

aziatisch - gepest

• 2 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 1238 Bekeken

ik weet niet of ik het goed heb getypt maar ik ben aziatisch en daarmee word ik gepest vanwege dat ik ook nog een chinees ben. iedereen zegt wel hankie pankie of chin chan choe of niao of bami, chilli, loempia. sorry maar dit gaat soms echt te ver! ik voel me gekwets en ik zoek ook een beetje naar de liefde, niemand wilt me denk ik.. omdat ik chinees ben.. ik zit in een klas van 17 kinderen en ben zelf 14 jaar. ik weet het, je hebt zo lang om te zoeken voor liefde maar op een of ander manier mis ik een stuk van mijn leven en dat ene stuk wil ik heel graag!!
ik weet gewoon niks meer..
groetjes hopelozemeisje.

13 reacties

Hoi!

Wat stom dat ze je hiermee pesten 😞 Ik snap het niet, iemand pesten om een afkomst. Ieder land heeft iets moois, toch? China heeft zo'n mooie cultuur.
De volgende keer dat ze zo iets tegen je zeggen kun je zeggen: 'Kijk eens naar je telefoon, daar staat Made in China op, gelukkig dat mensen zoals ik er zijn, hé!', of je vertelt iets boeiends over de Chinese cultuur, van die oude wijsheden ofzo.
Je kunt ze ook proberen negeren, dat helpt vaak, maar als het gepest doorgaat kun je je mentor hierover aanspreken/mailen. Die kan eens goed aan die klas duidelijk maken dat ze een heel laag gevoel van humor hebben.

Groetjes
x
Je kunt naar de leerlingenbegeleiding gaan? Dat is zegmaat “hogerop” dan je mentor, een hogere macht. Die gaan je problemen misschien serieuzer nemen, want de leerlingen helpen is hun job.
Hi,

Ik heb dit persoonlijk nooit meegemaakt dus ik kan niet helemaal het gevoel herkennen, maar het lijkt me afschuwelijk.
We zijn allemaal anders en om dan domme grapjes en rare opmerkingen te plaatsen is niet nodig.
Ik begrijp die mensen soms echt niet die dat doen..
Denk je dat dat dat kind dan blij maakt?
Denk je dat die comment van je nut had?
.....

Ik denk niet dat je je cultuur en alles moet gaan verdedigen, want je hoeft je cultuur en alles niet te verdedigen.
Je kan altijd aangeven dat je t niet fijn vind maar als ze doorblijven gaan zou ik gewoon naar de leraar of je mentor stappen.
We leven hier in een multiculture samenleving en dat is wat Nederland zo mooi en leuk en lekker en fantastisch maakt.
Wees niet onzeker over jezelf door hun want de pester is vaak juist onzeker/jaloers op jou.

- Terug pesten is nooit de oplossing
- geef het aan als ze door blijven gaan.
- Je mag er zijn!
- Je kan wel is openlijk tegen je vriendinnen in de klas praten over jou cultuur als ze het horen, dan kunnen ze ook nog iets leren.

Succes, en ik hoop dat het binnenkort beter met je zal gaan.

xxxxxxxxx

xX Maii
😳
Raar van je mentor?!
Als het niet bij hem of haar werkt zou ik misschien naar een andere leraar gaan?
Die hoort je wel te helpen in ieder geval.
( zoek wel een leuke uit he die je wel kan vertrouwen en je fijn bij voelt )

xX Maii
Reputatie 6
Badge +11
Hoi !
Heel erg dat ze jou ermee pesten dat je Chinees bent . Jij bent echt mooi zoals je bent , en dat je nog geen liefje hebt heeft niets met jouw uiterlijk te maken , maar komt gewoon doordat je nog niet de juiste bent tegengekomen 😉 .
Heb je dit pesten al gemeld bij je mentor of leerlingebegeleider ? Dit moet echt stoppen ! Heb je vrienden die jou wel accepteren en waarbij je je wel goed voelt ? Het zou handig zijn om naar hen toe te gaan in de pauzes .
Probeer eens naar iemand toe te stappen die je uitlachte als die persoon alleen is , en vraag 'wat is er dan minder aan mij ?! ' Veel kans dat ze dan niets weten te zeggen omdat het hen overvalt en ze geen vrienden hebben die hen kunnen helpen .
Veel succes !
Groetjes , Lot
heel erg bedankt allemaal!! ik heb al paar keer met mijn mentor erover gepraat maar nee hoor.. ze doen eigenlijk niks! mijn vriendinnen helpen ook niet heel erg.. vandaag gingen ze ook praten over loempia's (kinderen uit mijn klas) en onze Engels docent spreekt Chinees (heeft ze geleerd) maar iedereen wilt Chinees leren om mij belachelijk te maken ); hebben ze zelfs nog gezegd. als ik aangeef dat ik het niet aangeef boeit het hun niet en blijven meestal bij mij en mijn vriendinnen staan. ik brobeer ze te negeren maar echt, die kinderen gaan niet weg ): soms maakt het me best wel onzeker en heb ik het gevoel dat mensen niet iets met me te maken willen hebben vanwege dat ik "anders" ben..
-
-
letterlijk al mijn vriendinnen hebben al een vriendje en het ziet er zo leuk uit!! soms ben ik best wel jaloers.. want de kinderen die er echt voor mij zijn hebben een ander niveau en heel veel andere scholen ): ....
Dat gepest is idd irritant, maar ik ben gewoon nederlands en heb ook geen vriendin dus daar ligt het niet aan misschien durven we te weinig 😉
Hoihoi,

Het is indd erg vervelend om gepest te worden en mensen verzinnen allemaal rare redenen om andere mensen te pesten. Waarschijnlijk is er verder niks mis met jou dus gaat ze het maar hebben over het feit dat je Aziatisch bent. Er is helemaal niks mis met Aziatische mensen en ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt! 🙂 En het feit dat je nog geen liefde hebt gevonden heeft er waarschijnlijk niks mee te maken dat je Aziatisch bent, je bent pas 14 en zoveel mensen van die leeftijd hebben geen relatie dus maak je geen zorgen!
Je hoeft echt niet jaloers te zijn op je vriendinnen, ik vind Aziatische mensen er zelf altijd erg mooi uitzien. Ik zal gewoon nog een keer met de mentor praten als ik jou was en anders misschien met de teamleider als je die hebt en dan moet je gewoon aangeven dat je het echt niet meer ziet zitten en dat het gewoon echt niet leuk is! En als het niet stopt kun je ook gewoon proberen om je er niks van aan te trekken, ookal is dat moeilijk. Maar Aziatische mensen zijn heust niet minder mooi/aardig/grappig of wat dan ook. Dus misschien is negeren gewoon het beste als het niet wil stoppen want dan is de lol er snel vanaf natuurlijk. Of misschien is overstappen naar een andere klas een optie?
Reputatie 3
Badge +8
Ik herken dit ik heb dit vaak hooren gebeuren. (ben zelf Europaans tho)

Ik vind het jammer dat zo gedaan word wand om eerlijk te zijn zo ik aziatisch willen zij haha met stokjes eeten altijd sushi en ramen😱💖

Ik denk dat je het beste met iemand kan bespreken enzo... Het is erg verveelend maar mensen doen dat zonder reden dus word ar alsjeblieft niet onzeker door💖💖💖
Badge +1
@Hopelozemeisje wordt je nog steeds gepest omdat je Chinees bent? Weet wel dat je niet de enige Nederlandse Chinees bent die gepest wordt. Het zijn stomme mensen die zoiets zeggen, ik spreek uit eigen ervaring. Het gaat om het inderlijk en niet uiterlijk dat is wat telt. X
Hai Hopelozemeisje,

Wat naar dat je gepest wordt omdat je een chinees bent. Weet 1 ding, het ligt niet aan jou.

Je bericht is van een tijd geleden alweer. Hoe gaat het nu met je? Wordt je nog steeds gepest of gaat het al beter?

Ik hoop dat het beter gaat! 😉

Reageer