Vraag

Alleen gelaten in de klas. Moet ik naar een andere school?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik word al een half jaar genegeerd op school, ik heb nog maar 1 iemand die een beetje normaal tegen me doet en die zit ook bijna iedere les naast iemand anders. Ook als klasgenoten afspreken om naar de Mac te gaan vragen ze me niet mee en als ik het dan vraag of ik mee mag zeggen ze nee (dit is nu al 2x gebeurd)

Iemand waarmee ik samen fietste anderhalf jaar lang (nu niet meer) negeert me en beantwoorde niet of maar met 2 woorden. Ze ontwijkt me op school e zegt geen woord tegen me. Gisteren had ze naar me geappt dat ik moest stoppen om haar te achtervolgen, maar we zitten in de zelfde klas.

Nu zei men moeder dat ik er over na moest denken om naar een andere school te gaan maar ik weet het niet. Aan de ene kant wordt ik genegeerd en alleen gelaten door alle meiden maar aan de andere kant gaat dat meisje die me had geappt volgend jaar naar een andere klas

Mijn mentor gaat het binnenkort wel aanpakken maar hij ligt nu in het ziekenhuis. Ik ben ook al bij de Psygoloog en een vertrouwens persoon van school geweest maar vriendschap kan je niet dwingen

11 reacties

Ik zou naar je afdelingsleider gaan. En het aan hem vertellen. En als je een gesprek met je klas hebt kan je vragen wat het probleem is en waarom ze je opeens negeren
Je kan altijd naar een andere school gaan als laatste plan. Dat is dan eigelijk je backup. Misschien moet je t even overlegen met die ene persoon waarvan hij nog normaal tegen je doet. wat er nou eigelijk aan de hand is. Misschien kan die persoon je verder helpen


Groetjes Zane21
Khad vandaag precies het zelfde...
Hee,
Ik weet exact wat je bedoelt. Aan de ene kant wil je niet weg, maar ook weer wel. Ik zal je zeggen wat ik heb gedaan.
Ik ben naar een andere school gegaan.
Die meiden hebben geen enkel recht zo tegen je te doen.
Wissel van school als je je echt niet op je plek voelt. Ik weet ook niet hoe oud je bent of in welke klas je zit, maar ik was ook eens zo ongelukkig op school. Dan kwam ik terug, huilend door alles wat was gebeurd op school. Ik zit nu op een vrije school en ik voel me veel meer op mijn plek. Ik heb vrienden en mensen laten me gewoon. Dus echt, houd een gesprek met je mentor, met je ouders, met vrienden die niet van die school zijn, maar het is niet goed voor je als mensen je zo behandelen, dus als ik jouw was zou ik die optie écht wel overwegen.
Tot zover mijn advies op ervaring gebaseerd,
Succes en sterke 🌟
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -
@ Zane21
Niet flauw bedoeldt, maar als je echt ongelukkig bent, zou ik het school wisselen niet als backup houden. Je kan niet elke keer met een slecht gevoel naar school gaan, toch?
Tot zo ver.
Reputatie 1
Badge +1
ik heb precies het zelfde nu... ik heb hier al een paar jaar last van en mensen hebben alleen maar
voor-oordelen over mij....
ook als ik die mensen nog nooit heb ontmoet..

ik ben benieuwd wat helpt...

sorry dat ik je hier niet me kan helpen....

groetjes,
AlphaWolf
Hey,

Wat super stom dat iedereen zo doet,
Als je je echt ongelukkig voelt, is het misschien een goede optie om te wisselen van school.

Heb je vrienden/kennissen op een andere school bij jou in de buurt? Dan kan je wat vaker met hun omgaan en dan ook naar die school gaan? Dan kan je tenminste vast wat mensen

Ik hoop dat je de juiste mensen vind en gelukkig wordt

liefs,
Xxjee
een vriendin van mij werd ook totaal genegeerd in haar eigen klas en kwam vaak naar ons toe.
het leek bijna alsof zij in onze klas hoorde. na een jaar gepraat te hebben met school en vertrouwens personen mocht ze bij ons in de klas komen. zij had het geluk dat er in een andere klas veel vriendinnen waren.
stel je hebt geen andere klas dan is misschien een andere school een fijne keus. eerst misschien een beetje spannend maar als je daar heel veel leuke mensen hebt ga je echt een leuke tijd tegemoet!!!
heel veel succes! ik geloof erin dat het goed gaat komen!!! xx
Badge
wat naar voor je

probeer iemand te vinden met hetzelfde probleem (geen vrienden/genegeerd) en ga daarmee om probeer niet met die andere kinderen om te gaan en negeer ze laat ze maar doen wat ze willen jij kan de hele wereld aan ❤️ Als je het niet kan nergeren kan je ook nog naar een andere klas gaan en daar vriendinnen zoeken
blijven ze doorgaan en je houd niet meer van die school ga dan anders gewoon lekker naar een andere school💖
Wat akelig zeg... ik herken het. Heb heel lang ook een school gezeten waar ik totaal werd genegeerd. Ik wild eigenlijk per se blijven maar ben uiteindelijk toch naar een andere school gegaan. En dat was zo fijn! Hoe eng het ook lijkt, soms is het het beste om idd van school te veranderen. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik hoop dat het wat beter gaat. Je hebt het waarschijnlijk al vaker gehoord, maar probeer ze te negeren en jezelf te blijven, hoe moeilijk het ook is. Probeer je te focussen op de mensen die van je houden, zoals je ouders. Het komt allemaal goed. Hou je taai en laat je niet kennen.
Heel veel sterkte 😘
Ik had een paar jaar geleden precies hetzelfde, ik werd door letterlijk heel mijn klas genegeerd(het waren alleen maar meisjes). Dat was omdat ik niet dezelfde dingen leuk vond en er anders uit zag. Ik zat toen in een schakelklas en kwam toen dus soms bij bepaalde lessen een andere klas bij de onze. Ik ben toen in die andere klas gewoon jongensvrienden gaan maken, en die zijn nog steeds hele goede vrienden.
Dus probeer gewoon vrienden te worden met de jongens, die zijn makkelijker en aardiger

Reageer